עזרה בבחירת מצלמת DSLR

fireman

New member
עזרה בבחירת מצלמת DSLR

שלום לכולם.....
כבר שנים רבות שתחביב הצילום אהוב עליי אך מעולם לא עשיתי את הצעד לכיוון מצלמת DSLR, כל המצלמות שלי היו דמויות למיניהן, טובות פחות או טובות יותר.
בסיבוב הצילום האחרון שלי אפשר להגיד שנפלה החלטה, מאסתי בדמויות הSLR, במגבלות שנקבעות על פי החלטות היצרן ובחוסר היכולת שלי לבחור איך אני רוצה שהמצלמה תצלם.
התקציב הראשוני שלי לכניסה הוא כ4000 ש"ח כאשר את רוב המשקל אני רוצה לתת לכיוון הגוף ולהסתפק בתור התחלה בעדשה פשוטה יותר, כרטיס זכרון צנוע ולהשתדרג בהמשך.
יש לי את היכולת לשחק עם התקציב קצת כלפי מעלה אם יש למישהו המלצה ממש טובה שנופלת ממש "על הקצה"
אני לא פוסל את האפשרות להזמין מחו"ל או לרדת לרכוש באילת אם זה יחסוך כמה שקלים ויאפשר לי לקבל קצת יותר תמורה בעבור הכסף. (אשמח לקבל גם המלצות למקומות לרכישה)

המון תודה מראש!
 

steiff

New member
מצטרף להמלצה - והערה

האלקטרוניקה במצלמה מתיישנת תוך שנה.
האופטיקה בעדשה נשארת איכותית (או גרועה) להרבה שנים.

לכן עדיף דווקא להשקיע באופטיקה טובה ובמצלמה פשוטה מאשר במצלמה משוכללת ואופטיקה פשוטה.

18-140 של ניקון היא עדשה שנותנת איזון בין טווח אורכי מוקד שימושי לבין איכות אופטית סבירה.

גוף כמו D5500 (או D3300) מספק את הצרכים ומבחינת איכות התמונה אינו שונה מגופים מתקדמים יותר. ההבדל בין המצלמות הללו לבין דגמים מתקדמים כמו D7200 אינו בחיישן ומעבד התמונה אלא במערכות השליטה על המצלמה ובמספר המתגים/גלגלות על הגוף (ובמשתמע מכך - מספר הפונקציות שניתן להגיע אליהן ישירות ללא צורך לגשת למערכת התפריטים).

האלטרנטיבה הקנונית תהיה 750D עם 18-135STM ויתרונה:
צילום ווידאו עדיף.
מאידך היא סובלת מאופטיקה קצת פחות טובה, חיישן פחות מוצלח ובגלל שוני במימדי החיישן הזוית הרחבה שלה קצת צרה לעומת המערכת הניקונית המקבילה.

כרטיס זיכרון: מלכתחילה מדובר בפריט צנוע וזול יחסית. מצד שני מומלץ לא להתפשר באיכות ולבחור כרטיס מבית טוב בנפח מתאים לשימוש. ההמלצה שלי משהו בין 16-32 ג'יגה ביט במהירות גבוהה שתאפשר לכידת ווידאו.

הזמנה מחו׳ל תחויב ב-17% מע׳מ והובלה כך שכדאי לעשות היטב את החשבון. יכול להיות שתחסוך כמה ש׳ח אבל תישאר עם ציוד ללא אחריות מקומית.
אילת זו אופציה אבל עלות הדלק/טיסה תקזז את הפרש המחיר (המחירים שם זולים בערך ב-10% ולא בכל 17% המע׳מ שהם אמורים היו להיות מוזלים לכאורה). תצטרך להתקשר לחנות מראש ולוודא שיש להם את הציוד במלאי והם שומרים עבורך. יש חנויות במצפה התת ימי, בקניון מול הים וחנות ממש מעבר לכביש מול הטרמינל של שדה התעופה.

קניה בארץ - זאפ הוא חברך הטוב ביותר.
 

fireman

New member
היות ומדובר בתחביב נטו, סביר להניח שהגוף ישאר איתי שנים רבות

והעדשות יתווספו לפי הצורך, אין לי כוונה להחליף את הגוף, בוא נאמר....ב-5 השנים הקרובות.
האם נתון זה משנה את ההמלצה באופן כזה או אחר?
&nbsp
תודה!
 

steiff

New member
לא ממש

מציע לא להתנבא בעניין החלפת גוף. ההבדל בין המחיר בו תוכל למכור גוף יקר בעוד חמש שנים למחיר בו תוכל למכור גוף זול בעוד חמש שנים יהיה זניח. הפרש המחיר היום יהיה גדול. כך יוצא שתפסיד הרבה יותר כסף.
 
למעלה