עזרה להכנת פעולה לכיתות א'

עזרה להכנת פעולה לכיתות א'

אני רוצה להכין פעולת הכרות לכיתה א'. יש לכם רעיונות והצעות למשחקים ואולי לדיונים קצרים מעניינים? בתודה מראש שירלי שרון:)
 
שירלי יקרה

פעולה לכיתות א' צריכה להיות אנרגטית (במיוחד שמדובר בפעולה ראשונה- כדי שיהיה להם טעם של עוד...). כמה משחקים שיכולים לעזור לך:
סלט פירות
הרוח נושבת
משחק זיכרון שמות
העכביש
יצירה- כל אחד מצייר את עצמו וצריך לספר למה דווקא הוא צייר את עצמו ככה. בהצלחה
 
מאיה../images/Emo13.gif

קודם כל תודה
תוכלי אולי לפרט קצת על סלט פירות, העכביש והמשחק זיכרון? זה מה שתיכננתי בינתיים: -סבב שמות שצריך להגיד את השם + מאכל אהוב למשל.. -המשחק שעומדים במעגל וכל פעם ילד אחר בתוך המעגל ויש לו כדור, ואז הוא צועק שם של ילד אחר והוא צריך לבוא ולתפוס את הכדור.. -הרוח נושבת לכיוון.. -מדחום- שתולים שלטים עם "כן" ו"לא" ואז אומרים כל מיני משפטים והילדים מחליטים אם הם ב"כן" או "לא".. -כל ילד מכין לעצמו בריסטול עם השם שלו וגזירות מהעיתון של דברים שהוא אוהב.. זה אנרגטי לדעתך?
 
ומשחק נוסף:

-משחק התחביבים: מניחים על הרצפה פתקים עם תמונות של תחביבים ואומרים לילדים לאסוף מס' פתקים שמתאימים להם.. אח"כ עורכים שיחה בקבוצה וכל אחד יספר על עצמו ועל התחביב שלו..
 
אחלה פעולה../images/Emo70.gif

סלט פירות- כל הקבוצה חושבת במעגל וכל חניך מקבל שם של פרי מתוך הקשימה הבאה: תות, בננה, מלון, אפרסק. כשהמדריך אומר שם של פרי כל אותם חניכים, שקוראים להם בשם הזה של הפרי, צריכים לקום ולהחליף בינהם מקומות, אבל אם המדריך אומר "סלט פירות" כל הקבוצה קמה ומחליפה מקומות.
העכביש- למשחק זה דרוש כדור צמר. המדריך מחזיק את הקצה ואומר את השם שלו ומאכל שהוא אוהב וזורק את שאר הכדור לחניך אחר והוא ממשיך, מחזיק את הקצה אומר את שמו ואת המאכל שהוא אוהב וזורק את הכדור לחניך אחר וכך הלאה. כשכולם סיימו נוצר בעצם במעגל כורי עכביש והמדריך צריך לומר שכך צריכה להראות הקבוצה בסוף שנה. מלוכדת ומחוברת. ועכשיו כדי להחזיר את הצמר לקדמותו, החניך האחרון שהחזיק את הכדור צריך לומר את שמו ותחביב שלו ואז זורק את כדור הצמר לאותו חניך שזרק לו בהתחלה. החניך שקיבל את הכדור, מגלגל את הכדור וממשיך לומר את שמון ואת התחביב שלו וזורק לזה שזרק לו וכך הלאה.
משחק זכרון שמות- החניך הראשון אומר את שמו וחיה שהוא אוהב. החניך הבא אחריובסבב אומר את שמו של החניך הראשון ואת התחביב שלו ואז הוא אומר את השם שלו והתחביב שהוא אוהב וכן הלאה עד שמגיעים למדריך והוא צריך לזכור את כל המעגל.
בהצלחה ונראה שיש לך פעולה מצויינת
 
למעלה