בטקסטים בדיוניים פעמים רבות ממעטים לענ"ד בסימני פיסוק, יש ספרים שלמים שאין בהם סימני פיסוק כלל, ובוודאי פסקאות שלמות כך.אותה אישה הרימה את ראשה והביטה בעינית הדלת כאומרת אני יודעת שאתה עומד מעבר לדלת.
1. היכן במשפט הייתם שמים סימני פיסוק, ואיזה.
2. אני מניחה שאין מרכאות אחרי המילה כאומרת, היות שהיא לא באמת אומרת את זה. האם נכון?
אודה על תשובתכם.
פסיק אחר המילה 'כאומרת' ולאחר המילה 'יודעת'.אותה אישה הרימה את ראשה והביטה בעינית הדלת כאומרת אני יודעת שאתה עומד מעבר לדלת.
1. היכן במשפט הייתם שמים סימני פיסוק, ואיזה.
2. אני מניחה שאין מרכאות אחרי המילה כאומרת, היות שהיא לא באמת אומרת את זה. האם נכון?
אודה על תשובתכם.
ממש לא אחרי "יודעת".פסיק אחר המילה 'כאומרת' ולאחר המילה 'יודעת'.
כללי פיסוק בסיסיים, לפני 'ש' צריך לשים פסיק, כמו לדוג' 14 בדוגמאות של האקדמיה ללשון בפסוקית שאינה פסוקית זיקה.ממש לא אחרי "יודעת".
לא כתוב שם שלפני כל שי"ן הזיקה "צריך לשים פסיק". אני מצטטת:כללי פיסוק בסיסיים, לפני 'ש' צריך לשים פסיק, כמו לדוג' 14 בדוגמאות של האקדמיה ללשון בפסוקית שאינה פסוקית זיקה.
.
מקף מחבר בין מילים (או יחידות קטנות יותר) ולא בתוך חלקים במשפט.אותה אישה הרימה את ראשה והביטה בעינית הדלת כאומרת־ אני יודעת שאתה עומד מעבר לדלת.
במקור, מקף (־עליון בגובה ראשי האותיות) הוא טעם מקראי שנועד לחבר בין שני חלקי פסוק שיש בניהם יחס של שקילות.
במשפט שלך, הפעולה שבחלק הראשון של המשפט, מביעה את מה שנאמר בסופו.
המשפט יפה מאוד מלא הבעה ואין מרכאות בחלק האחרון משום אינו ציטוט או אמירה.
כמו אמממ־ האם היא מחבבת אותי?
או נקודתייםמקף מחבר בין מילים (או יחידות קטנות יותר) ולא בתוך חלקים במשפט.
אם כבר משהו בסגנון, אפשר קו מפריד:
אותה אישה הרימה את ראשה והביטה בעינית הדלת כאומרת – אני יודעת שאתה עומד מעבר לדלת.
המקף במקרה שנתת מתאים יותר אם האישה באמת אומרת, מייצג החלטיות .מקף מחבר בין מילים (או יחידות קטנות יותר) ולא בתוך חלקים במשפט.
אם כבר משהו בסגנון, אפשר קו מפריד:
אותה אישה הרימה את ראשה והביטה בעינית הדלת כאומרת – אני יודעת שאתה עומד מעבר לדלת.
תפקיד המקף בעברית אינו להקיף אלא להדביק, וגם בציטוט שהבאת הוא מקשר בין מילים (ולא בין חלקים במשפט) שיש ביניהן קשר הדוק.המקף במקרה שנתת מתאים יותר אם האישה באמת אומרת, מייצג החלטיות .
קו מפריד יוצר פאוזה בקריאה ומפריע לקריאה הזורמת, לקורא קשה להבין למה פתאום יש הפרדה בין שני חלקי המשפט.
המשפט הזה כולו מתנגן לקראת סופו, כל הטעם של המשפט וכל מה שהוא כולל נמצא בעצם בסופו.
מקף במשמעותו המקורית היא כשמו, להקיף. כל הפעולות של האישה בחלק הראשון של המשפט מקיפות וכוללות את הכעין אמירה שבחלק האחרון.
לכן מקף הוא חלק מטעמי המקרא, הוא נותן טעם, סיבה. מיד אחריו תמיד תגיע הסיבה מדוע התרחשה הפעולה שבחלק הראשון.
בראשית א' כ"ו
צפה בקובץ המצורף 15038
לעתים, למרות שלא נכון דקדוקית, משתמשים בו גם בתור ראשי תיבות, כמו למשל י־ם כקיצור לירושלים.תפקיד המקף בעברית אינו להקיף אלא להדביק, וגם בציטוט שהבאת הוא מקשר בין מילים (ולא בין חלקים במשפט) שיש ביניהן קשר הדוק.
כיום לא מרבים להשתמש במקף כפי שנעשה במקרא, אבל השימושים הם עדיין חיבור והדבקה (תל־אביב, רב־אלוף, מ־15:00, ב־NASA).
אין בעיה להשתמש בקו מפריד בהקשר הנ"ל מכיוון שאחריו מתחיל חלק אחר במשפט – תוכן האמירה שלא נאמרה.
אני לא טוענת שהוא סימן הפיסוק האידאלי ולכן לא הצעתי אותו (אלא מירכאות) אבל הוא אפשרי בהחלט.
זה שימוש נקודתי ואכן לא דקדוקי, האקדמיה לא מאשרת ולא מאושרת ממנו... ולמען האמת לא ברור מדוע דווקא ירושלים זקוקה לקיצור כה כעור אבל ערים אחרות ששמותיהן תופסים מספר דומה של פיקסלים (למשל כרמיאל, רחובות, מודיעין) מסתדרות בלעדיו.לעתים, למרות שלא נכון דקדוקית, משתמשים בו גם בתור ראשי תיבות, כמו למשל י־ם כקיצור לירושלים.
לא שמים פסיק לפני 'ו' החיבור, זה או פסיק או 'ו' החיבור, לא שניהם יחדיו.לגמרי מירכאות.
אותה אישה הרימה את ראשה והביטה בעינית הדלת כאומרת "אני יודעת שאתה עומד מעבר לדלת".
אפשר עקרונית גם פסיק אחרי "ראשה", אבל נראה לי שהוא סתם קוטע את רצף הפעולות, והרמת הראש והמבט הם בו"ז.
אפשרות נוספת לפסיק היא אחרי "הדלת", אבל גם פה אין ממש סיבה.
זה לא כלל גורף, למעשה הוא רלוונטי רק לפני וי"ו שמחברת איברים בחלק כולל ("מאוחה").לא שמים פסיק לפני 'ו' החיבור, זה או פסיק או 'ו' החיבור, לא שניהם יחדיו.
אז מה אם היא לא באמת אומרת? מבחינה תחבירית זה לא משנה, זה עדיין תוכן האמירה...תודה. תשובתך נראית לי כנכונה.
רק נותרתי עם השאלה מה הסיבה למרכאות? האם המרכאות נחוצות כאן? הרי היא לא אומרת באמת את הדברים.... (כאומרת...).
אודה על תשובתך.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.