עזרה בתמהיל משכנתא

עזרה בתמהיל משכנתא

שלום לכולם אני עוקב אחרי ההודעות כאן מלפני פסח ולמדתי המון תודה לכולם אנחנו זוג צעיר +2 עם 16000 משכורות נטו + 2000 שח עזרה חודשית מהמשפחה. צפוי להשתחרר 150 קרן השתלמות בעוד 4 שנים. רוצים לקחת 1 מליון שח (שווי נכס 1.7) צפוי להכנס סכום כסף משמעותי בין 150K-300K בעוד כ 4 שנים ברמת ודאות של 85%. אני לא רוצה להסתמך על משהו שהוא לא ודאי לכן מתייחס לזה כאקסטרא ועם יגיע כמה שיגיע נפרע משהו. אנחנו יכולים לעמוד בהחזר של 4500 החזר חודשי (עד 5500 ואולי 6500בעוד כ 5 שנים) מה שחשוב לנו ב 4 שנים הקרובות זה להמנע מתנודתיות בהחזר עם זאת אני די דוגל בהחזרים שאינם צמודי מדד שכן כך אוכל לצמצם את החוב במהירות. קיבלנו הצעה מאיגוד לאחר משא ומתן 150K בוליט P-0.8 200K פריים P-0.9 250K לא צמוד מקמ (משתנה פעם ב 12 חודשים) בסיס 2.1 + מרווח 0.8 = 2.9% כל המסלולים העליונים ל 25 שנה 100K לא צמוד ריבית קבועה 5.49% ל 14 שנים 150K משתנה כל 2.5 שנים ל20 שנה בסיס גליל 0.2% + מרווח 1 = 1.2% 150K קבועה צמודה 22 שנה 2.99% שאלות איך שאני רואה את זה יש מתאם בין הפריים למקמ אבל עלות הקיבוע של המקמ עולה לי כ 0.8 האם אני לא חשוף לפריים יותר מידי? אני צופה שהוא יעלה לטווח של כ 5 ב3-4 שנים הקרובות שהן הקריטיות עבורנו האם כדאי למתן עם מסלול מטח למה המטח ממתן? לא הבנתי עד הסוף מקריאה קודמת אם מטח מה היתרונות חסרונות לגבי יורו או דולר? ההחזרים אכן יצאו לי בגדלים האמורים 4500-5500 אשמח לתגובות והערות הארות תודה :)
 
../images/Emo82.gif דעתי למה דעתכם.

ראשית קרא את תשובתי ל-asv18 שביקש משכנתא דומה לשלך אתה בשלב זה באזור מסוכן מבחינת גודל המשכנתא וההחזרים החודשיים , מה שמאזן מעט את העיניין זה הצפי לכניסת כספים. נכון שיש מתאם בין הפריים למק"מ אבל אל תחשוש מחשיפה יותר מידי כי אתה חשוף כרגע למסלול זול, אם תפחית חשיפה לפריים ותעבור לצמודות אז במיידית תשלם יותר. הקטנת תנודתיות עולה כסף בדמות קבועה לא צמודה. כן א ני ממליץ למתן ע"י מסלול מט"ח כי תמיד השקל (פריים) נימדד מול המט"ח (דולרי/יורו) וכשהשקל חזק זה יחסית לדולר כלומר הדולר נמוך ולהיפך כך ששער החילופין להערכתי לאורך שנים מתנדנד מאוד אך סכימתי שואפת ל"0". במקביל הליבור אינו במתאם עם השקל כמו שהמדד נימצא במתאם עם הפריים וזה יכול בסיכוי גדול יותר ולאורך שנים לאזן את התנודתיות וחוץ מזה המשכנתאות צמודות הדולר היום זולות מאוד וכדאי לנצל אותן כל עוד הם במחיצתינו.
 
מה לדעתך תמהיל רצוי

כאשר ברמת ניהול חוב אני מסכים לדבריך אבל שוב משתמש בצמודות על מנת למתן תנודות. האם אתה בעצם אומר שבגלל שהפריים במתאם למדד יש מיתון בתנודה אבל איזון טוב יותר ימצא במטח? צופה ליבור נמוך יחסית ל 18 חודשים הקרובים לגבי שינויים בשער חליפין הניתוח שלך נראה לי נכון האם המחיר של 0.8 יותר במקמ (2.9 לא צמוד) מול הפריים החודש עומד על 2.1 כדאי לגבי קיבוע ההחזר לתקופה של שנה? אנסה להעלות קובץ שבניתי יותר מאוחר לשימוש הכותבים בפורום אשמח להערות/הארות איתור טעויות אם יש
 
../images/Emo82.gif המשך למה דעתכם

טעות לחשוב כי "משתמש בצמודות על מנת למתן תנודות" הביטוי הנכון הוא "משתמש בצמודות על מנת למתן עליות" כי צמודות רק עולות ברמה שנתית (ראייה חודשית מרמה) ואילו הפריים כן מתנדנד לשני הכיוונים. אין מיתון בתנודה כאשר הפריים במתאם למדד אלא הגברת הסיכון (אינפלציה עולה גוררת מדד גבוה מובילה לעליה בפריים) ערך השקל יורד לעומת זאת ערך ההמט"ח יחסית אליו עולה (כי מול שער החילופין המתאם הפוך) הלייבור לא מושפע מהמדד בארץ או מהפריים בארץ כך שאין מתאם בינהם. ראה , לקחת שני מסלולים המושפעים באופן דומה מהפריים כאשר אחד יקר מהשני למה? ניראה ויזואלית פיזור אבל מעשית אין פיזור אין הגנות ויש מורכבות מיותרת.
 
אריק תודה

זה בדיוק מה שאני מתכוון ומתלבט שכן יש לי חשיפה לפריים (כולל בוליט) של 350 ועם זה גם הצמוד אגח באותו מתאם - 250 סה"כ 600 K זה ישנה משמעותית את ההחזר החודשי בעתיד עם שינוי הפריים לי מתאימה התנהלות של ניהול חוב אבל רוצה לתכנן כמה שיותר ל4 שנים הקרובות אח"כ נוכל לשדרג את המצב
 
למעלה