תנסה לתקוף את זה מכיוון אחר
במקום ללכת ישר על אלתור טכני, לפי הסולמות, דבר שבסופו של דבר באמת מסכן אותך בלהיכנס לרוטינות קבועות וקלישאות מלודיות מוכרות, תנסה ללכת על אלתור מלודי. מה הכוונה? אני מניח שאנחנו מדבר על ליווי קבוע, אבל גם אם לא אפשר להשתמש בשיטה הזאת. תנסה פשוט לקחת כמה קורוסים ריקים רק עם הלווי, ובזמן שהם הולכים לנסות לחשוב או אפילו לשיר מלודיה שתתאים לליווי, כל זה בלי לגעת בכלי עדיין. עכשיו, ברגע שיהיה לך בראש משהו שאתה בטוח בו, יש לך שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה שלך היא לנסות לנגן אותו, דבר שהוא בעיקרון די בטוח בהתחשב בעובדה שגם אם תטעה אף אחד לא ידע, המלודיה היתה רק בראש שלך, ואז משם להמשיך לפתח בראש ובכלי את המלודיה לאורך האילתור. האפשרות השניה, שאפשרית רק באילתור על ליווי מחזורי, היא פשוט להמשיך את המלודיה שיש לך בראש על הכלי. האפשרות הזו אני מתבסס על העובדה שבסוף כל קורוס אתה חייב לחזור לצליל מתוך אקורד הטוניקה (בד"כ הטוניקה עצמה), לא מתוך בחירה אלא מתוך הכרח שמיעתי, ובגלל זה יש סבירות גבוהה שגם הקורוס הבא יתחיל בתו הזה, ולכן זה לא יראה כהמשך קטוע, אלא בתור קטע חדש. אגב, אין לך מה להתבייש אם אתה משתמש בשיטה הזאת, המון נגני בלוז וג'אז משתמשים בה, זה בד"כ מה שקורה כשרואים אותם נותנים כמה תווים ארוכים בתחילת האילתור שלהם. נ.ב כדי לפתח רמה גבוהה של אילתור, דרך טובה זה לעשות את זה בלי נגינה. הכוונה היא לחשוב על קטע בראש, לא בזמן שאתה מנגן אלא באיזשהו זמן פנוי שלך, ולשיר אותו. בסוף השיר תחזור עליו אבל עכשיו תנסה לאלתר על הבסיס שלו.