עזרה ורעינות לטיפול בחולת אלצהיימר

sticklip

New member
עזרה ורעינות לטיפול בחולת אלצהיימר

אמא שלי, ניצולת שואה, היום בת 90 סובלת מאלצהיימר.
יש לה התקפות מילוליות מאד אלימות כלפי בני המשפחה הקרובים.
מחפש עצה ורעינות איך להתמודד.
 
התמודדות עם התפרצויות

שלום, לעתים במחלת הדמנציה מסוג אלצהיימר יש בעיות התנהגות שונות, כגון התפרצויות כלפי הסביבה. הכי חשוב לזכור שהתפרצויות אלו קשורות לשינויים הניווניים במוח, ואינם ניתנים לשליטה ע"י החולה. במקביל, חשוב לחולה בדמנציה להמשיך להשתתף באירועים חברתיים ולהיות מעורב.
אני מציעה בזמן התפרצות לנסות להסיח את דעתה ולהסיט את ההתפרצות באמצעות מוסיקה - להתחיל לשיר שירים מוכרים ואהובים עליה, שירים ישנים ונוסטלגיים. עם או בלי ליווי מוסיקלי, אפילו להמהם מנגינה מוכרת.
לא מובטח שישפיע מיידית ואולי יהיה צריך לשיר כמה דקות לבד עד שהיא תצטרף, אך למוסיקה יכולת השפעה חיובית על התנהגויות של אנשים החולים בדמנציה, וזכרון מוסיקלי נשמר לאורך זמן רב, מעבר לזכרון מילולי או זכרון של נימוסי חברה.
כל טוב.
 
תלוי בשלב ובגיל

לדעתי האמור בתגובת דר דנה פאר אולי נכונים לשלבים התחלתיים, וכאשר המחלה פורצת בגיל יותר מוקדם. להרגשתי לאמך תעזור מוסיקה וכד' כמו כוסות רוח למת. אני חושב שבמצב אמך נותרו שני דברים:

1. להבין ולהפנים שבדמנציה כל הדמיונות של החולה, בשבילו הם מציאות כביכול אמיתית לגמרי. לכן לנסות להתווכח אתה ולנסות לשכנע אותה שהיא טועה, רק מגבירים את הכעס וההתנהגות האלימה. לכן צריך להסכים עם כל דבר שטות שהיא אומרת או מתארת. אם היא מבקשת שיעשו דברים אבסורדיים צריך להגיד שמיד תעשו זאת, או יותר מאוחר. המטרה צריכה להיות להגיב בדיוק כמו שאמא מצפה שתגיבו, בחיוב והבנה. אל תהססו לשקר. זה שקר לבן.

2. לנסות למצוא תרופה פסיכיאטרית בעזרת פסיכוגריאטר. אם הוא יצליח להתאים לה תרופה והתרופה תגרום לה להיות ישנונית (זומבי) זה עדיף על מצב עירנות והתפרצויות.
 
למעלה