עזרה דחופה

מיכלית33

New member
עזרה דחופה

שלום! אני מורה שזקוקה להכוונה כיצד לעבוד עם ילד בכיתה ב' שעבר כמה שנים ריפוי בעיסוק, והיום יש לו בעייה בכתב, בעייה גרפומוטורית והכתב שלו קשה מאוד להבנה. האם לוותר לו הרבה על כתיבה? או שימוש במחשב? אני אובדת עיצות, אשמח לקבל תשובה.
 

LINKING5

New member
עצה חובבנית מאוד

סתם דעה אישית שלי... יש דפי עבודה שחוזרים מלא על האותיות כאילו בהתחלה יש את המילה א ואז שורה לחזור על האות עד שהוא ירשום בצורה יפה.... זאת סתם דעתי האישית... לדעתי מחשב יעזור לטווח הקצר, ולא לטווח הארוך.
 
הפרד ומשול: לעבוד לחוד על שיפור

הכתיבה ולחוד על שימוש בכתיבה. לא לוותר על כתיבה טובה ולאמן אותה בדרך בה המומחים (למשל מרפאים בעיסוק) ממליצים. בזמן שצריך להשתמש בכתיבה, למשל בשביל לענות לשאתות על קטע שהתלמיד למד בתורה או ספרות, לתת לו להשתמש במחשב או להכתיב את התשובה כך הבעית הכתיבה שלו לא תגביל את לימודיו ולא תיתן לו תחושה שהוא חסר אונים. בהצלחה!!!
 

carmime

New member
רב תודות

חשבתי באמת על עבודה במחשב, רק ששאלתי את עצמי מה המטרה שלנו. עכשיו אחשוב על זה יותר..תודה!
 

papylove

New member
לא לוותר!

בשום פנים ואופן לא לוותר. הבת שלי כיום גם בכיתה ב' מטופלת בריפוי בעיסק. עד היום קשה לה לכתוב הרבה וכאשר כותבים הרבה בכיתה אפשר לראות את השינוים במחברת/ות דבר ראשון הגעתי לשיחה עם המחנכת והסברתי לה את "הבעיה" של הילדה למרות שבתחילה התנדבתי להעתיק לה מהלוח ועוד למספר ילדים כי ישנם עוד ילדים שלא מספיקים להעתיק היא הסיברה כי אין צורך. באופן עקרוני הגענו להסכם שלילדה עם היא לא מספיקה להעתיק היא עוזרת לסיים להעתיק או אחד התלמידים שסיים (בטח יש תלמיד או שניים שהם דיי טובים בלהעתיק ועוזרים גם לאחרים), ישנה אפשרות אחרת והיא פשוט להביא לילד זה דפים מצולמים, מודפסים של החומר שאת מעוניינת כי יעתיק ומה שלא הספיק להעתיק בכיתה יצטרך להמשיך להעתיק מהדפים בבית (אמנם הדבר כרוך בטרחה מצדך אבל כך הילד יצא נזכר) דרך נוספת היא שההורים יצטרכו פשוט לקחת מחברות מחברים אחרי צהריים. אבל בשום פנים לא לוותר לילד שלא יכתוב אחרת הבעיה תגרר לאורך שנים. מה שכן כיוון שהיום אנחנו באמצע השנה והילד לומד בכיתה ב' הוא יכול להעתיק גם ללא הניקוד זה חוסך לו זמן וכך הוא יכול להעתיק יותר מהלוח החשוב ביותר הוא לא להלחיץ אותו בזמן העתקה וגם אם הוא לא סיים זה לא סוף העולם להסביר לילד שישנם דרכים רבות להשלים מנסיון עם הילדה כשהיא לחוצה לא רק שהיא לא מבינה מה היא כתבה וברור שגם לא מספיקה להעתיק הכל המוטיבציה לכתיבה יורדת. המלצה להורים (עוזר המון) להחזיק בבית מחבר וכל יום לשבת ולהעתיק קטע במחברת להתחיל מכמה מילים אחרי יומים שלושה להשלים לשורה כל כמה ימים לפי התגדמות הילד להוסיף עוד כמה מילים עד שהילד יהיה מסוגל להעתיק קטע של חמש שורות נאמר בלי להתעייף וגם ללא לחץ זמן. אחרי שמסוגל להעתיק שורות אלו יפה (יחסית אליו ולא לפי הכתב שלנו או איך שאנחנו רוצים שיהייה) נותנים לו קטע של אותן מספר שורות ומתחילים להציב לו זמנים כאשר מתחילים כמובן מתווח של זמן רב כמו חמש דקות (צריך לראות כמה זמן הוא רושם את השורות האלו ללא זמן ולהוריד בערך חצי דקה ושינסה לרשום) וכך הלאה כל יום או יומיים להוריד עוד חצי דקה. מלבד שהדבר עזר לילדה (למרות שקורה שגם היום קורה לעיתים שהיא לא הספיקה להעתיק) אני מכירה עוד מספר ילדים שהשיטה עזרה להם. חשוב לציין כאשר הילד עייף או היו שיעורים רבים לא ללחוץ עליו לפעמים אפשר לוותר על שורה או מספר מילים אבל בהחלט לא לוותר על התרגול בבית.
 

05 מיכל

New member
רק לא להתחיל להשלים אחה"צ

את מה שהילד לא הספיק להעתיק בכיתה!!! זה הסיוט של ילדותי. אף אחד בעולם לא ישכנע אותי שזה הועיל לי במשהו. זה רק השניא עלי את הלימודים. זה גם מעייף, גם מייאש וגם משפיל. ואם ילד מתקשה בכתיבה, ואחה"צ הוא צריך להכין את שיעורי הבית וגם להשלים את מה שלא הספיק בכיתה - כל האחה"צ נמרח על זה, לא נשאר זמן לנשום, והילד עסוק כל היום רק במה שהוא חלש בו ולא בדברים שהוא חזק בהם. וזה רע מאוד.
 

papylove

New member
אחד ההורים יכול

להעתיק לילד במחברת את מה שהחסיר.חוץ מזה אם נלמד את הילד את זה לא הספקת אז לא צריך ואת ההוא לא הספקת אז לא צריך מה יהיה בסוף? הרי בסופו של דבר הוא יגיד מהתחלה אני לא יכול אני לא מספיק הרי החיים הם לא חממה אחת גדולה. נכון שצריך להתחשב בילד ולבוא לקראתו אבל גם לא לוותר לו. אצלי למשל הילדה לומדת בכיתה ב' והם רושמים המון מהלוח ויש לה בעיה של מוטוריקה והתארגנות והרבה פעמים גם היא לא מספיקה להעתיק מהלוח. המורה מודעת לדבר בהחלט אבל בגלל ילדה (ישנם עוד שניים בכיתה) שאר הילדים לא אמורים להפסיד כי הם כן מספיקים. הגענו לידי הסכמה הן אם המחנכת והן אם הילדה כשיש להעתיק הרבה היא מעתיקה ללא הניקוד (כיוון שהניקוד חשוב למחנכת אני מנקדת לה בבית-מילה שאני לא מכירה את הניקוד מחפשת במילון)וכן לפעמים צריך להשלים גם מחברים ואני משלימה לה ומעתיקה לה במחברת אחרת באמת ייקח את כל אחה"צ אבל לא מוותרים לה כשצריך להעתיק ולכתוב היא כותבת כמו כולם. ולא רק זה יש לה מחברת תורה שהיא כותבת בכיתה ומחברת תורה של בית (בתורה הם כותבים המון כל יום והיא עצמה לא מבינה מה שהיא כתבה לכן בבית אני מעתיקה לה מחדש ושם היא עושה את שיעורי הבית)מה לעשות והילדים דורשים השקעה נוספת וזמן נוסף שלא תמיד יש אבל אם לא נקדיש להם את הזמן ואת המיומניות מה יהיה? יש לך את האפשרות הנוספת והיא לקנות לילד מחשב נייד ללמד אותו להשתמש במקלדת ובמקום שיעתיק למחברת יעתיק למחשב יותר מהיר, היד פחות מתעייפת ואין תיסכולים עכשיו שאני יושבת ורושמת אני נזכרת בבן של דוד שלי גם הוא בזמנו ההורים שלו היו רצים ומעטיקים לו כי הוא לא היה מספיק חוץ מזה שהילד "מעופף" מטבעו אבל הילד גדל וההעתקות אחר הצהרים פסקו אם הזמן. בזמנו כל נושא המחשבים היה חדש מאוד ולא היו כל המחשבים הניידים וכל הנושא לא היה מפותח מה גם שלא היתה מודעת לכל הנושא בכלל באיזשהוא שלב לילד היה קל שלא ויתרו לו על הכתיבה (הרי בכיתות העליונות יש די הרבה לכתוב) מה גם שבזמנו כל הטיפים להקלטה בזמן השיעור היו מאוד יקרים לכן הילד לא היתה לו ברירה אלא לכתוב היום שהילד גדל והוא בעצמו אב לילד שאמור לעלות לכיתה א' שנה הבאה מבין את הבעיה ומודה על אף הקשיים שהיו לו בכתיבה והעתקה "ההשפלה" כביכול לבקש מחברות של אחרים בשביל לסיים להעתיק הוא מרוצה מכך שהוריו לא וויתרו לו על היכולת לכתוב
 
למעלה