עזרה בבחירת קורס

pallidfool

New member
עזרה בבחירת קורס

שלום. אני לומד באו"פ ורציתי לשאול איזה קורס כדאי שאעשה לדעתכם בסמסטר הבא. עשיתי כבר: אשנב, מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות, דיסקרטית, לינארית I, ואני עושה עכשיו אינפי I. אמשיך כנראה לאינפי II. מהי מידת ההצלחה בקורס? הוא נחשב ליותר קשה מ-I? הממוצע בו גבוה יותר? חשבתי על מבוא למשוואות דיפרנציאליות. מה דעתכם? כדאי להתחיל אותו במקביל לאינפי II? (הדרישות לקורס הן אינפי I ואלגברה I). אין כמעט אפשרויות אחרות... תודה
 

Fingertip

New member
אינפי II באו"פ - קורס מדהים

לדעתי, ואני מקווה שאני לא מעליב אף אחד, אינפי I הוא לא כזה קורס קשה. הוא קורס, לדעתי, ממוצע במתמטיקה, אבל באו"פ עושים אותו קשה. (והמבין יבין...) אינפי II "סוגר קצוות" מאינפי I והוא קורס מעניין ביותר בפני עצמו - מומלץ ביותר. לדעתי, אינפי II יותר קל מאינפי I באו"פ - אם אתה מבין מה שאתה עושה. כלומר, אם בשני הקורסים אתה מבין את החומר, קרוב לוודאי שתצליח יותר באינפי 2 מאשר באינפי 1 (בגלל שבראשון עושים אותו קורס קשה...) בכל מקרה - אני ממליץ להגיע לשיעורים של ודים - חוויה בפני עצמה. אהד.
 

pallidfool

New member
תודה - כנראה אקח אותו. אך בכל זאת -

רציתי לשמוע על מבוא למשוואות דיפרנציאליות. קשה? מעניין? הגיוני לקחת אותו בשלב זה? אין לי הרבה אפשרויות אחרות... תודה.
 

buga

New member
לא למדתי את הקורסים האלה באופ אבל

עיינתי בספרים שלהם. לדעתי המבנה של קורסי אינפי באו"פ הוא מאוד מעוות. קודם כל, הפרק הראשון (אאל"ט) באינפי (1) הוא גבולות של פונקציות. זה נראה לי מאוד מכוער, ולהרבה משפטים שם יש הוכחות ממש עקומות בגלל שהם לא משתמשים בסדרות. מעבר לזה, גם ככה האינטואיציה מאחורי האפסילונים והדלתות היא קשה לתלמידי שנה א´, ולהפיל על סטודנט שנה א´ את ההגדרה של גבול של פונקציה על ההתחלה, שהיא יותר "מורכבת" מההגדרה של גבול של סידרה (יותר קשה לתפוס את האינטואיציה מאחוריה), זה די טיפשי. מה גם, שבאו"פ זורקים את הסטודנט למים לפני שמלמדים אותו לשחות. ורוב התרגילים הם לא "תיאורטיים", ולפעמים טכניים מדי, אין שם כמעט הוכחות מההגדרות, ובגלל זה קשה יותר לתלמיד לעכל את ההגדרות. אבל זאת רק דעתי הצרה, כמו שאמרתי, לא למדתי את הקורסים האלה באופ- ואני מצטער אם קיבלתי רושם מוטעה מהספרים.
 

01001101

New member
אתה יכול לפרט?

מה בדיוק הכוונה "עושים אותו קשה"? רציתי לקחת אותו שנה הבאה.
 
בקשר לאינפי 1

הנה מספר דברים שגורמים לקורס להראות קשה: 1. סיפורי אימה של יועצים וסטודנטים [בעיקר למדעי המחשב, משום מה]. 2. הדיוק [שנהיה מגוחך] שנדרש בבחינה ובממ"נים.
 
תגובה

אינפי 2 למראת שבהתחלה עלול להראות כקורס קשה, הוא בסופו של דבר קורס בסדר, ומידת הפורמליות הנדרשת טיפה יורדת [למראת שלדעתי זה קורס נורא משעמם! כי יש בו הרבה חזרות רק בצורות שונות...]. מבוא למשוואות דיפרנציאליות הוא קורס מאוד טכני, כמעט ואין בו תאוריה. ובסופו של דבר זה קורס קל ומשעמם. אין בעיה להתחיל אותו במקביל לאינפי 2. אגב, הקורס המורחב יותר משוואות דיפרנציאליות רגילות הוא קורס שנהיה מעניין יותר ב-2 היחידות האחרונות. אגב, אם תעשה את הקורס אלגברה לינארית 2 תוכל למצא שקורס זה משלים לך את הקורס משוואות דיפרנציאליות חלקיות/מבוא למשוואת דיפרנציאליות.
 

pallidfool

New member
אז מישהו יכול

להמליץ לי על קורס אחר? רשימת הקורסים שעשיתי בהודעה הראשונה. איגור - ע"פ ידיעון הקורסים הבנתי שהקורס השלמה למשוואות דיפרנציאליות רגילות הוא היחיד שמשלים את המבוא, ולא אלגברה II. אלגברה II "מומלץ" עבור ההשלמה.
 
אני עושה אותו עכשיו

הקורס די מעניין. לא קשה במיוחד. ויש בו לפעמים חישובים מעצבנים [אני שונא לעשות חישובים עם מספרים מורכבים].
 
נכון

אם כבר אז עדיף לקחת את הקורס משוואות דיפרנציאליות רגילות ולא לעשות את ההשלמה. ואני כמובן רק המלצתי על לינארית 2 כקורס שיש בסופו השלמה לקורס ההוא. אולי תעשה אינפי2 + אינפי 3 ]אם אתה צריך], אין בעיה לעשות אותם ביחד! השאלה היא אילו קורסים אתה צריך במסגרת התואר שאתה עושה.
 

pallidfool

New member
אני עושה במתמטיקה

וכן יש בעיה... כתוב שחובה לעשות את אינפי II לפני III.
 
יופי!

סטודנט נוסף שעושה תואר במתמטיקה! אז ככה, אני ועוד כמה אנשים שאני מכיר עשו את אינפי 2 ואינפי 3 ביחד! היועץ יעץ לנו לעשות זאת. ואם אתה עושה תואר במתמטיקה אתה צריך לקחת משוואות דיפרנציאליות רגילות ולא מבוא למשוואות דיפרנציאליות!
 

pallidfool

New member
אני יודע

אני לומד בבית-ספר עדין, עולה לי"ב. מה שכנראה אעשה עכשיו: אינפי II והמבוא, ובסמסטר הבא אלגברה II ואשלים את המבוא. לא רציתי לעשות את אינפי II ואלגברה II כדי לא להיות עמוס, וכך, בהנחה שסמסטר אח"כ הייתי עושה את כל הקורס משוואות דיפ´, אז בסמסטר הקרוב הייתי עושה 8 יחידות ואחריו 4. בחלוקה שלי אני עושה 7 ו-5 - מאוזן יותר. כך הדרישות מסתדרות טוב - ההשלמה למבוא דורשת אינפי 2 (שהמבוא אינו דורש) וכך אסיים אינפי II ואמשיך מיד לחלק במשוואות שדורש אותו.
 
סבבה

אני מעדיף לעשות את התואר יותר מהר! החל מהסמסטר הבא אני מתחיל להגביר קצב ל-3 קורסים לסימסטר! אני רק מקווה שזה לא יפריע ללימודים שלי בבית הספר...
 
למעלה