עזרה לגבי התוכנה מאיה

lo siento

New member
עזרה לגבי התוכנה מאיה

היי, שלום לכולם:) טוב, אז קצת לא נעים לשאול( כי רגיל ששואלים אותי) אבל החלטתי לנסות דברים חדשים ולהתעסק עם גרפיקה ממוחשבת( ועם הפוטושופ זה לא בעיה). אז ככה, המליצו לי על התוכנה מאיה, עכשיו, עקב האגו הגבוה שלי:) אני מנסה לעשות הכל לבד, אבל עקב הבעיתיות שבעניין, חשבתי לשאול ככה בשושו אם יהיה פה מישהו שיוכל לעזור לי:) איך צובעים שטח? דברים בסיסיים, איך אני מוצא אותם? כל העניין של הפוליגונים, הבנתי, יש לי אמנם עוד המון מה ללמוד אבל עדיין, אני מנסה ללכת לפי הטוטריאלים וקצת מסתבך שם את הכדורים- יצרתי, אבל איך אני צובע אותם?, ע"י לחצן ימני ו"צבע"?, כי אם כן, כשאני עושה previwe rendering זה מראה לי את הכדור המאוד לא צבוע... מה אומרים?, יש דרך לסדר את זה?( בצורה קצת פחות ברוטלית מהתוכנה חחח) תודה. .siento
 

EdithSharon

New member
ניסיון לעזור, אבל...

וזה אבל גדול - קח בחשבון שלקחת על עצמך משימה די מסובכת. מאיה היא תוכנה זוועתית ללמידה לגמרי לבד, כי לא הכל בה אינטואטיבי. אני מניחה שיש תוכנות תלת מימד ידידותיות יותר למשתמש ואולי שווה לשקול להתחיל משם. בעיקרון, כדי להוסיף "צבע" למשטח, אתה צריך קודם כל לתת לו shader (בגדול, שיידר זו פיסת אינפורמציה שהמחשב מבין בתור צבע, טקסטורה, מידת שקיפות, כל מיני דברים שמגדיר "חומר" בעולם האמיתי). יש כמה סוגים של שיידרים, העיקריים הם - למברט - בזה משתמשים לדברים אטומים ולא מבריקים (נגיד כמו עץ בלי לכה). בלין - שלו יש סוג של ברק עמום, או פונג - שלו כבר יש ברק חד שבו משתמשים למשטחים כמו זכוכית מאד נקייה ומבריקה או מתכות נוצצות. אחרי שנתת לאובייקט שלך שיידר, אתה צריך לתת לשיידר תכונות כגון צבע, שקיפות, מרקם, זוהר וכו' וכו'. פשוט צריך לשחק עם זה עד שיוצאת הנשמה ובסוף זה עובד. :) אה, ואם לא נתקלת בו בעבר - אל כל העסק הזה אתה צריך להיכנס מחלון שנקרא hypershade, הוא נמצא ב - windows - rendering editors - hypershade מצד שמאל אתה תראה את החומרים שדיברתי עליהם ועוד כל מיני, ויאללה לעסק. בהצלחה, אדית
 
למעלה