עזרה לפסנתרן תועה...

yoka333

New member
עזרה לפסנתרן תועה...

יש ברשותי מחשב נייד חדש שניסיתי לדגום איתו סאונד באמצעות מיקרופון ותוכנה שהורדתי. שיחקתי קצת עם ההגדרות של המיקרופון והתוכנה -אך או שקיבלתי קליטה מוגברת מדיי של רעשי הסביבה(ל2 ערוצים של 16 BIT עם 96000 הרץ בין היתר ),או שקיבלתי קליטה קטנה מדיי(בקושי שמעו). אשמח לקבל הנחיה מה ואיפה לשנות ע"מ שאצליח להקליט בצורה נורמלית(ואולי בין היתר הסבר קצר על מה אומר מה שניסיתי לשנות\מה חשוב כשמשנים...) תודה מראש.
 

מרי לי

New member
היי../images/Emo140.gif

בעקרון, אני מאמינה שבפורום סאונד והפקה יעזרו לך יותר, (אנחנו לא מדברים על הורדות לא חוקיות בפורום) קליטה מוגברת של רעשי הסביבה זה כל מיקרופון קולט הכל, ואם אין בידוד טוב זה מה שייקרה, בעקרון ההגדרות שאני עובדת אתן בNUENDO וCUBASE: SAMPLERATE 44100HZ אין צורך ביותר מזה, כי זה הסמפלרייט של הדיסקים שאתה שומע. הרזולוציה המומלצת היא 24 או אפילו עדיף 32BIT FLOAT, פשוט 16 זה מאוד נמוך... ואל תשכח לבחור ב WAVE FILE- RECORD FILE TYPE
 

ttg

New member
קחי בחשבון

32 Float זה דבר חסר משמעות :)... הייתרון הוא בטווח עבודה במיקסים/חישוב מסכם בתוכנה. בפועל הממירים מקליטים ב- 24 סיביות (ב- Pro Tools לדוגמא אין בכלל 32 Float וכל המיקסרים עובדים או ב- 32 סביות צפות או 48 סיביות קבועות). לגבי השאלה - היא לא מובנת. הייתי ממליץ לדעת באיזה כרטיס קול מדובר ובאיזה מיקרופון מדובר. בד"כ הבעיה מהתיאור נשמעת כמו חוסר שימוש בקדם מגבר.
 

מרי לי

New member
כן, גם אני חשבתי שזה משהו על פרה אמ

פ אבל אני עדיין לא ממש מבינה בזה כדי להסביר לעוד אנשים תכלס אין בעייה עם עבודה ב24 BIT עד שזה מגיע לכל מיני פרוססים ודברים שרוצים לעשות על ההקלטה, כמו למשל להנמיך ערוצים וכו' מהתכנה, ואז 24 BIT מעצבן נורא.
 

ttg

New member
צריך להפריד... :)

(אני עונה לך פה למנוע בלאגן בתיאוריה שלך אז זה קצת גולש מהנושא המקורי. סליחה) סיביות - ייצוג עוצמה = כמה דרגות עוצמה יש (חלש חלש, חלש, בינוני, חזק וכדומה). 24 סיביות היא מילה שמסוגלת להכיל ערכים בקומבינציות של 24 סיביות שזה - 16,777,216 "רמות" עוצמה הניתנות לייצוג. אל תדאגי, מרבית המפתחים בתחום עשו בשבילך הרבה מחשבה. שום פרוסס, הנמכה ושות' לא נעשים ב- 24 ביט. קיימים שתי דרכי ייצוג - Float ו- Fixed. לכל אחת יתרונות. ב- Float ניתן להזיז את הנקודה העשרונית (המספר "מדוייק" בזכות היכולת להזיז את הנקודה העשרונית לאן שרוצים). בתחנות מבוססות מחשב זה ברוב המקרים המצב. במערכות מבוססות חומרה ייעודית (מיקסרים דיגטליים, Pro Tools|HD / TDM, Creamware Pulsar/Scope וכדומה) מדובר על מספר קבוע. המיקסרים (ה"נוסחאות" לסיכום כל הקבצי סאונד) משתמשים ב- 32 סיביות צפות או 48 סיביות קבועות (בחומרה ייעודית). בתיאוריה אובדן המידע לא ממש קיים גם אם מנמיכים. תכנון נכון צריך למנוע זאת. הסיבה היחידה לשימוש ב- 32 סיביות צפות היא בביצוע תהליכים לא בזמן אמת (Process). אפקטים במצב Insert לא ממש רלוונטיים ל- 32 סיביות צף. בכל מקרה המיקסרים של רוב תוכנות העריכה הם 32 סיביות צפות. אם יש לך זמן - ממליץ לקרוא http://www.digidesign.com/index.cfm?langid=100&navid=54&itemid=5143 קראי את The Pro Tools 48-Bit Mixer ו DigiZine Tech Talk — Mixing in the Box עוד דיון שיעניין אותך - http://www.nuendo.com/phpbb2/viewtopic.php?t=12806&sid=54464e9490e48df631093ec09259a387
 

מרי לי

New member
WOW../images/Emo70.gif תודה רבה../images/Emo24.gif

בדיוק חיפשתי את הדיון של דיגידזיין על העניין של חישוב הביטים של התכנה המורה שלי לפרו-טולז אומר שכל הזמן מתווכחים שם בפורומים על העניין הזה שעדיין מתעקשים שהתכנה עובדת ב24 BIT אבל אומרים שהיא מחשבת איכשהו ב48 BIT ובאמת רציתי לקרוא על זה. תודה רבה
מצחיק אותי
בחיים לא שמעתי מישהו שאומר את זה "בעברית"
"סיביות צפות"
החכמתי
ועדיין אחרי ששמעתי מוזיקה של אודיופילים (CHESKY RECORDS ודומיהם) שעובדים ברזולוציות הרבה יותר גבוהות, ועושים סאונד ותיעוד הכלי והאמן בצורה שאני חולמת לעשות, אני כבר לא רוצה לעבוד ב24 סיביות (
) אני אעדיף לעבוד במקסימום שאני יכולה עד שהמחשב שלי לא יצעק הצילו
(ואח"כ אמנם לחזור לרזולוציה נמוכה יותר עם דית'ר, אבל עדיין זה יישמע יותר טוב.) מקווה שלא עשיתי סלט מכל מה שלמדתי עד כה
http://www.chesky.com/
שווה לבדוק ולשמוע, הם הוציאו אפילו דיסק שמסביר למה צריך לשים לב שדיסקים ומוסיקה של אודיופילים.
 

ttg

New member
Kenvelo

ובקיצור, קודם כל - Pro Tools HD ו- TDM עובדות ב- 48 סיביות קבועות (משתנה/Integer) Pro Tools LE / MP - עובדות ב- 32 סיביות צפות. אודיופילים וסאונד - בסוף, הכל שטויות. אם משהו נשמע טוב הוא נשמע טוב. עכשיו סגרתי פרוייקט שלי שנמשך כבר מ- 2001. חלק מהסשנים הוקלטו ב- 16 סיביות עם ממירים נחותים. עדיין, הטייק היה מדהים של הפרפורמרית והשתמשתי בו. היום יצא לנו להקליט לאיזה פרוייקט שאנחנו עושים עוד. הנגן טוב, הכלי טוב, שרשרת ההקלטה טובה. 24 סיביות ותדר דגימה של 44,100 מספקים את רובנו. דווקא בשלבי מיקס אנחנו זוכים לדיוק מירבי ברזולוציה גבוה. אבל, השלב הבא בהתפתחות שלך כ"סאונדמנית" פוסט-מחשב ( = "צעירה מספיק כדי להתחיל מעידן המחשבים") יהיה להבין שאין כמו ציוד חיצוני טוב. אין מה לעשות. EQ חיצוני, משהו שפעם הרמתי לגביו גבה. עם השנים אתה מבין את ההבדלים. קומפרסורים... עולם ומלואו. ולסיום, אודיופילים גם כן... - רוב האודיופילים מאזינים עם מגברי מנורות = מוסיפים עיוות לצליל. - האידיאל שלנו ביצירה הוא למצוא את ה- "Sweet Spot" . שקיימת לכל ציוד ושונה מכלי/קטע. בד"כ בהרבה מקרה נרצה להגיע לרוויה (Saturation) שייצור אישיות אבל לא יורגש. בקיצור, אני עדיין אוהב גלן גולד אבל גם לילי אלן. ולא מעניין אותי שגלן או לילי לא הקליטו ב- 192 קה"ץ :)
 

מרי לי

New member
ממש לא שטויות

כששומעים את זה - מבינים שזה ממש לא שטויות מנאם מוזיקה היא יפה גם לא של אודיופילים, אבל אני שואפת שההקלטות שלי יהיו כאלה, כי כששמעתי את הדיסק של האודיופילים הרגשתי כאילו הנגן והכלי נמצא ממש לידי, נתן הרגשה כאילו המוניטורים בכלל לא מחוברים לחשמל, אלא שזה קורה ממש בחדר...... זה חלום לתעד ככה מוזיקה. ואת זה עושים עם מיקרופונים טובים, עם ציוד כמה שיותר מדוייק ונאמן למקור וברזולוציה גבוהה - וכמובן הכי חשוב: נגן טוב, כלי נגינה טוב וחומר טוב לתיעוד. וכמובן שאם ייתנו לי לבחור בין הקלטות לא משהו של, נאמר, לואיס ארמסטרונג, לבין הקלטה מדוייקת ב192KHZ של בריטני ספירס, די ברור במה אני אבחר.... אבל למה לבחור
אם היום אפשר לקבל את שני הדברים (בתנאי שיש לך את הרצון לחפש את הנגנים והמוסיקאים הטובים) מגברי מנורות זה נחמד
למרות שעדיין לא יצא לי לשמוע אחד כזה טוב.....
דיון מגניב התפתח לנו פה
 
למעלה