כשעשיתי פרוייקט תלת מימד בפסקל
עשיתי מן משחק כדורסל, או נכון יותר - זריקת שלשות. אני לא יודע מה הידע שיש לך ואף פעם לא עבדתי עם OPEN GL, ככה שבכיוון הזה תנסה להיעזר בקישור שMAD OX נתן לך (אם אתה דני מהצפון), אבל הרעיון הוא פשוט: א. ליצור כדור שמציית לחוקי הפיזיקה (נופל בתאוצה, בפגיעה בריצפה - מאבד מהירות ומשנה כיוון בציר Y (למעלה - למטה)), וריצפה של מגרש כדורסל. ב. ליצור טבעת וקרש, כאשר הפגיעה של הכדור בשניהם מאיטה אותו ויוצרת שינוי בכיוונו (עם הקרש זה יהיה פשוט יחסית - יש להניח שהבעיה תהיה בכיוון הפגיעה בטבעת (צריך לחשב מתי יש פגיעה ובאיזה חלק של הטבעת ושינוי הכיוון יהיה בכיוון הנורמל של אותה נקודה). ג. הממשק - ליצור שני סרגלים, למעלה-למטה וימינה-שמאלה שזזים במהירות מצד לצד כאשר המשתמש עוצר אותם בנקודה מסויימת וע"י כך נוצר הכיוון ההתחלתי של הכדור. לאחר מכן יהיה סרגל נוסף שקובע את עוצמת הזריקה - המהירות. ניתן להוסיף אפשרות לבחירת מיקום הכדור בזריקה סביב קו ה-3. ד. ספירת נקודות, קביעת ניקוד לניצחון, אפשר לערוך משחק של שני שחקנים. כמובן שכל זה מצריך עבודה קשה, ידע בשפה שאיתה אתה עובד וידע בסיסי במכניקה (לדוגמא, אם הסל הוא בגובה 300 מהרצפה (3 מטר) התאוצה צריכה להיות 1000 לשניה, כמו כן צריך לחשב בכל פגיעה בטבעת את מהירות הכדור על כל ציר, כשהציר הראשי היא כיוון הנורמל של המיקום בטבעת בו פגע הכדור, צריך לשנות את מהירות וכיוון הכדור רק על ציר זה). בהצלחה!