עזרה בלימוד החשבון

neta90

New member
עזרה בלימוד החשבון

בתי לומדת בכתה ד קטנה בבית ספר רגיל היא התקדמה יפה בקריאה ובכתיבה אך עדיין מתקשה בלימוד החשבון היא אינה שולטת בעשרת הראשונה כבר נמאס לה לראות דפים שלמים של תרגילים ועוד תרגילים היא נעזרת בתבניות ליי, אך אין התקדמות הלמידה העיקרית מתרחשת בכתה, בבית אינה משתפת פעולה אשמח להפנייה לחומרים עד כה היא למדה עם הספרים של טובה סופר אשמח להמלצות לסוגי אבחונים ולפתרונות מומלצים מתוך נסיונכם בתודה, אמא מודאגת
 
קודם כל

אני בעד לשחק משחקי חשבון, בעיקר כשיש התנגדות ללמידה. ילדים אוהבים לנצח במשחקים (יש גם הרבה מאד מבוגרים כאלו...) ולכן המשחק המאתגר, שבו אם היא יודעת תשובה נכונה היא יכולה לזכות ולנצח - מאד מומלץ ולטעמי עובד. אם תבניות ליי לא עוזרות, אפשר לבדוק שיטות אחרות. לא להישאר מקובעים בשיטה. אני אוהבת משחקי קלפים ומשחקי קופסא, שבה התנאים נקבעים על ידי המורה או המבוגר שמשחק, כשהחוקים בדרך כלל לטובת הילדים. אם תרצי הסברים אוסיף. חוץ מזה, אם היא בכיתה קטנה, אני מניחה שאיזשהו סוג אבחון היא עברה - האם נכון ? ומה היו התוצאות שם ? אולי תני לנו קצת המלצות או קשיים שעלו, ונראה איך הלאה אפשר לעזור.
 

neta90

New member
תודות והמשך

תודה לך יונה על ההתייחסות המהירה לשאלותי קניתי את הרעיון של משחקי חשבון דרך זה אני מקווה שהיא תשתף פעולה, היא אוהבת לנצח לגבי שיטות למידה אחרות ארצה המלצות מכיוון שאני הפניתי את תשומת לב המורה לכך ששלוש שנים הילדה עם תבניות ליי ואין התקדמות ובעל פה היא עונה ש 3+2 זה 6 וגם שווה 36 ועוד תשובות מוזרות בסוף שנת הלימודים תשס"ד ביתי אובחנה מבחן אינטליגנציה כללי על ידי השירות הפסיכולגי של היישוב התוצאות וההמלצות ניתנו בעל פה- אני שוקלת האם לערוך אבחון רק בחשבון??? ארצה לדעת אילו גופים מסובסדים ( באיזור השרון, המרכז) עורכים אבחונים וגם מציעים טיפול , האם הכל חייב להיות במימון פרטי?
 

neta90

New member
מי זו אלמוג

מי זו אלמוג ואיך יוצרים איתה קשר?
 
היא בפורום אחר

פורום של לקויות למידה, ביקשתי ממנה להיכנס ולהגיב כמיטב ידיעתה ורצונה הטוב..... קצת סבלנות והיא בוודאי תגיב.
 

moogy1

New member
אלמוג - ערב טוב

שלום רב, מצטערת על העיקוב בתגובה ( בעיות אינטרנט ) קיימים מספר גופים , המאפשרים אבחון ו / או טיפול מותאם לאחריו בסבסוד מלא או חלקי. ראשית , ניתן לפנות לראשות הפסיכולוגית ולנקודות הטיפול במשפחה. אמנם, אבחון במקומות אלה נועד בדרך כלל ללוות טיפול מקיף יותר, אך יש מקרים יוצאים מן הכלל. באופן דומה ניתן לקבל שירות במרכזיי שירן. גם במרכזים אלה מתקבלות מלגות לבלת אבחונים וטיפול לאחריו. חבריי קופות חולים בעליי כרטיס משלים ומושלם זכאים להשתתפות ניכרת במימונו של אבחון דידקטי ולעיתים גם אבחון רב תחומי. חשוב להתעקש ולקבל את הזכויות המגיעות לכם ( מופיע בספריי קופות החולים ברשימת רופאים ושירותים פרטיים. אפשרות נוספת הנה קבלת מלגה ממשרד החינוך. תהליך זה מתקיים דרך יועצת בית הספר. עליכם לגשת ולבקש טפסים לקלת מימון או מלגה לקיומו של אבחון. לאחר מילוי הטפסים הם מופנים לועדות החריגים במשרד החינוך לקבלת אישור. תלמיד, אשר בקשתו מתקבלת זוכה במימון מלא לאבחון הנדרש. אבחון טוב , אך מסובסד חלקית או במידה מעטה בלבד ניתן לקיים במרכזיי הלמידה העירוניים , המופעלים בשיתוף העיריה ומשרד החינוך. אפשרויות אחירות הן אבחון פרטי, אשר לצערינו אינו מסובסד, אך גם כאן הפרשיי המחירים גדולים מאוד. רצוי לבדוק ולהשוות. ( מכון רום פילת נחשב מקצועי ולא עושק ) מקווה שעזרתי בברכה אלמוג
 

neta90

New member
תודות

תודה רבה אלמוג עזרת מאד מאד בברכת שנה טובה ובהצלחה לכולם
 
חשבון - רעיונות ועיצות

1. באופן בסיסי בכל ליקוי מטפלים באחת או בשתי הדרכים: לעקוף ולתקוף. לתקוף - ללמוד את מה שקשה. לעקוף - להמשיך הלאה, על-מנת לא להתקע. לדוגמא: ילד שאינו קורא, להקריא לו, על מנת שיוכל ללמוד בדרך זו. חשוב לבדוק האם ביתך יכולה להתקדם הלאה למרות שאינה שולטת בעשרת ראשונה. היא יכולה להשתמש באצבעות או בפקקים בגיליון נייר שעליו רשומים תרגילים ותשובות ואפילו במחשבון לצורך הפעולות הטכניות. חשוב לבדוק הבנה. 2. לתחושת התקדמות בלמידה אפשר לתת לה לעבוד דווקא במספרים יותר גדולים באסטרטגיה של חיבור וחיסור בטור ללא העברה או פריטה. 3. כדי לשלוט בעשרת הראשונה להשתמש בעשר האצבעות \ פקקים וכדו'. אפשר גם לתת 2 ידיים גזורות מבריסטול ולהשתמש כמו בעשר אצבעות. אפשר לנסות לשחק איתה בחנות מכולת, זה מאוד נחמד. אפשר לעבוד בעזרת בעיות מילוליות מעניינות. 4.משחק: משחקי מחשב מאוד מתאימים, הילדים רוצים להצליח ומקבלים משוב מיידי. משחקים שאפשר להכין בבית: זיכרון תרגיל תשובה. רביעיות - תבנית שלושת המספרים, שני תרגילי חיבור שני תרגילי חיסור. משחק מלחמה - תרגיל מול תרגיל. אם תרצי אשמח לכתוב עוד רעיונות למשחקים. 5. האם יש בידך מידע על: המוכנות של ביתך ללימוד חשבון? מה התחומים החזקים שלה? מה אוהבת לעשות? - לנסות לעבוד דרך תחומי החוזק והתחביבים. בהצלחה!
 

neta90

New member
תודות והסבר לשמחה המקורי

תודה לך שמחה על העזרה והעיצות אכן בבית הספר ניסו גם לתקוף וגם לעקוף היא למדה חיבור חיסור עד 100 בחוב' של טובה סופר היא נעזרת בתבניות ליי אך עדיין אינה זוכרת כמה זה 2+3 כתבת לי כי חשוב לבדוק הבנה- למיטב ידיעתי הבנתה מוגבלת- בפעולות בסיסיות יום יומיות היא די מצליחה ניסינו שימוש בכסף -כמובן התגלה קושי רב, אשמח לקבל עוד רעיונות לבדיקת הבנה- זה ייתן לי אינדיקציה בסיסית ליכולותיה הצעת תרגילים במאונך, האם להתייאש ולאפשר שימוש במחשבון ייתכן שלאחר אבחון פורמלי אקבל מעין אישור למצבה ולהקלות עבורה שמחה שוב תודה רבה , רשמתי את כל הצעותייך ואני כבר יוצאת לדרך
 
עוד לגבי הבנה

א. אם אין הבנה אני חושבת שחבל לעבור לשימוש במחשבון. ב. כתבת שיש הבנה בחיי היום - יום אשמח אם תפרטי דוגמאות. ג. תזכורת - מתחילים לעבוד מתחומי החוזק. אם היא מצליחה בחיי יום-יום לנסות לעבוד דרך זה, אחרי שתתני דוגמאות אשמח לחשוב יחד איתך כיצד. ד. הבנה - עד איזה מספר יודעת למנות (לספור חפצים) בלי להתבלבל? האם מסוגלת לענות לשאלה (בע"פ): ליוסי היו 2 סוכריות ואבא נתן לו עוד סוכריה, כמה סוכריות יש לו? מה קורה כשמגדילים את תחום המספרים? (נניח 2 ו 3 ) בהצלחה!
 

neta90

New member
המשך שיחה

תודה לך שמחה המקורי על העזרה, סליחה על תגובתי המאוחרת המשכתי לבדוק הבנה אצל ביתי, עדיין אין לי תשובה ברורה בכל הקשור למטלות היום יום, ארגון, סדר, אחריות, מהם שעורי הבית,ארגון תיק, הופעה חיצונית- סופר אסתטית, הכנת רשימת קניות, חוגים, עיסוק בכסף קטן - הילדה מצליחה יפה לגבי 2+3 התשובות שלה משתנות היא נדרשה בשיעורי הבית לכתוב תרגילים ל-9 זו הייתה משימה קשה, רק צלחות עם פקקים עזרו לה. לגבי שאלה בעל פה על יוסי והסוכריות, 2+1 היא יודעת, אך לא מעבר ברור לי כי יש לעבוד הרבה עם מטבעות, לערוך איבחון פורמלי לבנות תוכנית אחרת עם המחנכת, ולא רק תבניות ליי( כבר 3 שנים) למצוא מורה או חונכת, כי איתנו היא לא כל כך משתפת פעולה הכנת שיעורי בית זהו תהליך של בכי,רגיעה והסכמה לקבלת עזרה שברובה כמעט גילוי התשובה, לסיום שוב תודה על מתן העיצות וההכוונה שלך ושל חברי הפורום, כה לחי ממני אמא מודאגת
 
בהצלחה

עכשיו נתת פירוט שממש ממש עוזר. ובכלל כל הכבוד על המסקנות וההליכה קדימה. עד האבחון אפשר לנסות לראות עם פקקים עוזרים לה לעוד משימות. דבר נוסף, אם אינה מצליחה בתחומי מספרים של שתיים ועוד שלוש ודאי שיהיה לה קשה לתת תרגילים לתשע. כדאי באמת לשבת בהקדם עם המחנכת, אולי שיעורי הבית שלה אינם מתאימים לה. לגבי דמות שתשב ללמוד יחד איתה נראה לי שזה רעיון מצויין. בתחומי הבית כתבת שהיא מצליחה יפה, אז אפשר לתת לה לערוך שולחן, היא צריכה להכין רשימה של הסועדים ולפי זה להחליט כמה כוסות לקחת, כמה צלחות לקחת וכדו'. בקיצור: לחזק דרך תחומי החוזק. בהצלחה!!! עדכני אותנו איך הולך...
 
ליב דה ליי

אני בעד לעזוב את ליי - הוא לא תורה מסיני, לא הולך (שלוש שנים זה הרבה...) אז עוזבים ..
 
למעלה