עזרה בבקשה

shir300

New member
עזרה בבקשה

יש לי סדנת מסכות להעביר למבוגרים. אשמח לעזרה בתרגילים דרמטיים והפעלות... תודה
 

פ י ו ל ה

New member
הי מותק, יש לך יותר כיוון של מה בא לך לעשות?

כמה זמן, מה סגנון הפעילות, באיזה מסגרת... יהיה יותר קל לעזור לך :)
 

shir300

New member
תודה יקירתי

long time... זו סדנה לגננות. בהתחלה אני מתכוונת לתת מבוא ורקע עם קישור לתחום תיאטרון הבובות ואחר כך רציתי לעשות הפעלה שבה הן יחוו את החוויה של משחק ותנועה עם מסכה. חשבתי לעשות את זה סביב דמויות מגילת אסתר אבל אני לא יודעת אם כדאי לעבוד עם מסכות-רגש שיש להן הבעה, מסכות מפוסלות או ניטרליות ואיזה הנחיות דרמטיות לתת. אולי כדאי לעשות איזושהי עבודה בסיסית כשכולן לובשות מסכות ואחר כך המחזה או אילתור של קטעים עם מסכות יותר ספציפיות מתוך המגילה, אבל אז השאלה היא איזה מסכות להביא... אחר כך נעבור לאופני הפעלה של ילדים עם מסכה. אשמח לשמוע כל רעיון. תודה
 

erelu

New member
חשוב לדבר על מקור השם מסכה- מסך....

אפשר גם ליצור מסכה רק בעזרת הפנים.... אם אלה גננות אז הם יוכלו ללמד גם את הילדים ליצור מסכה עם הפנים ולהוסיף ידיים... זה מכניס לאוירה של פורים, עליז ומאוורר... מותר לעשות" פרצופים..." !
 
אפשר גם ליצור מסכות מבקבוקים של מרכך כביסה

או ג'ל לכביסה , אחרי ששוטפים אותם היטב, האף הוא הידית ומשם תמשיכי הלאה. בהצלחה
 

ayaly2

New member
שבוע טוב../images/Emo13.gif

היי,אני בדיוק עבדתי עם הילדים שבוע שעבר על נושא הרגשות והמחזתי איתם את נושא המסכות עם הבעות פנים: עם הידיים כל פעם שיניתי איתם את ההבעה,עצב,כעס,שמחה,פרצוף שמן,פרצוף של דג,צוחק,בוכה ועוד...היה מאד משעשע הילדים נהנו והבינו את משמעות שינוי הבעת הפנים כמו מסכה מרגש לרגש.ואז גם המחזנו לפי השיר:אבל אני נשאר אני, של דתיה בן דור.וגם את הנעימות מתוך קרנבל החיות לפי המוסיקה מה אנחנו מרגישים יחד עם הבובה המקשרת שלי
מקווה שעזרתי קצת
 

shir300

New member
תודה על הרעיונות

נשמע מקסים לעבוד עם הבעות הפנים...
 

פ י ו ל ה

New member
אז ככה

אני יותר לכיוון של איילה אבל לדעתי מה שחשוב בסדנא כזו הוא להסביר להם כגננות מה השימוש שניתן לעשות במסכה עבור מטרות שונות שהן רוצות להשיג ובהתאם ליכולות והאופי של הילדים. אם הן רוצות יותר המחזה העוסקת בהקנייה ושיפור הידע של סיפור פורים, ניתן לעבוד עם מסכות ספציפיות של דמויות ולתת לכל מסכה/דמות אופי המתבטא בתנועה ו/או קול. אם הן בעד פעילות העובדת על שיפור ההבנה הרגשית, הפעילות שאיילה הציעה מעולה בעייני. אפשר לגשת לסדנא מתוך מחשבה שהמסכה היא כלי ולעזור להן להפיק ממנו את המרב לפי צרכיהן. הייתי מקדישה גם זמן בסדנא לסיעור מוחות שלהן בעיניין ומחשבה ואולי מתוך הדיון לצאת עם רעיונות. תהיי את המנחה והמכוונת. כמובן שזו רק הצעה אבל מה את חושבת על הכיוון?
 
עוד כמה רעיונות...

אם עובדים על רגשות בעזרת מסכות, אז אפשר לציין שהמסכה מאפשרת כיסוי (כמו הגנה) ומקלה באמירת הרגשות או דברים אחרים. אם מתייחסים למילה "פורים" שנעשה "פור" והכל התהפך. אפשר לקחת את המסיכות לכיוון שהילדים יכולים להפוך ולהיות מישהו אחר. ואז לעבוד איתם בדרמה על "להיכנס" לדמות. איזה מן הליכה תהיה לו/ה, איזה קול וכו'. אפשר להכין מסיכות מבריסול עגול, מצלחת חד פעמית מנייר וגם מלבד או בד אחר גזור בעיגול עם חורים לעיניים ולתת לילדים לצייר, לצבוע ולהדביק על הפנים.
 
למעלה