עזרה בהבנת טכניקה

asilentone

New member
עזרה בהבנת טכניקה

ממ היי, אני מנסה כבר כמה ימים להבין איך עובדים בטכניקת הdodge & burn ללא הצלחה...אני אשמח אם מישהו כאן יוכל לעזור ולהסביר לי מה אני מפספסת :)
 

Nienna17

New member
אני אעבוד בעוד כמה ימים על מדריך

אני אומרת את זה עכשיו אבל אני באמת מקווה שאני אתפנה, אז את מוזמנת לחכות. בכל מקרה, מה מקורות המידע שלך בנוגע לטכניקה? אני אוכל לעזור במה שאפשר. מה הבנת ומה לא הבנת בעצם
.
 

Nienna17

New member
כן אני באמת אוהבת את העבודות שלו

הוא כבר כמה זמן ברשימה המרטשים האהובים עלי :) ולגבי המדריך, כן גם לי לקח כמה זמן עד שבנתי מה הם רצו ממני. ולמען האמת אם היו מסבירים במשפט את מטרת המדריך, כבר מזמן הייתי מגיעה לתוצאה לבד. בכל מקרה הרעיון הוא שאת עובדת עם שתי שכבות. שכבה אחת היא מובהרת שכבה שנייה חשוכה. על ידי כך שאת מביאה איזורים בהירים וכהים לתמונה עד בעצם מאזנת את הכל כמובן שזה הכל ידני, ואין פה קיצורי דרך). ועם השיטה הזאת עובדים עם מסיכה, הדרך הכי בטוחה ופשוטה. מה שכן, לוח גרפי (WACOM), יכול יותר לתרום לתהליך מאשר עכבר. אני נמנעתי מהשיטה הזאת עד שקיבלתי את הלוח שלי, ורק בגללו התחלתי לרטש בצורה הזאת :).
 

asilentone

New member
את הבסיס הבנתי

רק איך לעבוד בתוך התמונה לא הבנתי כולכך...מדריך יהיה מצויין אם תוכלי :) יש לי מן עט גרפי שכזה.
 
ניסיתי את השיטה הזאת אתמול.

המדריך לא קצר, אבל את סיכמת את הכל במשפט וגרמת לי להבין מה לעזאזל הרעיון בזה.. עכשיו הבנתי מה הייתי צריכה לעשות. אבל אני עדיין חושבת שזאת עבודת נמלים לא נורמלית, ושהכלים הכי בסיסים בריטוש לדעתי הם עדיין הפלסטר והחתימה.
 

Nienna17

New member
תופתעי אבל הרבה יחלקו על דעתך

באמת, הופתעתי שלא נתקלתי ברעיון הזה קודם. המרטשים הכי חזקים בתחומים עוסקים רק בשיטה הזאת, ואם השאיפה גבוהה כדי לאמץ את זה. הרבה דברים שעשיתי בעבר הפסקתי, זה כל הרעיון מהלמידה. אם את רוצה להגיע בתחום הזה לאנשהו לא הייתי ממליצה לבטל כל רעיון או שיטה חדשה שאת שומעת. דרך אגב, עבודת נמלים - זה בטוח
. מינימום שעתיים שלוש רק להשקיע בנושא הזה.
 
אוי נו, לא אמרתי שאני מבטלת כל רעיון חדש...

אני בעצמי לפעמים אוהבת לקרוא מדריכים או לחפש מדריכים כדי למצוא דברים חדשים. אני כל הזמן משנה שיטות ומנסה
. לשיטה הזאת לא התחברתי, עובדה שנתתי לה הזדמנות ולא הצלחתי, אז סבבה- למה להתעקש? לא מעט אנשים שריטשתי בשבילם בשיטה שלי היו מאוד מרוצים, אז אני לא צריכה להשתמש בשיטה שלא מצליחה לי וגוזלת לי הרבה יותר זמן. אין לזה שום הגיון. ד"א, את לא יכולה לדעת איך מרטשים המרטשים המצליחים והטובים ביותר, כי הם בד"כ לא מגלים או מדברים על זה, כמו שראיתי. קוסם לא מגלה את סודותיו.
 

Nienna17

New member
חח גם תתפלאי

יש קונצנזוס מסויים, וזהו הקונצנזוס. זה הבסיס להחלקת העור. מה שמעבר לזה, זה הסוד שהקוסמים הגדולים האלה, לא מגלים. חלק גם אני מניחה משתמשים גם בזה וגם בזה, אבל אם רובם מודים שלוקח להם 4 שעות ומעלה לרטש תמונה אחת, זה לא יהיה בגלל שהם משתמשים בפלסטר. בסדר, אף אחד לא מכריח אותך להשתמש בשיטה הזאת. כשמשתמשים בעכבר זה סיוט, אז אני לא מאשימה אותך
. ועוד נקודה, יש פונקציות מסויימות שלמעשה אם תשמשי בהן בפוטושופ בשביל ריטוש תמונה, את יכולה לאבד פרטים בדרך. זה מה שכלי הפלסטר עושה. בשביל ריטושי HIGH END שבהם נעזרים במגזינים, זה לא עובד. כל פרט חשוב. לא ייקחו מרטש שמטשטש בצורה כזאת או אחרת את התמונה. רוב הדרישות לעבודות (בחול לדוגמא, כי בארץ תכלס.. המקצוע לא תופס כל כך) הן יכולת עבודה עם ה- dodge&burn. כל מי שמטשטש את העור איכשהו נזרק מהחלון.
 

Nienna17

New member
מהשיטוטים שלי ברחבי האינטרנט

ועם דיבורים עם כמה מרטשים ותיקים בתחום.
 
למעלה