עזרה בהרכבת מגבר כוח - צריך מפצל BTL איכותי אן מפצל RCA-XLR

EB10000

New member
עזרה בהרכבת מגבר כוח - צריך מפצל BTL איכותי אן מפצל RCA-XLR

שלום

החלטתי לבנות מגבר כוח אודיופילי. רכשתי שני יחידות הגברה של מגבר איכותי CLASS D מחברת ICEPOWER. זה מגבר סטריאו שניתן לחבר כמונובלוק (הוא כולל ספק כוח מובנה). החיבור הזה נקרה BTL שזה עומס מחובר לשני ערוצי הגבה מגושרים.

https://www.profusionplc.com/parts/icepower250asx2


שתי היחידות כבר אצלי. כל יחידה מספקת 500W לתוך 4 אוהם במצב מגושר (יצא 3100 עם המשלוח המיסים).

עכשיו לבעיה. על מנת להפעיל את ההגברה במצב BTL, צריך לספק את אות אודיו ברמת PRE הפרשי. זה ממש כמו UNBALLANCED. זה אומר שאות ה PRE OUT של כל ערוץ חייב לעבור היפוך (הכפלה במינוס 1) כך שמקבלים אפס, פלוס ומינוס כמו בחיבור XLR.

מצאתי בעליאקספרס מעגלים שעושים את זה, אבל הם מאיכות ירודה (מגברים אופרטיבים זולים וללא פיצוי טוב על זליגות ואיבוד רוחב פס). חשוב לי שהסיגנל יעבוד במסלול איכותי.

מהיכן בארץ אני יכול למצוא פתרון כזה? האם משהו מכיר מעבדה שמתמחה בבניית מגברים איכותיים שתיהיה מוכנה לבנות לי או למכור לי מעגל כזה (צריך שניים, אחד לכל ערוץ לבניה מופרדת)?

או אולי משהו מכיר היכן ברשת ניתן לרכוש מעגל PRE איכותי כזה. מהו השם המקצועי של מעגל כזה? האם ממיר RCA ל XLR אקטיבי איכותי יעשה את העבודה? חובה שיהיה ממיר בנוי ברמה שנחשב אודיפילי ולא מבוסס שנאיים כפי שיש הרבה בעליאקספס.

תודה
 

Ron W

New member
בציוד הפרו הכי מקצועי השתמשו במגברי 5532 ונגדים 1%

קל מאוד להרכיב מהפך כזה לכל מגבר דרושים בדיוק 2 נגדים..
מהכניסה לרגל (-) ומשם למוצא.
כאשר רגל ה + מחוברת לאדמה. רצוי התנגדויות נמוכות יחסית
כדי למנוע סיפוח רעשים והשפעת זליגות. 10k גג.
את המתח אפשר לנצל מהמגבר עצמו בהנחתה ל +-15V
כל תוספת מחברים וקופסאות מיותרת. פשוט למקם ׳על׳ המגבר הראשי.
 

Ron W

New member
אגב מה שהזמנת מתאים בעיקר עבור תחום התדר הנמוך

שם גם יש הצדקה למגבר עם נצילות גבוהה.
מכיוון שתדר העבודה pwm או אפנון אחר מוגבל יחסית
קשה להגיע לרמת hi end במגבר ממותג בתחום העליון
גם בתאור המוצר מדברים על מגבר לסאב וופר
ועוד לתחום העליון של הטוויטר אין צורך בהספק רב.
 

EB10000

New member
מה שהזמנתי קיים במגברי אינטגרייד הי אנד

למשל, שני דגמים מתחת לשלי, ה 50ASX2 קיים ברסיבר Teac NR 7CD

https://www.absolutesound.com.sg/blog-2/2017/9/22/teac-nr-7cd-at-stereo-sound-jp

המודולים שלהם נמצאים בשימוש בהמון מגברי אי אנד שנמכרים במחיר מופקע פי 10 רק בגלל שקהילת האודיופילים מורכבת בעיקר מאידיוטים שקונים כל מה שמוכרים להם.

אבל בכללי אתה צודק. תדר ה PWM של המגבר הוא 500kHz שזה דיי גבולי לרוחב פס ל 20kHz. על מנת להקטין עיוותים בתדר המרבי של 20 קילו, צריך שיחס תדר מאפנן לתדר מקור יהיה לפחות 60 שזה אומר אפנון PWM בתדר של 1.2 מגה הרץ. עבור הספק של עד 300 וואט זה אפשרי עי FETים חדישים מסוג NGAN אבל אז זה מאד מייקר את המגבר. כעקרון המגבר הזה הוא HALF BRIDGE שניתן להפוך ל BTL אבל זה לא ממש כמו FULL BRIDGE כי הגישר במצב BTL נעשה אחרי המסננים במוצא. אם מגבר CLASS D הוא TRUE FULL BRIDGE אז תדר המיתוג האפקטיבי יהיה פי 2 מתדר המיתוג לכל רגל בפועל בגלל היציאה ההפרשית. אם קודם מסננים את תדר המיתוג ורק לאחר מכן יוצרים יציאה הפרשית, זה פוגע ב THD בעומס.

אבל עדיין, מה שרכשתי נשמע טוב ביחס להמון מגברי CLASS AB הי אנד. ראה את תוצאות הבדיקות שלו בקובץ ה DATASHEET. זה בהחלט נכנס לתחום האי אנד אם לא מצפים ממנו ליותר מ 100 וואט לערוץ. חבל רק שהם בדקו אחוז עיוותים עד תדר 6.67 קילוהץ ולא עד 20...

אגב בסוף מצאתי מה שחיפשתי. בחור נחמן בשם ליאור קליין מחנות MOTRONIX הסכים להכין לי שתי יחידות כאלו בתמורת 120 שח כולל התאמת הספקת מתח לזה הזמינה במגברים שהזמנתי.

www.motronix.co.il

עכשיו אני מחפש CASE שיתאים לשני המגברים כולל הכרטיסים. נראה לי שאני אקנה מגבר VINTAGE יד שניה וארוקן אותו ואקדח חורים מתאימים לכרטיסים שלי.
 

Ron W

New member
יש לי חבר טכנאי שבדיוק מנסה לשפץ מגבר crown d150

כלומר הוא הפקיר לי אותו לתיקון כשצד אחד שרוף למשעי
הצעתי לו בהשראה שלך לשתול בפנים מגבר ממותג
והנ״ל מנסיון בשטח ומביקוש בשוק הבררני
פסל מכל וכל את הרעיון בטענה שלמודל הנ״ל
נקיון ודיוק ברמת מעבדה..
בתכלס הוא מנסה למכור אותו אחרי תיקון ב כ 1000 ש״ח
מאוד כבד בגלל השנאי (110v) ולא במצב קוסמטי אבל מרשים.
 
עיוותים בתדרים גבוהים

צוין בפוסט כי דגימה בתדר גבוה מאפשרת להמנע מקבלת עיוותים בתדרי השמע הגבוהים (הבה נניח 18 קה"צ ומעלה).
אני כלל לא בטוח כי יש משמעות נשמעת לעיוותים בתדרים אלו. אם כי, ייתכן כי הדגימה בתדר הגבוה יכולה להשפיע על ה- Slew-rate של אות השמע, ששם, בהחלט ייתכן כי יש לכך משמעות.
מחקרים שנעשו (בהתעלם מגישתם של אנשי ה"וודו" המתנגדים למבחנים עיוורים) מוכיחים כי ניתן להבחין בהבדלים ב-Slew-Rate בין מגברים באיכות גבוהה למרות שזה, לכאורה, בא לידי ביטוי בהענות לתדרים גבוהים.
לכן, אפשרי כי הדגימה בתדר גבוה מאפשרת למגבר להעביר נכונה Slew-rate באופן שיעשה הבדל.
אריאל אריאלי
 

EB10000

New member
תודה - משהו שגיליתי BELLCANTO EONE ושאלה

שלום

מתברר שיחידת הכוח שהזמנתי (עולה 300 דולר ליחידה, אני הזמנתי שניים והיום סוף סוף קבלתי הודעה בדואר שהחבילה בדרך בארץ). שתי יחידות כאלו בדיוק נמצאות במגבר ההספק שעולה 2500% הזה:

https://www.thecableco.com/e-one-c5i-integrated-amplifier-11382.html

זה צגבר הספק REF500S מהסדרה היוקרתית eOne של בל קנטו.

אם הוא נבחר לשם, כנראה שהוא באמת טוב.

אגב לפני שכל החלקים מגיעים (מארז, מחברים, מסנן EMI לשקע הכוח, ואפילו בדיל עם אחוז גבוה של כסף בהמלצת וודופילים רבים).

האם כדאי לי לבצע את הלחמות וההרכבה בעצמי, או שחוסר נסיון רב בהלחמות עלול לפגוע בתוצאות איכות הסאונד?

יחידות הכוח מגיעות עם המחברים, אבל צריך להלחים בננות ואת מעגל ה BTL לחוטים עצמם. החוטים שמחברים את הסיגנל למגבר נראים כמו חוטי נחושת רגילים. האם כדאי להשקיע ביותר? ובכלל, האם יש יתרון לבדיל שעולה 50$ לגליל קטן רק בגלל שיש בו אחוז גבוה של כסף ונחשות ומעט בדיל?

אם יש למשהו המלצה על מרכיב מגברי אי אנד מומלץ אשמח לשמוע ולשקול הרכבה מקצועית.

תודה
 

EB10000

New member
עוד מגברים על אותה היחידה DSONIC

https://www.d-sonic.com/products/m3a-1500m-mono-amplifier-per-channel.html

יש תמונות לבחנוכו וממש רואים את ה 2500ASX2 שלי בבירור. 1300 דולר ליחידת מונו בלוק.

אז ללא צל של ספק, ה 250ASX2 שהזמנתי נחשב הי אנד. השאלה איך ישמע לאחר בניה שלי... אגב כל ההצאה עם כל החלקים הנלווים והמארז מעליאקפרס כולל בננות מצופות זהב, הגעתי קרוב מאד ל 3500 שח שזה 800 דולר פחות ממחצית ממה שנמכר מגבר כוח סטריאו מוגמר מחברה...
 

Ron W

New member
הלחמות עושה גם מלחימה ללא השכלה במפעל..

אבל להרכיב מגבר עשיר בקרינת RF שלא בטוח שיעבור אפילו תקינה
של מכון תקנים בארץ - יש סיכון וחוסר ראיה רחבה של המוצר.
הבעיה בקרינת התדר הגבוה דורשת סיכוך בקופסא מתכתית ובדיקה,
שהרי מודולציה של תדר גבוה על קוי אודיו ברגישות גבוהה תכניס
עיוותים בדרגת הקדם של המגבר עצמו שהן עדיין אנלוגיות.
לא ציינו בפניך באיזה מארז הם ערכו את הבדיקות לנתונים הפנטסטיים
בטוח לא ככרטיס ערום על שולחן מעבדה.
וכן נושא האחריות והתחזוקה. מגבר שכזה לא יתחרה באורך החיים
במגבר אנלוגי מעצם המורכבות והסטרס על הרכיבים לכן המחיר המופקע כביכול
מבטח את היצרן מהוצאות החלפה ופצוי לטווח כמה שנים.
 

EB10000

New member
ROTEL RB-1092 מבוסס על שתי יחידות שהזמנתי!

ביקורת:

https://hometheaterreview.com/rotel-rb-1092-amplifier-reviewed/

אני כל הזמן מגלה שיש עשרות מגברי כוח ואינטגרייד אודיופיליים שמבוססים על מגברים של ICE הדנית ובעיקר דגם ה 250 שלי שנחשב להכי מתקדם שלהם. אפסורד שיחידת ההגברה עולה כל כך מעט. תחשבו שללקוח פרטי שרוכש שתי יחידות זה עולה 300 דולר, אז לחברה כמו רוטל זה עולה 200 דולר ליחידה והם מוכרים מגבר כוח עם שתי יחידות כאלו בלבד פלוס מארז ב 2700$ ללקוח...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איני מכיר את הדגמים הללו, אבל אל תשכח, שמותג "שווה כסף".
חוצמזה, יש בארץ מיסוי לא קטן על מגברים, ואם רכשת את המעגלים כ"חלפים" או
"חלקי אלקטרוניקה" או "מעגלים" כך סתם, ללא מארז וללא שם מותג, המיסוי הוא שונה.
והנה, יש לך כבר כעת איזו בעיה בהתאמת ספק המתח לכל ה"צעצוע" ואני מניח, שתצטרך
עוד לעבוד לא מעט, כדי שזה יתפקד כראוי. אז... אם כך, הרי ש-א' לא שווה ל-ב'.
 

EB10000

New member
היחידות הגיעו היום!

לצערי כל שאר החלקים כמו המארז עדיין לא הגיעו מעליאקספרס. לא יכולתי להתאפק וחיברתי בצורה מאותרת מגבר אחד במצב סטריאו ליציאות ה PREOUT של הימהה שלי. אז קודם כל עוצמת השמע ירדה בכ 6 דציבל. כנראה שתחום מתחי המבוא של ה ICE שונה (רשום פלוס\מינוס 3.3 בזמן שיציאו ה PRE של הימאה הם בתחום פלוס מינוס 1.2 וולט). אבל לאחר הרצת כיון חדשה כל העוצמות השתווה וזה עדיין עם מגבר יחיד ולא שניים במצב BTL (עדיין לא קבלתי גם את מעגלי ה PRE שמפצלים ליציאות BTL).

על פניו, אמנם שומעים די טוב, לצערי לא ממש הרגשתי הבדל משמעותי מההגברה המובנית בימהה A2070 שלי. אפילו למען האמת נראה לי שבימהה שומעים צלילים גבוהים יותר נקי, בעיקר הברות של האות S אצל זמרות. ב ICE זה קצת נשמע מלוכלך...

אני אמתין לחיבור המלא של מגבר לכל ערוץ, וכיול מלא של כל הרמקולים מחדש, ואז אבדוק. במקרה הגרוע 3500 שח הלכו לפח...
 

Ron W

New member
תתחדש - האם המטרה היתה לשדרג את ההגברה?

קטונתי מלשפוט מה היה הצורך, אבל ימהה חזקים מאוד בהגברה.
בעיון בנתונים מבחינת הספק קבוע, שים לב שהוא יורד ל 60w
לא ממש 300 מה שדי הגיוני בנתוני הנצילות - אפילו 90%
אומר הפסד של 30 וואט ולמודולים אין גופי קרור משמעותיים.
מה שהבחנתי במכשירים המסחריים שהצגת הכניסות מחוברות
עם קוים מסוככים באדיקות - כדאי להקפיד אולי סיכוך כפול
ומגבר חוצץ בכניסה שייתן התנגדות מוצא נמוכה.
 

EB10000

New member
כי משהו לא מסתדר לי עם הגברה אנלוגית

תחשוב, מגבר CLASS AB לא רק טכנולוגיה בת 5 עשורים, אתה מאפנון אות אנלוגי ע"י נגד משתנה מבוקר אות. כי טכלס זו הפעולה של מגבר אנלוגי. אתה סתם מבזבז המון הספק על חום. הגברה ממותגת CLASS D נשמעת יותר טבעית כפתרון למגבר. אחרי הכל המטרה של מגבר זה לבצע עיבוד הספק או המרת הספק, ומגבר CLASS D מבוסס על ממיר DC ל AC - בדיוק הגדרה הנכונה של מגבר כוח.

הבעיה היא מגבלות טכנולוגיות. ראשית תדר המיתוג. אמנם ה THD של ממיר DC ל AC ללא סינון אינו תלוי כלל בתדר המיתוג, אבל ה THD של הזרם בעומס או ה THD לאחר המסנן כי תלוי מאד בתדר המיתוג. תדר מיתוג גבוה משעותו רזולוצית הגברה גבוהה יותר.

על מנת לשחזר אות בתדר קצה של 20 קילוהרץ, צריך לאפנן PWM בתדר של לפחות 1 מגה הרץ, רצוי 2 מגה. בצורה כזאת המסנן נקבע לאזור ה 200 גילוהרץ שזה דקדה אחת מעל רוחב הפס של אות השמע ודקדה אחת מתחת לתדר המיתוג. זה נקרא ה SWEETSPOT של אפנן PWM לאות סינוס.

אבל תדר מיתוג גבוה מייקר את המגבר.

מגבלה נוספת היא בקרת העוצמה. אם אתה מזין אות אנלוגי (שמע) למגבר CLASS D עם אפנון אנלוגי, ערכו של ה THD יהיה מקסימאלי רק אם עומק האפנון נמצא ב 100% בתחום הליניארי. מתחת לזה ה THD יורד כי בנוסחה ל THD ההרמוניה היסודית נמצאת במכנה.

הפתרון מעולת ממירי ה DC ל AC היא לא לאפנון את האמפליטודה, אלא לספק אות סינוס ייחוס ב עומק אפנון מלא 100% להבטחת THD מינימאלי במוצא, וכאשר רוצים לבקר את מתח המוצא, במקום לשלוט באות המבוא, מווסתים את פס ספק ה DC לממיר. אבל זה מייקר משעותית כי עכשיו בנושף לממיר DC ל AC צריך גם ממיר DC ל DC.

ברור שניתן ליישם את זה במגבר CLASS D אבל שוב, המחיר לא יהיה ריאלי.

דבר אחרון, זה שרוב מגברי ה CLASS D מבוססים על חצי גשר ולא גשר מלא. נכון ניתן כמו שאני הולך לעשות, לחבר את העומס במצב BTL, אבל זה לא יהיה זהה למגבר שהוא FULL BRIDGE. כי אשר מאפננים אות PWM לרגל אחת, ואפננים את אותו האות בהיפוך מופע לרגל האחרת של הגשר, במטצא ההפרשי, אם לא מחברים קודם מסנן LPF לכל רגל, מקבית תדר מיתוג אפקטיבי גבוה פי 2. רק ביציאה ההפרשית יש לחבר מסנן LPF ללא חיבורו לאדמה של מתח ה DC המזין את שני הרגליים.

במגברי CLASS D יוקרתיים של חברת LYNGDORFF יש טופולוגיה כזאת. כל רגל מופעלת ב 500 קילוהרץ, והמוצא הוא PWM אפקטיבי של 1 מגההרץ.

אוצי מאד סיקרן לשמוע ולהתנסות במגבר CLASS D אז הלכתי על הפרויקט הזה. אבל אני כע, מבין שזה צעד מוקדם מידי בשלב זה.

אחרי הכל, ברסיבר שלי יש 7 ערוצי הגברה של 140 וואט לערוץ. אילו הגברת CLASS D היהי יכולה להביא לתוצאות טובות יותר, אז אני מניח שמהנדסי ימהה היו עושים בה שימוש. משום מה מלבד אונקיו ופיוניר שמציעים רסיברים עם הגברת CLASS D, כל היצרנים נשארים עדיין עם AB.

מניח שבעוד עשור כבר כולם יעברו ל CLASS D ברגע שרכיבי מיתוג בעלי הפסדים נמוכים יותר, עלויות נמוכות יותר, ותדרי מיתוג באזור המגה יהיו זמינים.

אני מקווה שלאחר שאסיים לבנות את כל המגבר עם דרגות כניסה איכותיות ועבודה ב BTL כפול 2, ולאחר הרצת כיול מחדש, אני כן ארגיש הבדל לטובה בסאונד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אתה אוהב "להשתולל", כשהדגש אצלך מושם בעיקר על הרב ערוצי.
אני בעד סטריאו טוב, ואני גם מאמין, שיש איזשהו גבול עליון, שמעליו, גם אם תשקיע "ים", לא תחוש בהבדלים, אלא אם שכנעת את עצמך שקיימים כאלה.
אילו אני במקומך (ואיני), הייתי רוכש מגבר סטריאו איכותי, אולי אפילו מיד 2, כדי להוזיל
עלויות, ומחפש זוג רמקולים "הכי טובים" שאוכל לשים עליהם יד, גם מיד 2.
מכאן ואילך, הייתי נועל את עצמי ל-8-10 שנים, ואז מחפש שוב.
ראיתי פרסום למגבר שנקרא "CLASS XD". יתכן שתוכל לגלות עניין דווקא בו.
 

EB10000

New member
לגבי הספק

התעמקתי בנתונים. במצב BTL לתוך 4 אוהם הוא מסוגל להחזיק סינוס של 1 קילוהרץ בהספק מרבי של 65 וואט למשך זמן לא מוגבל ב 1% עיוותים ללא כניסה להגנה תרמית. אותם התנאים בעומס של 8 אוהם הוא מספק 180 וואט שזה כן שיפור מהימהה. הרמקולים שלי הם 8 אוהם למזלי.

מצד שני, הספק רגעי או טרזיאנטי של מוסיקה מתנהג הפוך. עד 850 וואט ב 4 אוהם ועד 500 ב 8 אוהם. לרמקולים שלי זה מספיק בהחלט
 
הערה קטנה לגבי הספק של מגבר שמע

ואני לא מתכוון למגברי PA להופעות.
ההספר המירבי במגבר שמע ביתי חשוב אך ורק לצורך קבלת תחום דינאמי רחב.
בחדר מגורים אפייני, ברמקולים בעלי נצילות בינונית (90db@1W@1m), כדי לשמוע בעצמה של כ- 80 ד"ב (שזו רמת השמע הממוצעת בקונצרט), נדרשים מהמגבר, בין 1 ל- 2 וואט בלבד!
באותם נתונים, אם התזמורת הגבירה את עוצמת המוזיקה ל- 90 ד"ב, המגבר נדרש להוציא בין 10 ל- 20 וואט.
כאשר התזמורת מנגנת פורטה, עוצמת המוזיקה יכולה להגיע לכדי 110 ד"ב.
ע"מ שהמגבר יוכל להפיק עוצמה זו ללא עיוותים, עליו להיות מסוגל להוציא הספק של 1000 עד 2000 וואט!!!
ברור כי אלו הם מספרים לא ריאליים גם אם ניקח בחשבון שההקלטה עברה קומפרסיה מסויימת אשר מקטינה את התחום הדינאמי לבערך 50 ד"ב במוזיקה קלאסית ולכדי כ 20 ד"ב למוזיקת פופ.
לכן, בפועל, ההספק המכסימאלי הנדרש ממגבר ביתי להפיק את המוזיקה ללא עיוותים לא צריך להיות יותר ממאתיים עד 300 וואט במוזיקה קלאסית ולא יותר מ100 וואט במוזיקת פופ.
אריאל אריאלי
 

EB10000

New member
נכון. רק כמה הערות

משום מה רמקולים חדשים עניין הרגישות הפך לקצת אמביולנטי. הרוב מסקים רגישות בדצי בל שנמדדה כאשר לרמקול סיפקו מתח RMS של 2.82 וולט ממרחק מטר. זה אומר שההספק היה 1 ואט רק בתדרים בהם עכבת הרמקול הייתה 8 אוהם, וגם זה לא מדויק כי ההספק צריך להתפתח ברכיב האוהמי של הרמקול שאמור להיות 8 אוהם בכדי שנתון הרגישות יהיה נכון. מלבד זה, לצד רגישות לא מספקים עבור איזה תחום תדרים היא התקלבה. לרוב זה התחום הכי דומיננטי שזה 300 עד 3 קילוהרץ בלבד.

לגבי עוצמות, לפי תקן THX, אתה אמור לשמוע בעוצמה ממוצעת של 107 דציבל. לפי זה THX מספקים תקן רק למגברים בעלי הספק של 100 וואט רציף עם יכולת רזרבה של 200 וואט לפחות, כל זה בלא יותר מ 1% THD לתוך 8 אוהם. אלו התנאים שעל המגבר לעמוד בכדי שיוכל לקבל את התקן.

אני כרגע עם רמקולים אינפיניטי KAPA 7.2 ישנים אבל מעולים. לאחרונה יצא לי להאזין להדגמה של מוניטורים KEG LS50 עם אלמנט יחיד של מיד-טרבל. בשילוב עם סאבוופר בדיוק כמו שלי SVS SB2000 (לי יש בכלל זוג כאלו), ועם מגבר סטריאו NAD של 65 וואט בלבד בחדר ממוצע סלוני של חבר, עם מקור שמע מחשב PC (ה DAC מובנה ב NAD), זה נשמע לי הרבה יותר טוב מהסאונד שאני מקבל בבית. לכן אני שוקל לרכוש את ה LS50, במקרה הגרוע ולא אוהב אותם יותר מהאינפיניטי, אני אשתמש בהם כרמקולי סראונד.

דבר נוסף, ברגע שאני משתמש במגבר כול חיצוני, אני מקל מאד על המאמץ של הרסיבר לדחוף את 7 הרמקולים החרים שיש לי בסטאפ, מה שאמור לשפר את איכות השמע בצפיה בסרטים...
 

Ron W

New member
אם כבר הייתי חותר לרמקול אקטיבי מוכן או עם המודולים

ה LS50 בעלי נצילות נמוכה 85db מארז סגור ככל הנראה
יש גם בגרסה אלחוטית עם הגברה תפורה למיד ולטרבל
שעדיפה על מסננת פסיבית
https://international.kef.com/products/ls50-wireless
אם תנסה להכניס מודול הגברה לתוך הרמקול ומסננת אלקטרונית
+ מודול מגבר אנלוגי צנוע לגבוהים.
תגיע ל DF גבוה ללא כבלי רמקולים והנחתת מסננת פסיבית.
תחסוך גם מארז להגברה.
היה פעם בפורום דוחף לויתן שעשה פרויקט כזה על רמקולים ישנים
וטען לשיפור משמעותי.
 
למעלה