עזרה בתנ"ך לכיתה י"ב

עזרה בתנ"ך לכיתה י"ב

אנחנו לומדים עכשיו מיתוסים על בריאת העולם-למדתי בינתיים על "אנומה אליש" ואת המיתוס של מרד הים הכנעני.בהקשר למיתוס מרד הים הכנעני,נשאלת השאלה מדוע פרק א' בבראשית מסתיים רק בפסוק הרביעי של פרק ב'? מה הכוונה בזה? האם הכוונה היא להדגיש את המחזוריות והסדר של אלוהים בבריאת העולם,הרי ידוע שהכל היה מתוכנן אצלו מראש,הוא היה מסודר ומאורגן.מה גם שהתורה לא מוסרת לנו ידיעות על מדע הטבע,אלא מודיעה ומשרישה בליבינו כי כל הנמצא בעולם הוא מעשה ידי אל אחד שברא הכל לפי רצונו ולפי תכנית קבועה מראש.כוונת התורה היא גם לבטל דברי אגדה ומיתוסים-אז בגלל זה סיום בריאת העולם הוא בפרק ב' פסוק 4? אני מאוד אודה לכם אם תוכלו לעזור,להוסיף,לשפר,לתקן את תשובתי. תודה מראש לעונים!
 

masorti

New member
חלוקת התנ"ך לפרקים היא המצאה נוצרית

שהיהודים קיבלו. לנוצרים לא היה נוח שפרק א' יהיה חטיבה שלמה שמסתיימת ביום השבת, כי זה מדגיש את חשיבות השבת היהודית (הנוצרים הרי הזיזו את יום המנוחה השבועי ליום א'). ע"י העברה מלאכותית של אירועי יום השבת לתחילת פרק ב' כך שיתחבר לאירועים הבאים וייבלע בתוכם, הנוצרים פשוט טשטשו את חשיבות השבת.
 
מסקרן אותי מאוד

קראתי את דבריך יותר מפעם אחת וניסיתי להבין מה הביא אותך לחשוב שיש קשר בין שני הדברים. ובמיוחד המשפט הזה: "כוונת התורה היא גם לבטל דברי אגדה ומיתוסים-אז בגלל זה סיום בריאת העולם הוא בפרק ב' פסוק 4" אפשר לנסות לחשוף בדברי התורה פולמוס עם מיתוסים שרווחו בעולם העתיק, אבל אני לא מבינה איך החלוקה של הפרק (מלבד מה שכבר אמר המסורתי שהיא מאוחרת ואינה יהודית) יכולה לשקף מגמה כזאת.
 
תשובה לשאלתך/טענתך

כתבתי את המספשט הנ"ל שציינת בנוסח של שאלה,כך שלא הייתי סבורה שזהו הקשר כפי שפסקת מראש עבורי ("כוונת התורה היא גם לבטל דברי אגדה ומיתוסים-אז בגלל זה סיום בריאת העולם הוא בפרק ב' פסוק 4?"). על כך שהתורה מנפצת מיתוסים אני חושבת שזו עובדה שאין להתווכח עליה.
 

squishi

New member
טוויטי יקרה,

אם אינני טועה שנה שעברה כשלמדתי את נושא בריאת העולם דיברנו גם על מה ששאלת... נכון שיש את עניין חלוקת הפרקים והכל... אבל דווקא בגלל שראיתי שענו לך תשובה שפרק ב' מטשטש את חשיבות השבת בעצם ההפרדה, ברצוני לומר שאם אינני טועה אחת הפרשנויות שאנחנו דווקא דיברנו עליה היא בדיוק להפך - ז"א, עצם העובדה שפרק א' מסתיים בבריאה של היום הששי ופרק ב' פ-ו-ת-ח בבריאה של היום השביעי זה דווקא מלמד על החשיבות שביום השביעי הקדוש שאינו יום ככל שאר הימים, ולכן אולי אין מקומו באותו פרק יחד עם שאר ימי הבריאה... המון בהצלחה!
 
למעלה