עזרה בשיעורי בית

shiep

New member
עזרה בשיעורי בית

אני לא ממש מבין את השאלה הזאת שקיבלתי בשיעורי הבית לחופש... מישהו יכול לעזור לי? זאת השאלה - על מה כעסה מיכל ? כדי לענות על שאלה זו , ציינו את המילה המנחה בשמואל ב' - ו' 20 , והסבירו כיצד מילה מנחה זו מסייעת להבנת הסיבה לכעסה של מיכל. (להבנת משמעות השורש המנחה, קראו בראשית ט' 21 ) !??!?! מישהו יכול לעזור לי בזה??? :)
 

אלי ו.

New member
האם קראת את שני הפרקים?

אם תסביר לנו מה הבנת מהם אולי נוכל לכוון אותך לתשובה.
 

shiep

New member
*שני הפסוקים

פסוק ראשון בספר - שמואל ב' פרק ו' 20 פסוק שני בספר - בראשית פרק ט' 21 ואנלא מבין איפה המילה מנחה פה?! אף מילה לא חוזרת מספר פעמים...
 

shiep

New member
...

אבל לפי ההוראה צריך להתייחס רק לפסוקים הללו... כל שאר הפרק לא מעניין..............
 

פלגיה

New member
אי אפשר להוציא דבר מהקשרו

אי אפשר לקרוא רק פסוק אחד, ולהתיימר להבין מתוכו את כל הפרק, או את כל מה שמעניין בפרק, ולענות על השאלה.
 

DonaldDick1

New member
אני יכול לעזור../images/Emo26.gif

בשמואל ב, ו', 20 כתוב: "וישב דוד לברך את ביתו ותצא מיכל בת שאול לקראת דוד ותאמר: מה נכבד היום מלך ישראל אשר נגלה היום לעיני אמהות עבדיו כהגלות נגלות אחד הרקים" בבראשית, ט', 21-23 כתוב: "וישת מן היין וישכר ויתגל בתוך אהלה. וירא חם אבי כנען את ערות אביו ויגד לשני אחיו בחוץ. ויקח שם ויפת את השמלה וישימו על שכם שניהם וילכו אחורנית ויכסו את ערות אביהם ופניהם אחורנית וערות אביהם לא ראו." בשני המקומות השורש שמופיע הכי הרבה פעמים הוא ג.ל.י/ה - זהו השורש המנחה. משני הסיפורים אפשר להניח שני פירושים לשורש ג.ל.י/ה ואת סיבת כעסה של מיכל - דוד רקד עירום/שיכור/עירום ושיכור, כשהוא חגור באפוד בד בלבד לפני "אמהות עבדיו" ושם עצמו ללעג.
 
למעלה