עזרה בבקשה

ProzaC4387

New member
עזרה בבקשה

שלום, אני איתמר בן 22. ממ חשוב לי לדעת מה לחברה פה יש לומר לי כדי לעודד אותי ובנוסף יש לי שאלה.. השתחררתי מהצבא לפני 4 חודשים, עברתי קורס ברמנים, כולי שמח ומאושר חשבתי שאני נכנס לחיי הלילה של תל אביב (אני תל אביבי). עברתי על חצי עיר ולהפתעתי קיבלתי דחיות. (אני נראה ממש טוב אבל עם חזות קצת צעירה). כולם גרמו לי להבין שהקורס שהרגע עשיתי הוא בולשיט ולא נותן לי כלום, כי ניסיון זה מה שחשוב. קיצר אחרי הרבה מאוד מחשבות (הייתי ממש בבאסה מהעניין) הבנתי שכדי לי להתפשר על ברמן במסעדה ואכן עבדתי חודשיים וחצי באחת המסעדות. האווירה והחוסר מעש בתפקיד גרמו לי להבין שזה לא בשבילי והתפטרתי. כרגע אני בקטע של לחסוך כסף לטיול. התחלתי פסיכומטרי והתחלתי לחשוב שבר אקטיבי זה רעיון טוב כי זה לא עבודה קבועה ולהרוויח פעם פעמיים בשבוע 400 שקל זה סבבה. כמו כן זה עוד משו לקורות חיים שבעתיד אני אוכל להגיד שעבדתי בו. עכשיו השאלה שלי היא איפה מוצאים בר אקטיבי כזה לפנות אליו אם צריכים ברמנים. אם מישהו פה עבד במקום כלשהו ויכול להפנות אני אודה לו מאוד.. ושאלה שניה קצת יותר עתידית, האם זה שאני אעבוד בבר אקטיבי יתן לי "ניסיון" שכל המקומות מבקשים? אני בטוח שזה שהגשתי קולה וספרייט חודשיים וחצי לא נתן לי כלום.. תודה למי שעונה.
 

maxfain

New member
כמה דברים

אני אישית לא מחשיב בא אקטיבי כנסיון, כלומר כשברמן מגיע אלי לראיון ואומר לי שהוא עבד מלא בבר אקטיבי וכאלה, אז מבחינתי הוא כמעט כמו אותו ברמן שהרגע סיים קורס ברמנים, אבל זה רק אני - יש כאלו שיראו את זה בתור נסיון. דבר שני, יש מסעדות עם ברים איכותיים שגם הברמנים שם עושים הרבה כסף וגם עובדים שם מאוד מסודר, כמה דוגמאות בעיר: מסה, ננוצ'קה, גוצ'ה..
 

dimonj

New member
אתה טועה

ברמן שעבד תקופה בבר אקטיבי דבר ראשון זה יכול להעיד על אופי אותו אדם (מתמיד,אחראי וכ"ו) דבר שני זה נותן בטחון לאותו ברמן הוא לומד להתמודד עם אנשים ולתת שירות דבר שלישי אתה לומד לעבוד בלחץ ולהיות זריז עם הזמן אתה מפתח שיטוט ואופן שנוח לך סוגי אלכוהול ואופן הכנת קוקטיילים ניתן להשלים בזמן החופשי לבד נכון שזה יותר קשה אבל אם הכל היה קל אז לא יהיה מעניין דבר נוסף אף אחד בבר אקטיבי לא יצעק עליו אם הוא ישבור בקבוק או כוס עבודה במסעדה כמו שתיארת עם בר איכותי ומשכורת טובה גם יהיה קצת קשה למצוא ללא ניסיון (אני בעצמי התחלתי במסעדות ובמבט לאחור אני רואה שזה היה דיי בזבוז זמן: הרבה חפירות ,שתיה קלה ויין אם מישהו ממש משתולל אז איזה מאיטאי או קפיריניה וגם כסף בד"כ מינימום וללא טיפים) אומנם שהייתי מנהל בר לפעמים העדפתי לקבל טריים מהקורס וללמד אותם כמו שאני רוצה אבל בהחלט בר אקטיבי עם בחורות עדיף על מסעדה עם חפירות
 

maxfain

New member
חבר..

אתה לא יכול להגיד שאני טועה כי אני בסך הכל אמרתי את דעתי. דעתך אולי שונה ואתה מוזמן לקבל לבר שלך את מי שאתה רוצה.מבחינתי אם מישהו יבוא אלי אחרי חצי שנה במסעדה או חצי שנה בבר אקטיבי ונניח ששניהם ירשימו אותי באותה מידה בראיון, אני אעדיף את הברמן שהגיע ממסעדה. דבר שני כנראה שלא עבדת במסעדות הנכונות - המסעדות שאני ציינתי למשל מגישות כמויות אדירות של אלכוהול והכסף לא מבייש אף דאנס בר בעיר. אני מכיר ברמנים שהתחילו במסעדות שוות, ללא נסיון, כי הצליחו להרשים את מנהל הבר ובלי קשר אני מכיר ברמנים עם נסיון של שנים שעובדים במסעדות והשכר בהן מאוד גבוה.
 

obbb

New member
תגובה

כמו שאמר מקס, בר אקטיבי זה יכול להיות כיף ונחמד , אבל זה לא נסיון שמשפיע, גם על מי שמקבל אותך וגם על עצמך (שזה לא פחות חשוב). אתה לא מתעסק עם כסף, אין בקרת איכות ברוב המקרים, הלחץ הוא אומנם אמיתי אבל בהחלט לא יקרה כלום אם לקוח בחתונה יחכה עוד דקה בעוד לקוח בבר זה כסף לקופה וכסף לטיפ. אתה לא מתעסק עם מכירות שזה הבסיס של להיות ברמן ועוד המון דברים שיוצא להתעסק בכל צורה אחרת של ברמן. לא הייתי ממליץ ללכת להיות ברמן בבר אקטיבי בשביל הקורות חיים או הנסיון. אם כבר, רק אם הכסף טוב ומתאים לך. תנסה בדאנס ברים או מסיבות שפתוחים מעט ימים בשבוע או איזשהו קומבינציות. דווקא מסעדה / בית קפה, שיש קופה, יש לחץ, יש עניין של מכירה, יש יחסי ברמן-לקוח, אתה לומד להתייעל ולעשות דברים ברבע זמן ממה שאתה היית עושה לפני כן וכו' וכו' וכו', הידע וההגשה והייעוץ בנושא האלכוהול ברוב הברים הוא מאוד שולי ולא משחק כל כך, והידע הנדרש הוא בסיסי מאוד בלשון המעטה. ואגב, בתור חייל משוחרר (בערך חצי שנה) אני לא מרשה לעצמי להתפטר מעבודה כי היא משעממת או לא בשבילי. קצת אחריות כלכלית... אף אחד לא דואג לך, אתה ברשות עצמך. תמצא עבודה חדשה ואז תתפטר. מנסיון - לוקח לא מעט זמן עד שמתחילים עבודה חדשה ומסודרת עם מספיק משמרות בשבוע.
 

tal1g

New member
תתעודד זה עניין של גישה

לעומת קורס צבאי או אוניברסיטאי .ידוע שקורס ברמנים כל אחד יכול לעבור.זה לא שסיימת איזה בית ספר יחודי כי בארץ אין בית ספר מתקדם .זה פשוט רמה בסיסית שדורשת נסיון ,יכולת לייצר אינטראקציה ולמכור. לי באופן אישי לא אכפת אם עשית קורס אלא אם אתה מתמצא באופן מקצועי במה שלימדו.ע"י מס' שאלות קל לי להבין. השאלה הבאה היא נסיון מול קהל.יכולת להתמודד עם מוזיקה חזקה.קהל עצבני ,שיכור וצוות אגרסיבי. הדבר השני שחשוב זה יכולת מכירה ונוכחות.אתה הופך מרגע כניסתך למרכז הבר,הפנים של הבר,והנהגותך תשקף את אופי המקום.אז עם גישה נכונה והרבה ביטחון ולא עם רגשי נחיתות ,סבלנות והתמדה תתברג למקומות שרצית. שיטה נוספת היא לצאת לשם ולהתחבר לצוות ולמנהל.
 

ProzaC4387

New member
דיברתי עם כל כך הרבה אנשים..

בתחום הזה וכולם אמרו לי שהם התחילו בעבודה בבר אקטיבי. שם הם הכירו אנשים שהכניסו אותם למקומות הטובים. יענו זה דרך ליצור קשרים שזה חשוב בעולם הזה של הברמנות. זה לא נכון?
 

omef

New member
נכון חלקית

בתור ברמן מתחיל אסור לך להיות בררן. כפי שנאמר מעלי לומדים המון בעבודה גם במסעדה ואין מה לחזור על הדברים. בנוסף, תחשוב איך יישמע ראיון העבודה הבא שלך - "עבדתי חודשיים וחצי ב-X, שלושה חודשים ב-Y"... נשמע כאילו אתה אדם לא יציב (בעבודה). תפוס מקום, תתמיד בו חצי שנה לפחות ותנסה להמשיך הלאה. קשרים טובים ניתן ליצור בכל מקום עבודה, מנסיוני במסעדה הרבה יתר מאשר בבר אקטיבי. החוויה שאתה עובר מאפיינת הרבה בוגרי קורסים - וזהו סוג של סינון בין הרציניים מאוד למוותרים מהר.
 

ProzaC4387

New member
שמע..

אני נמשך לתחום בגלל האלכוהול. בגלל האווירה מסביב. השמחה. המוסיקה. הגעתי למסעדה ופשוט לא נהניתי. אומנם אני בגיל שכסף זה מעל הכל אבל יש גבול. כשאתה חוזר הביתה גם עייף וגם בלי מצב רוח זה לא נותן לך בסופו של דבר כלום. עשיתי את הטעות שלי ניסיתי במסעדה (יכול להיות שהמקום ספציפי לא היה בשבילי) ואני רוצה להמשיך הלאה. בכל מקרה הטענה היא פה שבר אקטיבי לא מביא כלום? זה בכל זאת עבודה תחת לחץ.. והתמודדות עם קופה ושטויות התנסיתי בזה עכשיו בעבודה..
 

obbb

New member
אז ככה

אין מה לעשות צריך להתפשר בשביל להגיע למקומות הטובים באמת. צריך להתפשר לכל אורך הדרך גם אחרי 5 ו10 שנים בתחום אתה תגלה שהמקום שאתה יותר נהנה לעבוד עושים בו פחות כסף מהמקום הלחוץ והמציק שעושים בו פי 2. סתם דוגמא. אין מה לעשות בכל מקום יש חסרונות וככל שתתקדם תוכל לברור יותר מקומות. הלחץ בעבודה בבר אקטיבי הוא אומנם לחץ, אבל הוא שונה מאוד מלחץ בבר רגיל כמו שציינתי. בבר רגיל יש אינטרס מובהק וכלכלי "לפרק את הפיק (שעת הלחץ)" בכמה שפחות זמן על מנת שאנשים יוכלו לחזור לסיבוב שני ובשעה שאין לחץ אתה יכול למכור ולדחוף לאנשים משקאות וגם להשקיע בטיפים ובשירות - שבלחץ הדבר היחידי שאתה יכול לעשות זה מינ' שירות ופשוט להביא ללקוח את המשקה. בבר אקטיבי אין לחץ מהסוג הזה, אתה לא צריך לזכור מה שלושת הלקוחות שצועקים לך מאחורה רצו, אין (כמעט) התמודדות עם קהל בעייתי שזה חלק חשוב, אתה פשוט מכין ונותן משקה, בלי כמה פעולות בו זמנית בלי עוד המון המון המון דברים שלומדים בבר אמיתי. ולגבי קופה - התמודדת עם תוכנה אחת. בלי לחץ של זמן ולקוחות ואלכוהול בדם (בחלק מהמקומות) בתור אחד שעבד עם 3 תוכנות שונות - לא כולן פשוטות ולא תמיד קל להתמודד עם קופה וכסף תחת לחץ. זה מוסיף עוד רבד מאוד חשוב ללחץ עצמו. בקיצור ולעניין - אני עומד על ההמלצה שלי שתנסה למצוא מקום אחר ולא בר אקטיבי. ואת הבר אקטיבי תשאיר לשיקול כלכלי נטו.
 
אני כל כך מזדהה איתך

עברתי תהליך דומה, רק בלי הקטע של עבודה במסעדה. סיימתי קורס לפני כמה שבועות ומאז אני פשוט לא מצליחה להשיג עבודה! חרשתי כמעט את כל העיר שלי ירושלים, וכלום. אני מאשימה את המיתון כי אני גם, יודעת שזה לא בגלל המראה שלי או משהו כזה. אני גם מתחילה עכשיו פסיכומטרי וחושבת שהעבודה הכי נוחה תהיה בבר אקטיבי (אין לי כרגע שיקול כלכלי, לא לחוץ לי לעשות סכום מסוים בחודש, לפחות עד אחרי הפסיכומטרי), אבל איך מגיעים לבעלי ברים אקטיביים? מתפלחים לחתונות?
 

speadball

New member
זה הזמן להכנס לברים אקטיבים

עם תחילת הקיץ הברים האקטיבים מגדילים את הצוותים כדי להיערך לעונת החתונות והארועים הפתוחים המתקרבת. זהו הזמן הנוח ביותר להצטרף לאחד מחברות שירותי הבר האקטיבי. חיפוש פשוט יימצא לך רשימה של עשרות (אם לא מאות) חברות כאלו. רצוי לחפש קצת יותר מידע על החברות השונות כדי להבין מי מהן נחשבת יותר ומי פחות בתחום. חברה נחשבת יותר תספק יותר עבודה ובשכר יותר גבוה בדרך כלל. הניסיון שיצבר אצל חברה איכותית הוא גם חשוב ומכיל מאפיינים רבים שיעזרו בעבודה בבר אמיתי בעתיד. בנוסף לכך חברות שירותי בר רבות קשורות באופנים שונים לברים אמיתים וזו יכולה להיות דרך נוחה להשתלב באחד מהם. בהצלחה
 
למעלה