אכן, הדרך הזו באמת הרבה יותר מומלצת.
אבל מכאן ועד "כל אחד יכול לעשות את זה" רחוקה הדרך.
והבעיה היא, שהרבה בעלי-עסקים חושבים בטעות שהם יודעים איך למלא דו"חות, אבל במציאות הם לא יודעים. צריך להבין שניהול חשבונות זו מיומנות שצריך ללמוד, ולא משהו מובן מאליו שאפשר לעשות סתם ככה.
מה שכן, אם יש לך עסק פשוט וללא עובדים, אין שום סיבה בעולם לשלם בכל חודש למנהל חשבונות. את משימת הדו"ח השנתי, לעומת זאת, כן מומלץ לתת איש מקצוע, אלא אם את משוכנעת ב-100% שאת יודעת מה את עושה.
אני, למשל, השנה הולך להגיש את הדו"ח לבד, כי הוא יהיה מאוד מאוד פשוט. אבל ב-2014, כשאני אצטרך להתחיל לדווח על הוצאות ואולי אפילו לנהל מלאי, אני לא אחלום לעשות את זה לבד. כי אני מודע למגבלות של הידע שלי. ומלבד הסכנה שבלחטוף קנס על טעות טכנית טפשית, יש גם את העניין שאדם מומחה יכול למקסם את ההחזרים על ההוצאות. ולא צריך להיות מדען טילים כדי להבין מה חוסך יותר כסף, במקרה הזה.