RoadBike101
New member
עזרה. הילוכים באופני כביש
אני לא יודע מה דפק לי אותן, אבל קניתי טרק 1000, לקחתי אותם לסיבוב, ירדתי איזו ירידה לא משהו, נכנסתי במדרכה, אכלתי קצת אבק. חזרתי לרכב, אבל השרשרת כמובן השתחררה לי. את זה הכרתי גם מהאופניים הישנים שלי. שם ההילוכים בכלל היו מתחת לכידון והבלמים היו גם לרוחב הכידון (הסיבה שנפלתי). הבעיה היא ששיחקתי קצת עם המתגים הקטנים (אני מניח של ההילוכים) ליד הבלמים ופתאום המיתרים (אין לי טרמינולוגיה נכונה) של ההילוכים השתחררו, כמובן שהשרשרת פתאום נהייתה משוחררת ונהיה מאד קשה/בלתי אפשרי לפדל. מישהו יכול להסביר לי בבסיסיות איך אני מחזק בחזרה את ההילוכים, איך אני מחליף הילוכים, איך אני קובע שהפידול יהיה קל יותר / קשה יותר, מבחינת הגודל של הגלגל שיניים (מה קובע את היחס)? אגב, יכול להיות שבכלל התעקמה לי הפלטה? מתאונת מדרכה אחת? לא נורא... יש אחריות.
אני לא יודע מה דפק לי אותן, אבל קניתי טרק 1000, לקחתי אותם לסיבוב, ירדתי איזו ירידה לא משהו, נכנסתי במדרכה, אכלתי קצת אבק. חזרתי לרכב, אבל השרשרת כמובן השתחררה לי. את זה הכרתי גם מהאופניים הישנים שלי. שם ההילוכים בכלל היו מתחת לכידון והבלמים היו גם לרוחב הכידון (הסיבה שנפלתי). הבעיה היא ששיחקתי קצת עם המתגים הקטנים (אני מניח של ההילוכים) ליד הבלמים ופתאום המיתרים (אין לי טרמינולוגיה נכונה) של ההילוכים השתחררו, כמובן שהשרשרת פתאום נהייתה משוחררת ונהיה מאד קשה/בלתי אפשרי לפדל. מישהו יכול להסביר לי בבסיסיות איך אני מחזק בחזרה את ההילוכים, איך אני מחליף הילוכים, איך אני קובע שהפידול יהיה קל יותר / קשה יותר, מבחינת הגודל של הגלגל שיניים (מה קובע את היחס)? אגב, יכול להיות שבכלל התעקמה לי הפלטה? מתאונת מדרכה אחת? לא נורא... יש אחריות.