עזרה מטוחני אקורדים!

Konigs

New member
עזרה מטוחני אקורדים!

אהלן! אני יוסי ,בן 22 פעם ראשונה פה. גיטריסט מילדות ניגנתי בעיקר רוק,בלוז,Funk וכל מיני דברים פרוגרסיבים-פיוז'ניים וחופרניים... וכו' וכו' וכו' ,אחרי בגרות במוסיקה ואחרי שירות צבאי קרבי מדכא מוסיקלית. ובכן, יש לי שאלה מאוד מאוד חשובה לגבי הסטנדרט Days of wine and roses בקטע נמצאים כל מיני סוגריים על חלק מהאקורדים- לדוגמא: (Fmaj7 \ Eb7 \ D7(b5,b9) D7(#5 #9 *כמובן שהדרגת שבתןך הסוגריים נמצאות אחת מתחת לשניה אז ככה חברים וחברות, הסוגריים אם אופציונליים? הכוונה אפשר לנגן d7 וזהו או שלא או שכן . סלט אחושלינג וחוץ מזה- מי שמנגן על גיטרה...מאוד לא הגיוני לנגן את הטרצה - צורות הזויות ולא הגיוניות אז אני אמור בכל מקרה לנגן אתה-או שאמורים להשמיט אותה ולנגן 1 B9 7 B5 אשמח מאוד לעזרה מהירה תודה רבה , יוסי
 

Pipe Dreamer

New member
לדעתי

התו שאתה צריך להשמיט הוא דווקא השורש. תצא מנקודת הנחה שהבס מנגן אותו, ובסופו של דבר מה שנותן את הגוון והצבע זה לא השורש, אלא מה שאתה מוסיף מעליו, ובמקרה הזה יש לך אקורד עמוס מתחים גם ככה, אז אין טעם לנגן בו גם את השורש. תן לכלים אחרים לעשות את זה במקומך
 

Konigs

New member
וואלה, רעיון מעניין! אבל..

אחלה אני אנסה , פשוט אני רוצה לעשות chord-solo על הקטע. אז אני דווקא מעדיף לשמר את הבס ,ואני אגע במתחים בגלישות דרך המלודיה. לגבי הסוגריים ... מה הם אומרים? יש להם איזה משמעות נסתרת או שתכלס הם מודעים על השמטת הבס למען כלים שונים. יש לך תשובה לגבי זה? הרבה תודה בכל מקרה! מהיר כזריז חבוב/ה!
 

Konigs

New member
עוד משהו ששכחתי!

לגבי הסוגריים הם מודעים שאני יכול לבחור בין b5 או b9 זהו...
 

loomer4

New member
הבחור מעליך נותן רעיון טוב.

בג'אז, מי שעושה את ההרמוניה (בד''כ הפסנתר) נוהג להשמיט את השורש (שבמיא מנוגן על ידי הבס) ואת צליל הקווינטה, ה5 (מסיבה שאינה זכוה לי כעת) כך שנשארים רק צליל התרצה, ה3 (אשר קובע את אופי האקורד) ואת ה-7 (אשר קובע אם הוא דומיננטה או טוניקה).
 

Pipe Dreamer

New member
את ה5 משמיטים כי אין לו משמעות

אם האקורד לא מוגדל או מוקטן, ה5 לא מוסיף לו שום צבע וגוון והשמטה שלו בסה"כ יוצרת פחות עומס על האוזן
 

loomer4

New member
../images/Emo45.gif

גם ביררתי על זה קצת והבנתי שצליל הקווינטה הוא צליל מייצב, אשר נוגד את המטרה של הספטקורד - אקורד לבניית מתח, כך שנוהגים לוותר עליו בכדי להגביר את המתח.
 

tfishler

New member
אני אנסה לעשות קצת סדר בבלאגן..

אז ככה.. אם אתה מנגן לבד, אתה יכול לנגן את השורש באקורדים שאתה מסוגל לנגן אותם בצורה שלמה וזאת כדי עדיין להרגיש איפה אתה נמצא מבחינה הרמונית. בו בזמן, אקורדים עם יותר Tensionים אתה יכול לנסות לנגן בלי השורש (גם נשמע פתאום יותר מעניין), זה עניין של הרגל ואימון של האוזן עד שתוכל לשמוע את השורש לבד בראש ולא תצטרך לנגן אותו.. ואז הכל יסתדר לך בצורה מאוד הגיונית.. לגבי הסוגריים, אלו הם אופציות לנגינה, תמיד מומלץ לנגן אותם אם אתה יכול/יודע.. וכן, אפשר לנגן רק D7 אבל תנסה להוסיף #5 ו #9 (הופך לאקורד מוגדל, ו#9 זה בכלל גוון מדהים
לגבי העניין הטכני על הגטרה, אני לא יכול לעזור מכיוון ואני פסנתרן.. בהצלחה (-:
 

Konigs

New member
טוב חברים וחברות!

תודה רבה על העצות החמות. בסופו של דבר הסתדרתי, במפתיע מתחת לאף ממש מצאתי אחלה של פינגרניג לבנים! עם כל התוים והמרווחים החולים , והכל אחלה. בכל מקרה תשבו על הקטע , ממש אחלה סטנדרט - בלדה סווינגית מהממת יש לג'קו אחלה של ביצוע , וגם לווס מונת'גומרי. ממליץ בחום. The days of wine and roses מי שמועניין , אני אשמח לשלוח לו ביצועים וגם את התווים. [email protected] נשתמע! |
 
למעלה