עזרה לקות בהבנה

liv123

New member
עזרה לקות בהבנה

בני כבן 7 עולה בשנה הבאה לכיתה א' ע"פ איבחון שנעשה לו לאחרונה ע"י הפסיכולגית של הגן יש לו לקות בהבנה כמו כן יש לו הפרעות קשב וריכו. שאלתי היא איך מתגברים בסוג כזה של לקות ומה כדאי לעשות ? האם להתחיל כבר מעכשו הוראה מתקנת? תודה
 
על מה המליצה המאבחנת?

האם היא נתנה בכלל המלצות טיפוליות או רק קבעה את שם הבעיה? עקרונית בעיות בריכוז יכולות להיות מטופלות בתרופות. האם המאבחנת הזכירה אופציה כזו? בלי קשר, כעת כשכבר יש שם לבעיה, אני ממליץ לך להתחיל לקרוא ספרות עליה. למשל הספר 'מי מכיר את הילד שלי' או 'ADHD מריטת עצבים'. הספר השני ניתן למציאה כמעט בכל חנות ספרים בארץ. לגבי הוראה מתקנת, אני לא מתעלם מהשאלה, אני מניח אותה לשותפי לפורום. אישית אני שמח שעברתי הוראה מתקנת לבעיות כתיבה וקריאה אבל איני יודע אם יש כזו לבעיות ריכוז.
 

יונה שו

New member
לקות ?

עולה לכיתה א', בן 7 יכול להיות שבעיית הריכוז מפריעה לו להבנה... בדרך כלל כשיש בעיה בריכוז או בקשב, סביר להניח שאין רצף בהקשבה שלו, ולכן עלולה להיות בעיה בהבנה. א. האם גם את מרגישה שיש בעיה בהבנה ? אם כן - מתי זה קורה, והאם קשורה הבעיה לריכוז ? ב. בעיה בריכוז - כדאי שיאבחן מי שמומחה בפתרון לריכוז ולקשב.. יש סימפטומים שיכולים להיראות דומים לדברים אחרים, ולפעמים דווקא הם המשפיעים ביותר... האם הקושי בהבנה גורם לבעיה של ריכוז וקשב, או בעית ריכוז וקשב משפיעה על ההבנה. ג. אם בסוף כל המחשבות והשאלות הללו המסקנה תהיה שאכן יש בעיה של ריכוז וגם של הבנה - יש לטפל בריכוז בעדיפות עליונה - מה שבהחלט יכול לעזור לטיפול בבעיה של הבנה.
 

liv123

New member
לקות ?

ובכן בני מקבל ריטלין. בעיה בטווח הקשב לא היתה במהלך האיבחון אבל הוא נתקע בהבנה של שאלות כוללניות אך כשהפשיטו את השאלה לדברים מצומצים יותר היה לו יותר קל לענות על השאלות.
 
האם יש לו אוצר מילים גדול?

האם השימוש במילים פשוטות ומוכרות עזר לו להבין? אולי המעבר למשפטים קצרים עזר לו להבין?
 

דליה.ד

New member
שלום לך וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

בקשר לעליה לכיתה א' אני מצרפת לך קישור חשוב מהפורום השני אותו אני מנהלת. תוכלי למצוא מידע טוב במאגר שם. לגבי הילד - ניתן בהחלט לעבוד איתו על המוכנות לכיתה א' וזו תהיה בעצם ההוראה המתקנת שהוא זקוק לה בשלב זה.
 

liv123

New member
יש לו אוצר מילים

אבל לו די גדול יחסית לגילו. חשוב לציין שהוא קורא גם ללא ניקוד כבר יותר משנה ופותר תרגילים בחשבון עד סיפרה 15. כמו כן חשוב לציין שיש לו מוטיבציה כדי הצליח. קראתי את התשובה של דליה , ובעבר קראתי גם את המאמרים שהיא צרחפה לתשובה תודה רבה
 

liv123

New member
הבנה

זה יכול להיות אחרי הקראת סיפור במפגש , וישאלו השאלות והוא לא ידע מה לענות כי הוא עסוק בלהבין את נשאלה. בסיפורים קצרים זה לא קורה.יכולים להיות מצבים שהוא יענה משהו שלא קשור בכלל לשאלה שנשאלה.
 
שימי לב שקיבלת תשובה מדליה ד.

התשובה עוקבת בטעות אחרי התגובה שלי במקום אחרי שלך.
 
אני בעד מורה להוראה מתקנת ומדוע?!

כי כך בתחילת הדרך את מבטיחה אבני יסוד טובים ליד/ה הבן שלי לא רכש את הקריאה בבית ספר תוך 3 חודשים עם הוראה מתקנת הוא רכש קריאה בצורה יסודית שהתאימה לצורת הלמידה שלו הוא למד בשיטת יסודות . היום הוא בן 11 והוא קורא יותר נכון מאחותו בת ה13 , לא מבחינת המהירות אלא ביכולת שלו לפענח מילים קשות ביכולת שלו לקרא עם ניקוד . כיום בבתי הספר הוראת הקריאה אינה יסודית ומובנית מספיק לטעמי ולכן מורה להוראה מתקנת היא דבר מומלץ מטעמי ומנסיוני
 
אחרי שכתבתי קראתי את השרשור

א. אני לא מקצועית בעניין , אבל תמוה בעיני ההגדרה לקות בהבנה. ב. בספר ללמוד כיצד ללמוד יש הסברים למשל על מילה שאינה משמעותית עבורו ולכן הוא מתעקב על פיענוח השאלה למשל ג.אני הייתי דורשת הסבר ברור יותר לאבחנה שנעשתה כאמור בגלל שאני לא מכירה את המושג לקות בהבנה לדעתי ניתן לפרק אותה להרבה אפשרויות ממוקדות יותר
 
למעלה