ככה...
1) ההבדל ביניהם הוא שפשוט הם סוגים שונים של סולמות בעלי צבעים שונים וסאונדים שונים, שנובעים מההבדלים בסדר המרווחים בין הצלילים של כל אחד מהם... אם לשם יצירת מודוס דורי החלטת להשתמש בשיטת ההשוואה, אזי כמו שנרשם פה כבר אתה לוקח את הסולם המינורי שצליל היסוד שלו (למעשה שמו) מתחיל באותו צליל היסוד של המודוס הדורי שלך (במקרה הזה רה, וכנ"ל לגבי כל צליל אחר), ומגביה את הדרגה השישית. אם מה שבילבל אותך היה הדיון בקשר לאיזו השוואה עדיפה לדורי - מז'ור או מינור - אז התשובה היא להשוות למינור, כי כמו שראית בהסבר שלי, אתה משנה רק דרגה אחת. אם בחרת להשוות למז'ור אתה צריך להנמיך את הדרגות ה-3 וה-7 וזה סתם יותר עבודה וחבל. 2) זה פשוט מאוד. קבל עובדה - ברגע שנתון לך אקורד ואתה רוצה לשנות או הוסיף לו דרגה כלשהי, אתה עושה זאת ע"פ הסולם המז'ורי ששמו הוא שם היסוד של האקורד, לא משנה על איזו דרגה ובאיזה סולם בנוי האקורד. כלומר, אם אתה מתבקש להוסיף לאקורד A דרגה שישית, אתה לוקח את סולם לה מז'ור וסופ 6ג' מהשורש. ושוב, אתה עושה ככה בין אם ה-A הזה הוא אקורד הטוניקה של סולם לה מז'ור (ואז הצליל נמצא בסולם ואין שום בעיה) ובין אם הוא למשל הדרגה החמישית בסולם רה מינור, שבו הצליל פה# לא קיים. אתה יכול גם לא להתייחס לקטע של המז'ור אלא פשוט ע"י ספירה של טונים מהשורש, בידיעה שלכל מספר/דרגה שאתה מוסיף לאקורד יש מרווח קבוע מהשורש.