עזרה במודוסים...

vbn9

New member
ז"א שעל מנת ל"חשב" אקורד מסוים אני תמיד

אפנה לסולם המז'ורי, לא משנה באיזה סולם אני מנגן בפועל?
 

handlessman

New member
לא ניסחת מדויק...

זה לא על מנת לחשב את האקורד עצמו, כי 3 הצלילים הבסיסיים של האקורד, ה-1,3,5, כבר קיימים עקב היווצרותו של האקורד מהסולם. ברגע שברצונך לבצע בו שינויים של הוספת דרגות (ואני לא מתכוון לשינוי ממז'ור למינור וכאלה) אתה פונה לסולם המז'ורי של שורש האקורד. הנה הכנתי לך רשימה שמראה עבור כל דרגה שברצונך להוסיף לאקורד, כמה טונים מהשורש אתה צריך לספור (אקורד X = אקורד כלשהו, R = שורש, המספרים מייצגים טונים... חחח עשיתי לך מזה מתמטיקה... טוב תיאוריה היא בעצם סוג של מתמטיקה...) Xb2 = R+0.5 Xsus2 = R+1 3 ו-b3 הם הטרצות מהשורש שמשתתפות בהגדרת סוג האקורד Xsus4 = R+2.5 לגבי 5 ו-b5, אותו דבר כמו עם הטרצות (מכיוון שעכשיו כבר עברנו את אמצע האוקטבה, עדיף להחסיר מהשורש כדי שהחישוב יהיה יותר קל) Xb6 = R-2 (משמשת גם כקווינטה מוגדלת עבור אקורד מוגדל) Xb7 / X6 = R-1.5 X7 = R-1 Xmaj7 = R-0.5 (זהו המקרה היחיד שבו שם הדרגה שמוסיפים לא תואם את הדרגה שבסולם המז'ורי... כלומר, אתה בטח יודע שהדרגה השביעית בסולם מז'ורי היא חצי טון מתחת לשורש, אבל פה היא מיוצגת ע"י maj7 והדרגה השביעית היא טון מתחת לשורש ואינה נמצאת בסולם המז'ורי... היית בטח מצפה שה-maj7 יהיה 7 וה-7 יהיה b7, אבל פשוט ככה זה... נוהגים לכנות את דרגה 6 כ-b7 כשיוצרים ספטאקורד מוקטן שמורכב כולו מטרצות קטנות) b9 הוא כבר למעשה עבר את השורש והוא אותו צליל כמו b2, רק אוקטבה יותר גבוה... כלומר מוסיפים אותו בהשוואה לשורש גבוה יותר שנמצא באקורד (יש כלים ובעיקר גיטרה, שבהם חלק או כל הצלילים חוזרים יותר מפעם אחת), וככה גם לגבי 11 ו-13 וכו'...
 

vbn9

New member
קצת מורכב לי אבל המון המון תודה על

ההשקעה....עזר לי להבין יותר טוב!!
 
למעלה