אוקיי
נראה לי שצריך לעשות מעט סדר קובץ RAW אינו דחוס בשום צורה ואופן (כמעט - ראה הערה בסוף) הוא בסה"כ מטריצה של קריאת האור מהפוטוסנסורים בחיישן (הפיקסלים) לא צבע, לא גוון - רק בהירות בתכנת ההמרה מתבצעת על ערכי התאורה האלה אינטרפולצית באייר (מה שהמצלמה עושה כשאתה מצלם ב-JPG) וייחוס גווני RGB להם במלים אחרות - כל JPG מתחיל כ-RAW. כשאתה מצלם ב-JPG אחרי ההמרה המצלמה מוחקת את מידע ה-RAW מזכרון המעבד שלה. כשאתה מצלם ב-RAW מידע ה-RAW הוא זה שנשמר כקובץ. מאחר וקובץ RAW אינו קריא כמו שהוא אלא דורש המרה על מנת לצפות בו על המסך או לשמרו בפורמט יותר סטנדרטי כמו JPEG אן TIFF, יותר ויותר דגמי מצלמות מציעים את האפשרות לשמור גם עותק על התמונה בפורמט JPEG על מנת לאפשר סינון ומעבר מהיר של התמונות על המחשב כך יוצא שהמצלמה שומרת למעשה שני קבצים על כל קליק - RAW ו-JPG מוזר מאוד שסוני בחרו בשיטה זו כברירת המחדל ב-828 כשמצלמים ב-RAW אבל רגע, יש עוד... לגבי THM - מצלמות מסויימות (בעלות מעבד חלש יותר) של קנון שומרות תצוגה מוקטנת של התמונה בפורמט THM, קיצור של THUMBNAIL שהוא בעצם JPEG קטן (בד"כ 180X120) פיקסלים והוא זה שאתה רואה על מסך ה-LCD של המצלמה כשאתה מדפדף בין התמונות המצלמות החדשות יותר בעלות המעבד החזק יותר שומרות את ה-JPG המוקטן הזה בתוך ה-RAW עצמו ולמה אמרתי בהתחלה ש-RAW אינו דחוס כמעט תמיד? ניקון הציגו ב-D100 (ואל תתפוס אותי במילה) דחיסה לקבצי RAW על מנת שיתפסו פחות מקום על כרטיס הזכרון. זו דחיסה שהיא LOOSELESS, אין איבוד מידע, שלא כמו JPEG למשל שהיא LOOSY - מידע נאבד כל פעם שאתה דוחס את הקובץ החסרון הגדול של שיטה זו הוא הזמן שלוקח לדחוס את הקובץ