עזרה באבחון ותיקון תקלה

mosh991

New member
עזרה באבחון ותיקון תקלה

שלום

אני רוכב על אופני הרים פשוטים של ג'יאנט 24 הילוכים, זנב קשיח.

מזה זמן שיש תופעה מציקה: מידי פעם בזמן רכיבה, בעיקר בעת שמופעל כוח גדול על הפדלים, כל כמה סיבובים של הפדלים, יש פתאום הרגשה כאילו השרשרת משתחררת וסיבוב הפדל הוא על "ריק" והרגל קופצת בפתאומיות עם הפדל. אח"כ זה מסתדר אבל שוב חוזר.
האם אני צודק שהמקור הוא בנאבה האחורית או בקסטה?
האם ניתן לתקן לבד?
תודה
מני
 

steiff

New member
תקלה בפראילאוף

יתכן שפתיחה, ניקוי וגרוז יוכלו לתקן את הבעיה. אם לא - צריך להחליף את הפראילאוף (מנגנון הראטצ׳ט בנאבה האחורית).
בכל מקרה -זה מצריך פרוק של הקסטה - שמצריך כלים יעודיים (מתאם ״כוכב״, מתקן ״שוט״ לאחיזת הקסטה בעת הפתיחה והסגירה) ולצורך הסגירה מחדש תצטרך גם ״טורק״ כדי להדק בכוח המתאים.
אם אין לך את הכלים - אפשר לרכוש, אבל יכול להיות שיותר פשוט יהיה לקחת את האופניים למכונופן לתיקון - יש להם את הכלים ואת הנסיון הנחוץ ויש סיכוי סביר שהמחיר שתשלם יהיה פחות מאשר עלות הכלים ודמי הלימוד.
 

rubber duck

New member
אכן נשמע כמו תקלה בפריילוף

מאחר והכותב עושה רושם כמי שאין לו ניסיון בתחזוקה מסוג זה
אני ממליץ בחום לשגשת לחנות אופניים רצינית ( לא השם ולא השלט אלא רמת המכונאי )
לתאר את התופעה להמתין בסבלנות ולקבל את הטיפול הנדרש

שרון
 

Old School2

New member
למרבה הצער בסוג זה של תקלה רוב החנויות מציעות החלפת גלגל

או נאבה. אם רוצים להוזיל עלויות עדיף לראות איזו נאבה קיימת ולברר אם קיים פראילוף לקנייה בארץ או בהזמנה מחו"ל.
 

steiff

New member
הסיבה לכך

הסיבה לכך היא היעדר חלפים. חלק לא קטן מהאופנים בארץ נמכר עם נאבות OEM שמגיעות עם האופניים בלי יבואן מסודר של חלפים. כך שבמקרה של תקלה בפראיילוף לפעמים הפתרון היחיד הוא החלפה של הנאבה כולה, וכשמחשבים את מחיר הנאבה והשפיצים והבניה מחדש - כבר יותר זול לקנות גלגל חדש.

האלטרנטיבה - לקנות גלגל יד שניה.
 

oren_hershco

New member
יותר סביר שזה בלאי שרשרת וגלגלי שיניים

כשיש בלאי כזה, הגלג"שים תחת לחץ לא מצליחים לאחוז בשרשרת.

זה יכול להיות בלאי בגלג"שים מאחורה/ מקדימה/ גם וגם. וגם בשרשרת עצמה.

זה הרבה יותר סביר מתקלה במנגנון הפריילוף (אם כי גם זה ייתכן)
 
למעלה