עזרה בקניית נגן

sagi612

New member
עזרה בקניית נגן

היי, אבקש עזרה והרבה סבלנות כי אני רק מתחילה ללמוד את התחום .. :) אני מעוניינת לקנות נגן, בסגנון אייפוד .. (אבל לא). בעיקרון חשוב לי איכות השמיעה,תמיכה בעברית וחלוקה לתיקיות ודפדוף נוח בין התיקיות והשירים, אין צורך במסך גדול מאוד, כי העניין של הוידיאו לא חשוב מאוד, 4GB מספיק. האם הנגן Sandisk Sansa Fuze תואם את מה שתיארתי? ומה זה מבוסס פלאש? P: (סליחה על הבורות)
 

Fuhor

New member
אנסה

1. בעיקרון כל מה שמתחת ל-80GB זה פלאש. מעל לזה - דיסקשיח. 2. חלוקה לתיקיות זה בדרך כלל איאודיו (קואון). 3. כמה את מוכנה להשקיע בנגן? (זה חשוב לתחום את ההשקעה כדי לסנן את המתאימים לך ביותר). הפיוז מבוסס פלאש, בעל אפשרות הרחבה עם כרטיס מסוג מיקרו SD. יש אפשרות לתיקיות בגרסת מערכת ההפעלה החדשה (=קושחה), אבל לטעמי זה לא ממש נוח איך שהם עשו את זה. בעיקרון הנגן מיועד לשימוש על בסיס תגיות. יש עברית בגרסת הקושחה האחרונה (מלאה: שמות שירים ותפריטים). איפוד זה איפוד. אין דומה לו (לטוב ולרע), למרות שכולם מנסים...
 

sagi612

New member
קודם כל תודה רבה

תודה! איך אני יודעת אם הנגן שאני קונה הוא בגרסת הקושחה? סליחה על החוסר הבנה.. אבל על בסיס תגיות .. מה זה אומר ?
 

Fuhor

New member
קושחה (או Firmware) זאת מערכת הפעלה

של הנגן. לכל מכשיר אלקטרוני יש מערכת הפעלה שמוטמעת בו והיא זאת שמפעילה אותו. מערכות כאלה אפשר למצוא בטלויזיות, וידיאו, מערכות סטריאו, מיקרוגל ואפילו במכונית (מחשב המכונית). בדרך כלל לא ניתן לשנות את התוכנה הזאת באופן עצמאי (במכונית למשל צריך ללכת למוסך כדי לעשות את זה). עם נגנים, המצב פשוט יותר. ניתן להוריד גרסאות של התוכנה הזאת מאתר היצרנית (למשל סנדיסק במקרה של הנגן שאת שואלת עליו) ולהתקין אותו בקלות על הנגן (החברות דואגות שיהיה קל מאוד לבצע את ההתקנה). לכן לא משנה עם איזו גרסא יגיע הנגן שאת קונה, את בכל מקרה תורידי את הגרסא האחרונה ותעדכני את הנגן. תגיות - אזור מסויים בקובץ MP3 (וגם פורמטים אחרים) שמכיל מידע על שם השיר, שם האמן, סוג המוזיקה (פופ, רוק, קלאסי...), שנת הוצאה, שם הלבייבל ועוד כל מני פרטים כאלה. מרבית הנגנים משתמשים במידע הזה כדי לסדר את ספריית המוזיקה ואז ניתן לבצע חיתוכים שונים (למשל למצא את כל השירים של אמן מסויים, אפילו שהם פזורים בין כמה דיסקים). כדי שזה יעבוד כמו שצריך, יש צורך לדאוג שהמידע בתגיות הללו יהיה נכון. יש תוכנות שיודעות לעשות את זה (כמו למשל mp3tag - גגלי אותה). גם דרך חלונות ניתן לעשות את זה (אבל לדעתי זה יותר מסובך). יש נגנים כמו איאודיו שיודעים לעבוד עם תיקיות ממש כמו במחשב (ואז לא צריך לדאוג לתגיות). אם את רוצה לקרא עוד קצת על הנושא, חפשי בויקיפדיה את המושג id3tag.
 
למעלה