streetball
New member
עזרה...בבקשה...
אוקי יש לי שאלה, גזרת הכפולים מתקיימת כאשר ע הפועל ול הפועל זהות ואז חלה הבלעות של ע הפועל בל' הפועל נכון? אז במצבים שפ' הפועל היא י' או נ' ואז מתקיימת הדמות מלאה ואז הבלעות למשל נפל-יפול(עם דגש משלים על הפ') אז זו גם גזרה? או למשל בבנין נפעל, למשל: נכתב ובמקום ינכתב אומרים יכתב(עם דגש משלים על הכ') האם גם אלה נקראים גזרות? או שזה לא. כי לפי מה שאני יודע בערבית גזרות זה כשאות ממש נופלת ולא נבלעת באות הבעה(כמו מה שקורה בגזרת הכפולים)..... בבקשה תטילו אור על הסוגייה זה לא ברור לי. ויש לי עוד שאלה, ב: הזדמן אז זה בעצם בניין התפעל שהיה שיכול של ת' הבניין עם פ' הפועל וגם ת' הבניין הפכה לד'? קרו שני המקרים האלו? ושאלה אחרונה אחרונה-הבינוני הפעול של בניין(קיפל{הוספתי אם קריאה בשביל שתבינו}) הוא בעצם הבינוני הפועל של בניין קופל? שניהם מקופל לא? ושאלה אחרונה אחרונה, שבאה אחרי האחרונה: במילה ידיים, זה בעצם זוגי, גמו אפעפיים, כמו גרביים, נעליים וכולי. אז הי' השנייה משמשת כאם קריאה..... ואם רוצים להגיד ידיי(הידיים שלי) אז בעצם הורדנו את הי' והמ' והוספנו שייכות "שלי" אבל במילה שנוצרה, יש אם קריאה? כי ברור לי ששומעים רק יוד אחת במילה "ידיי" אבל שתי היודים לא משמות אימות קריאה..... זה לא כמו שלקחנו את המילה: "ארזים" שהי' היא אם קריאה, הורדנו את המ' ואמרנו: ארזי המלך(סמיכות) כן ברור שהי' היא אמ קריאה כי גם במילה ארזים היא שימשה אם קריאה... אבל בידיים, המצב שונה... האם כדי לבחון אם קריאה מנתחים מאיפה היא באה, ואיך היא שמשה בצורה הראשונית או שלא מנתחים, מסכלים על המילה וחושבים איזה מאותיות האהו"י אני שומה ואילו לא? אז מה הן אימות הקריאה במילה: "ידיי", או "ארזיי"(הארזים שלי...., אם נוריד י' אחת אז זה יהיה ארזי שזה הארז שלי ולא הארזים שלי.) אז איך מתגברים על הבעייתיות פה, מה עושים? בתודה מראש, street ball את ההודעה העתקתי כמו שנכתבה על ידי בפורום של בית הספר(ליד"ה) כך שייתכן ותמצאנה טעויות משום המהירות. אשמח אם תעזרו.
אוקי יש לי שאלה, גזרת הכפולים מתקיימת כאשר ע הפועל ול הפועל זהות ואז חלה הבלעות של ע הפועל בל' הפועל נכון? אז במצבים שפ' הפועל היא י' או נ' ואז מתקיימת הדמות מלאה ואז הבלעות למשל נפל-יפול(עם דגש משלים על הפ') אז זו גם גזרה? או למשל בבנין נפעל, למשל: נכתב ובמקום ינכתב אומרים יכתב(עם דגש משלים על הכ') האם גם אלה נקראים גזרות? או שזה לא. כי לפי מה שאני יודע בערבית גזרות זה כשאות ממש נופלת ולא נבלעת באות הבעה(כמו מה שקורה בגזרת הכפולים)..... בבקשה תטילו אור על הסוגייה זה לא ברור לי. ויש לי עוד שאלה, ב: הזדמן אז זה בעצם בניין התפעל שהיה שיכול של ת' הבניין עם פ' הפועל וגם ת' הבניין הפכה לד'? קרו שני המקרים האלו? ושאלה אחרונה אחרונה-הבינוני הפעול של בניין(קיפל{הוספתי אם קריאה בשביל שתבינו}) הוא בעצם הבינוני הפועל של בניין קופל? שניהם מקופל לא? ושאלה אחרונה אחרונה, שבאה אחרי האחרונה: במילה ידיים, זה בעצם זוגי, גמו אפעפיים, כמו גרביים, נעליים וכולי. אז הי' השנייה משמשת כאם קריאה..... ואם רוצים להגיד ידיי(הידיים שלי) אז בעצם הורדנו את הי' והמ' והוספנו שייכות "שלי" אבל במילה שנוצרה, יש אם קריאה? כי ברור לי ששומעים רק יוד אחת במילה "ידיי" אבל שתי היודים לא משמות אימות קריאה..... זה לא כמו שלקחנו את המילה: "ארזים" שהי' היא אם קריאה, הורדנו את המ' ואמרנו: ארזי המלך(סמיכות) כן ברור שהי' היא אמ קריאה כי גם במילה ארזים היא שימשה אם קריאה... אבל בידיים, המצב שונה... האם כדי לבחון אם קריאה מנתחים מאיפה היא באה, ואיך היא שמשה בצורה הראשונית או שלא מנתחים, מסכלים על המילה וחושבים איזה מאותיות האהו"י אני שומה ואילו לא? אז מה הן אימות הקריאה במילה: "ידיי", או "ארזיי"(הארזים שלי...., אם נוריד י' אחת אז זה יהיה ארזי שזה הארז שלי ולא הארזים שלי.) אז איך מתגברים על הבעייתיות פה, מה עושים? בתודה מראש, street ball את ההודעה העתקתי כמו שנכתבה על ידי בפורום של בית הספר(ליד"ה) כך שייתכן ותמצאנה טעויות משום המהירות. אשמח אם תעזרו.