יאאא ממש כיף לי. צריך שרשורים כאלה לעיתים
יותר קרובות. זה מוצלח
|חפרנית| לגבי 7- כתבתי על זה כבר בהודעה הקודמת... אפשר לשלב את זה עם פילוסופיה ולנסות להבין יותר לעומק. אפשר גם לקחת את מה שכתבתי בסוף הפסקה ההיא- ופשוט להבין פשוטו כמשמעו את החלק של הסיפורים בחיינו... בכל מקרה, זה משחקים של אור וצל. או שהסיפור הוא האור, או שהוא הצל. זה להחלטתך
לגבי 9,10- לדעתי סנדרה וג'וזפין לא מאוד ראשיות, ואם כן- אז גם לג'ני מגיע מקום של כבוד איתן ברשימה. בטח כשהיא גם המכשפה, באופן מעוות כרונולוגית כלשהוא
ואפרופו המכשפה- נושא 1. אז ככה. יש את העניין של "לראות איך תמות"- יש אנשים שיבהלו, יברחו מהגורל הזה כל חייהם או סתם ינסו להתעלם מהידע שלהם, ובסופו של דבר המוות יתפוס אותם בדיוק באותה צורה. מצד שני, יש אנשים שיסתכלו לתוך העין, יגידו "אוקיי, אז ככה אני הולך למות", ינצלו את כל חייהם בשביל לעשות דברים בלי לפחד מהמוות, ובסופו של דבר הם לא יברחו מהמוות וישר אליו- אלא יכתבו את הסוף של הסיפור שלהם בעצמם. או לפחות עם עזרה מהיורש... ושוב חוזרים לסיפורים- חיים של אדם הם סיפור. הוא יכול לברוח מהסוף והוא יכול לכתוב אותו. הכל תלוי בנו, בסופו של דבר. אנחנו לא יכולים להתחמק מהמוות, אבל אנחנו יכולים בהחלט להשפיע על החיים. ועכשיו אני אנסה באמת לכתוב על המכשפה והמוות. המכשפה היא בעצם ג'ני, הבחורה\אישה שהתאהבה בגבר שהיא יודעת שלעולם לא יאהב אותה חזרה, ובכל זאת אין בה כעס או שנאה. יש כאב, עצב וקצת מרירות, אבל יש גם השלמה. היא הכירה בכך שהיא אוהבת אותו, והוא לא אוהב אותה, והמשיכה לנהל את חייה כרגיל, וזהו זה. מהסיפור הזה נוצרה המכשפה- מבודדת, חסרת חברה, מפחידה מרחוק.- אבל בעצם נחמדה. יותר מזה- אני חושבת שיש פה סוג של אמירה על האדם שנשאר בחוץ- הוא יכול
לראות הרבה יותר טוב את האנשים שנמצאים בפנים. הוא יודע להסתכל. אולי העין היא סוג של מטאפורה לעין הרבה יותר רגישה של אדם שבעצם לא מהווה חלק מהחברה, והמוות הוא הסמל לדבר הכי רגיש והכי פרטי והכי לא-פרטי וכולל (כי הוא מגיע לכולם...) שהאדם מבחוץ יכול לראות הרבה יותר בבירור. אדם שנדחה בחייו, נפגע, והשלים עם הכאב ולמד להתגבר עליו או לחיות איתו- הופך לסוג של "מכשפה". יותר מפחיד, יותר רחוק, יותר מודע. מעניין, לא חשבתי על זה אף פעם עד היום
4. מוטיב של מים. נשמע מגניב. נראה מה אני יכולה להוציא מהעניין הזה... מים הם שקופים ואפשר לראות דרכם, אבל הם סוג של מראה- אם כי מעוותת. במים יש את האישה שמחוץ למים נראית כמו דג- שהוא סמל משמעותי בפני עצמו. המים הם נתיב שמגיע לכל מקום, וגלום בהם חופש כמעט מוחלט. מצד שני, יש בהם גם סכנה. אבל בעצם, בכל חופש יש סכנה. אני לא יודעת אם זה עוזר, אולי תצליחי להוציא מזה משהו

6. קישור בין הפתיחה לסוף. נקודה נחמדה שמתקשרת גם ל5. בתחילת הסרט וויל הוא עדיין ילד קטן, שמאמין לכל הסיפורים של אבא שלו ורואה את הקסם שבהם. לאורך כל שאר הסרט הוא בשלב שהוא ממזמן הפסיק להאמין, והוא חושב שכל מה שאבא שלו סיפר היה שטויות. עד הסוף, שבו וויל ואבא שלו בעצם מתפייסים, כשאדוארד על ערש דוי בבית החולים, ווויל מספר לו את הסיפור האחרון. אז יש נקודת חיבור משמעותית מאוד בין האב לבן, ששניהם מגלים שהם מסוגלים לאותם הדברים- לספר סיפור מופלא, שעולה על כל דמיון- למרות מה ששניהם חשבו כל השנים. חוץ מזה, זאת גם סצנה מרגשת כזאת
וממש בסוף- בהלוויה- וויל פתאום פוגש בכל הדמויות שאבא שלו סיפר עליהן במשך השנים, ומבין באופן סופי (ורואה את ההוכחות) שאבא שלו ממש לא המציא את הכל. אולי לא הכל הכל קרה באמת, אבל היה לזה בסיס מאוד חזק במציאות. עוד דבר בנוגע לסיפור האחרון והסצנה בבית החולים- הסיפור נגמר בזה שאדוארד הופך לדג. וויל מספר לאבא שלו על איך שהוא הופך ל"מה שהוא תמיד היה- דג מאוד גדול" ("a very big fish", בשפת המקור). זאת בעיניי הדרך של וויל לקבל (ולהבין, ולאהוב...) את אבא שלו, אחרי כל כך הרבה שנים של חוסר קבלה. וויל מבין פתאום מי הוא אבא שלו באמת. אני חושבת שהמילה הכי טובה לתאר את זה היא באמת "קבלה" של אבא שלו ושל מי שהוא היה. על 3- מציאות מתערבבת בפנטזיה- אני כותבת כל הזמן. זה לא "תת נושא" או משהו כזה, זה אחד הדברים שנשארים רציפים ובולטים לאורך כל הסרט, בכל פן שלו. טוב, די להיום. שוב, אני מקווה שעזרתי