עזרה להשגת חינוך מיוחד לבננו

מעוין

New member
עזרה להשגת חינוך מיוחד לבננו

שלום,

לפני כשבוע סיפרתי לכם פה קצת על מצבנו, אנחנו זקוקים למעט עזרה.
אני אחזור בקצרה, יש לנו ילד בן 2.8 סובל מאפילפסיה (מטופלת וללא התקפים) וקשיים בויסות החושי, הוא גם היפר ואמופלסיבי אבל בגיל הזה לא ממש מאבחנים דברים כאלו ולכן זה רק אבחון שלנו, לא מעבר לכך. עידו בגן עם משלבת מטעמנו, ואין מצב שהוא יוכל לתפקד בגן עיריה. הבנו פה בפורום שעל ויסות חושי בלבד לא נגיע רחוק ואנחנו נחושים להגיע לגן עיכוב התפחותי לשנה הבאה.

התכנית שלנו פשוטה, רק שהתוכן שלה עוד לא ברור לנו: 1) להשיג אבחון שיאפשר לנו לקבל זכאות. 2) להשיג ועדת חריגים - אך לא ברור לנו כרגע מי הכתובת הברורה שעליה ניתן ללחוץ. אנו גרים בתל אביב, ולכן אנחנו חושבים שהכתובת היא חיה בן שיטאי, מנהלת מחוז תל אביב של משרד החינוך או אולי סמדר מליחי שהיא המפקחת, בעיריה גם זרקו משהו שזה בכלל לא קשור למשרד החינוך ביורשלים בשלב הזה... בכלל היו פה כמה שאמרו שצריך למצוא את הנפשות הטובות בעיריה, מי הן?

ולכן 2 שאלות תוכן :
1) מה צריך להיות כתוב באבחון כדי לקבל את הזכאות. בגיל הזה הרי אין ADHD, אין קשיי למידה, הרבה מהאבחונים מגיעים בגיל מאוחר יותר למרות שהגיל הזה הוא הצ'אנס הכי טוב להשיג שיפור.
2) האם יש כתובת ברורה שאם נפעיל שם לחץ נוכל לקבל ועדת חריגים ?

פניתי למכון קשר כבר לפני שבוע וחצי, הם טרם חזרו אליי, קיוויתי שהם ילוו אותנו בתהליך, אבל כרגע אנחנו לבדנו ואתכם כאן.
תודה מראש,
רן.
 

3מרגו

New member
לי היה אבחון על עיכוב התפתחותי בגיל 2.5

עם זה הגעתי לועדה וקיבלתי גן טיפולי/שפתי(טעות חיי).
לגבי מכון קשר לא נראה מציאותי שתקבלי ליווי בזמן הקרוב.אני חיכיתי לפחות חודשיים ולא ראיתי שיצא מזה משהו.שילמתי לעו"ד ובמקביל הם הצמידו לי איש חינוך בכיר.שלא ברור מה יצא מהתמיכה שלו.עדיין...
 

3מרגו

New member
כי נכון לרגע זה כנראה שאבחנה הייתה שגויה

כ"א היה מעתיק...הבא בתור...ובני בילה 5 שנים במסגרות לא מתאימות לאבחנה(זה נדע בטוח אחרי אמצע יוני). מקריאה כאן ברור לי שאם היה מתחיל בגיל הרך במסגרת תואמת היה מזמן עובר לחינוך רגיל(אולי עם סעיית).
אני נלחמתי להוציא אותו לפחות לכיתה כטנה וכך זה התגלגל לאבחון רציני.כאילו שקודם לא היה רציני?היה.אבל היה שטותי.
עד כדי כך שהרופאה המטפלת לא בחרה עם עכבר את הדבר "הנכון" (שגם יצא לא נכון).עד כדי כך.
ההורה חייב ליהיות חצי רופא.כדי שלא יפול בפח.
 

אריה127

New member
תשובה

על מנת לקבל הזמנה לועדה במועד חריג, צריך שיהיו אחד מאותם לקויות המפורטות בחוק (בהודעתי הקודמת הבאתי לינק אליו). נסיון שלי: פקידים נוטים להצמד לחוק. ובועדת השמה יושבים מספר רב של אנשים,כך שלא תוכלו להסתפק ב"טובה" של פקיד.
האבחון צריך להיות מוכר ע,י איש מקצוע שאי אפשר יהיה לערער עליו (מפורט בתקנה), וצריך להכלל בו המלצה חד משמעית לגן חנ"מ/קטן.


כתבתם שקיים פער הולך וגדל בינו ובין שאר הילדים בגן. במה מתבטא הפער? על פניו קשיים בויסות לא אמור ליצור פער התפתחותי משמעותי.
 

מעוין

New member
לשאלתך

בחצר בגן הוא לא מווסת ולכן לא מרבה לשחק עם ילדים אחרים, ללא משלבת יכול להעביר יום שלם מבלי לפנות לאף ילד, תוך שהוא עובר ממשחק למשחק מבלי להשאר ממוקד בדבר מעל לדקה, דוחף ילדים, מנדנד אותם כשהם לא רוצים בנדנדה, תולש את הוילון, זורק צעצועים, לעיתים (יותר נדיר כיום) נושך או מושך בשער. עם משלבת שלוקחת ילד או שניים לשחק איתו לבד בתוך הגן הוא משחק איתם יפה ומתקשר יפה. עדיין רמת המשחק שלו אל מול ילדים בגילו נמוכה יותר, רמת הדיבור שלו גם מאחרת - הוא רוצה לשתות אז יגיד רק "מים" ואם רוצה משחק שגבוהה על המדף יצביע וינסה לקחת ואם לא נבין אותו הוא יוותר ולא ישתמש במילים כדי לבקש. אנחנו מעודדים אותו לדבר, ואם נדובב אותו, "איך מבקשים מיים?" הוא יבקש יפה "תן לי מיים בבקשה". לפני שבוע שמעתי אותו אומר 2 משפטים ברצף 18 מילים זה היה הישג. בגדול אם אני מדובב הוא מתקשר יפה, אבל במשפטים מאד קצרים. בערך כמו שאני הייתי בן 16 - "איך היה בבית-ספר?" "בסדר"... : )
שוב זה תאור לא הכי מדויק כי הוא מדבר מבקר עד ערב, הוא לא ילד שקט שלא מדבר, הוא מקשקש ללא הפסקה, אבל זה לא משפטים ארוכים, יש הרבה חזרתיות, קצת קשיים בשליפה...

לגבי המשפט "קשיים בויסות לא אמורים לייצר פער" - בזמן שהוא בגן, שם יש הרבה סיטואציות חברתיות ללמוד מהן הויסות החושי מונע ממנו להקדיש להן תשומת לב ובכך מייצר פער. יכול להיות שיש לו קשיים נוספים שאנו לא מודעים אליהם עדיין, זה גיל קצת מוקדם בשביל אבחונים יותר מדוייקים. כל דבר בעיתו : )

אנשי המקצוע שלנו כרגע זה הפסיכלוגית והרופאה ההתפחותית של מכבי הם הסמכות.
 

מעוין

New member
עוד נקודה

אז לדידך, מספיק שיהיה כתוב במכתב המלצה ברורה לגן קטן וגן חנ"מ... גם אם יגידו שזה בגין ויסות חושי?
 

מעוין

New member
עברתי על מה ששלחת

בחוק מצוינת אפשרות לזכאות לחינוך מיוחד ללא ועדת השמה, תחת קטגוריות ללקויות קשות שהמקרה שלנו אינו אחד מהן. חכן זה אינו המסלול עבורנו. הבקשה שלנו אינה לדלג על ועדת השמה אלה לכנסה במועד המואחר מהמועד שהוגדר בחוק, קרי עד ה 31 למרץ, דהיינו ועדת חריגים.
 

מעוין

New member
בקשה לעזרה

נראה שועדת חריגים זה סיפור 1, אבל אם נצליח להשיג ועדת השמה עד ה 31 במאי יש וזה יהיה מסלול קל יותר מאשר לגייס ועדת חריגים לאחר מועד זה. אם יש לכם שם של האדם הנכון להגיע אליו בתל אביב לצורך שזה יתאפשר, אשמח עם תוכלו לעזור לי בכך.
&nbsp
 

3מרגו

New member
כדי לקיים ועדה עד סוף מאי

צריך להגיש מסמכים עד סוף מרץ.
 
אין לי שם, אבל למה שלא תלכו למשרדים של החינוך המיוחד בבלפור

ותנסו לדבר איתם ישירות? (אלא אם כן כבר עשיתים את זה, לא עקבתי...).
למיטב ידיעתי מחר גם מתכנסת שם ועדת השמה.
 

SMADAR55

New member
לדעתי צריך להתחיל מאגף החינוך בעיריית תל אביב

רק אחר כך לפנות למפקחים וגורמים חיצוניים.
רצוי לתאם פגישה פנים מול פנים עם ר' האגף כדי להסביר את הבעיות ושהם יפנו לגורם המתאים.
 

מעוין

New member
מנסים

נכון מסמכים צריך להגיש על 31 במרץ אבל לא הגשנו כי לא היה ברור לנו המצב של הילד שלנו ועכשיו שהוא יותר ברור אנחנו בכל זאת לא רוצים בגלל תאריך לאבד שנה חשובה מחייו. ואז אנחנו מנסים מלפנים שורת הדין לקבל ועדת השמה ואם לא נצליח אז ועדת חריגים. אנחנו הורים לילד ולא אכפת לנו מחוק או מתאריך, ננסה מה שנוכל, נצליח נרוויח, לא נצליח נדע שעשינו מה שיכולנו ונמשיך בכוחות עצמנו שנה נוספת.

בעיריה פנינו לאגף חינוך מיוחד, הפנו אותנו למפקחת על הגנים ואמרו שאין לנו סיכוי. נשאר לנו לנסות ולהתחנן ולבקש יפה ואחר כך פחות יפה... אולי נצליח. לנו כמובן זה נראו טירוף לוותר על שנה כל כך קריטית.
 
נדמה לי שכתבת שאתם מטופלים במכון להתפתחות הילד

אצל מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת?
זה אומר שכן יש עיכובים התפתחותיים כלשהם.
בשביל זכאות לחינוך מיוחד לא חייבים אבחון ספציפי.
כדי להגיע לגן שפה או גן עיכוב התפתחותי מספיק קושי כללי.
אני יכולה לאמר לך שלפני שהחליטו לתת לבת שלי אבחנה של בעיית תקשורת (שהיא די גבולית) הציעו לשים אותה בגן שפה למרות שאין לה לקות שפתית, על סמך קווים כללים של קושי תקשורתי שלא היה ברור שעוברים את סף האבחנה ועל סמך העובדה שהתקשתה לתפקד בגן עם שלושים וכמה ילדים.
בסוף עשו תצפית בגן וזה שינה את התמונה-הפסיכולוגית שצפתה בגן אמרה שעל סמך התפקוד בגן אי אפשר לאבחן אחרת מאשר בעיית תקשורת.
אני עדיין תוהה- אם הילדה שלי לא בספקטרום בחברת מבוגרים (בחברת מבוגרים יש קווים שלא עוברים את הסף), וכן בספקטרום בחברת שלושים וכמה ילדים-מה זה אומר?
 

מעוין

New member
תודה

כשאת אומרת החליטו את מתכוונת לועדת השמה ? כי מי שמטפל בו חושב שזה צעד נכון, ושזה כן המקום הנכון עבורו. אבל מהעיריה הציצו במסמכים שהיו לנו ואמרו שאין לנו מצב לכנס עבור זה ועדת חריגים, ואת המועד הרגיל אחרנו ושנבוא באוקטובר על בסיס מקום פנוי... לא תשובה שאנחנו רוצים לקבל. בכל זאת אנחנו במרוץ לקבל המלצה ברורה מכל הגורמים המטפלים שיכתבו בשחור על גבי לבן שהם ממליצים חינוך מיוחד, ובמקביל מנסים להפעיל לחץ להשתחל לועדות לפני המועד.
&nbsp
לגבי הבת שלך, אני לא בקיא בקושי, אבל מצבך דומה למצבנו. בסביבה רגועה הילד שלנו נראה מאד רגיל וקשה לאבחן את השוני שלו (מי שחד כנראה יוכל, סבא וסבתא שלו עד היום בוחים שאין כלום ואנחנו סתם מלחיצים וזה שהוא מטופל בהתפחות הילד בכלל לא נשמע להם סיבה לחשוב בכלום, גם הם אולי לחוצים), אבל בסביבה רועשת וקטנה, לא רק בגן, אבל שם בעיקר, הוא ילד אחר לגמריי...לכן לנו בתחילה היה מאד לא פשוט להתמודד עם מה שהגן אמר לנו (גם בדרך מאד מגעילה).
&nbsp
בא לי לחזק את כל מי שפה בפורום, סך הכל המצב של עידו מביא לנו גם הרבה מאד אושר, אני קורא לזה "שמחות קטנות של יום חולין" - כל הצלחה שלו מאד משמחת אותי ואני מאד ער לכל הצלחה ולכל צעד. לא ברור שכך היו פני הדברים ללא הקשיים שלו. בנוסף אני לומד שיעור על הזדקקות והושטת יד לעזרה, דבר שלא היה פשוט לי מעולם, כמי שנטה לפתור הכל לבד ועכשיו זקוק לחסדי גנים וטוב ליבם של אנשים.
&nbsp
 
למעלה