עזרה - מיסים על הזמנה מחו"ל

nachshon4

New member
עזרה - מיסים על הזמנה מחו"ל

הזמנתי מ WIGGLE ביב ומשקפי שמש.
סה"כ 167 $.
הגעתי לדואר לקחת את החבילה, ויש לי שם ניר שמחיב אותי לשלם 227 ש"ח.
נראה לי מטורף, רוצה לנסות לבטל או להפחית את זה. מכיון שזו פעם הראשונה שזה קורה לי (וכבר עשיתי הזמנות מחו"ל במחירים גבוהים מזה), אני מנסה לקבל מכם עזרה/ייעוץ:

1. האם בכלל יש טעם לפנות ולהתאמץ?
2. מה הכללים/החוקים בעניין הזה (הרי בפעמים קודמות אף אחד אחד לא דרש כלום)? על איזה סכום לוקחים מס, ומה החישוב?
3. אם יש אפשרות לעשות משהו, מה כדאי לעשות?

______________________
נספח 1 - התחשיב
בניר רשום כך:

מיסים:
סכום פטור ממע"מ - 99 ש"ח


עמלות/אגרות:
דמי הקצאת אשראי = 20 ש"ח
עמלת השתתפות אגרת רשומון קולקטיבי מזדמן - 30
שחרור קולקטיבי חיב מזדמן - 60
סה"כ חיב מעמ - 110
מע"מ - 18.7
סה"כ כולל מעמ - 128.7

סה"כ לתשלום כולל מע"מ 227.8 ש"ח.
_________________________________

מה זה הקישקוש הזה?

תודה לעוזרים.
 

quant1

New member
כמה פרטים לגבי שירות ה EMS של דואר ישראל, ואיך להמנע ממנו

כמה משלמים?
עבור חבילות בשווי נמוך מ 75$ שעוברות דרך שירות ה EMS של דואר ישראל, תצטרכו לשלם 35.1 ש"ח עמלה לדואר כדי לקבל את החבילה.
עבור חבילות בשווי גבוה מ 75$, תצטרכו לשלם עמלות של לפחות 128.7 ש"ח (תלוי בשווי החבילה, צירפתי טבלת עמלות בתחתית הפוסט).
לדוגמה, אם הזמנתם לארץ חבילה עם פריטים בשווי 300 ש"ח באמצעות שירות ה EMS, אז כדי לקבל אותה תצטרכו לשלם לדואר 51ש"ח מע"מ ועוד 128.7ש"ח עמלות לדואר !

כמה זמן לוקח לחבילה להגיע?
שירות ה EMS (Express Mail Service), אמור להיות שירות שליחים מהיר. אבל בפועל מהניסיון שלי, דואר אוויר רגיל מגיע מנתב"ג לסניף הדואר שליד הבית שלי מהר יותר מאשר חבילות בדואר EMS.
זה מה שמבקר המדינה כתב בנושא:

 

quant1

New member
המשך, ואיך להמנע מקבלת חבילות דרך דואר EMS:

למשל, אם הזמנתם משלוח בדואר EMS לגבעתיים, היא תשלח מנתב"ג למרכז המיון של הדואר בתל אביב, משם היא תחזור לנתב"ג למרכז המיון של ה EMS בנתב"ג ! ומשם למרכז המשלוחים בבני ברק. אחרי שהיא הגיעה לבני ברק, אתם תקבלו אס.אמ.אס עם בקשה לשלם עמלות לדואר (וגם מע"מ\מכס אם צריך). אפשר לשלם בכרטיש אשראי דרך אתר האינטרנט של הדואר, או במזומן באחד מסניפי הדואר. רק אחרי ששילמתם על החבילה, תוכלו להתקשר לשירות הלקוחות של ה EMS, ולבקש לתאם משלוח. אני התקשרתי היום, יום חמישי ב 15:30, ואמרו לי שיהיה אפשר לשלוח אלי את החבילה רק ביום א'. אם הייתי מזמין את החבילה בדואר אוויר רגיל, אז כמעט בטוח שהיא כבר הייתה מגיעה אל סניף הדואר שליד הבית שלי אתמול.

איך להמנע מלקבל חבילה בדואר EMS?
1. אל תזמינו משלוח עם מעקב (tracked delivery). משלוח עם מעקב ינותב תמיד ל EMS.
מה שנקרא בעברית דואר רשום, נקרא לפעמים באנגלית signed mail, הוא דואר ללא מעקב, או למעשה עם מעקב חלקי (יודעים מתי החבילה נשלחה, והאם הנמען אסף אותה).
דואר רגיל (רשום או לא רשום), ללא מעקב, במשקל של פחות מ 2 ק"ג ובשווי של פחות מ 75$, אף פעם לא ינותב ל EMS.
2. עדיף שהחבילה שאתם מזמינים תהיה במשקל של פחות מ 2ק"ג, כולל האריזה שלה. זה כמובן לא תמיד אפשרי. אבל אם למשל הזמנתם פריטים במשקל של 1.5 ק"ג בערך, אז לא תמיד כדאי לקנות פריט נוסף שאתם לא חייבים שיעלה את משקל סך החבילה עם האריזה אל מעל ל 2 ק"ג. כי בגלל הפריט הנוסף הזה, כל החבילה עלולה להיות מנותבת ל EMS. לחבילות ללא מעקב, במשקל של פחות מ 2ק"ג, יש סיכוי גבוה יותר להגיע עם דואר רגיל, אפילו אם השווי שלהן הוא מעל ל 75$. לפעמים לא ישימו לב, ולא יבקשו מכם לשלם מע"מ על חבילות כאלה שמגיעות בדואר רגיל, למרות שעפ"י חוק צריך לשלם מע"מ על חבילה בשווי גבוה מ 75$.
3. אם קניתם פריטים בשווי של קצת פחות מ 75$, אז כדאי לחשוב פעמיים לפני שאתם מוסיפים לחבילה פריט נוסף שאתם לא חייבים שיעלה את שווי כל החבילה אל מעל ל 75$. מצד שני, לפעמים לאחד את כל הפריטים לחבילה אחת יכול לחסוך דמי משלוח. אז צריך לחשב ולהחליט עפ"י המקרה הספציפי.
4. קניה ב Wiggle.com. בשנה האחרונה קניתי כמה פעמים ב Wiggle. חנות האינטרנט שלהם היא מצוינת, יש שם ביקורות מועילות של קונים, ויש להם מבצעים מעולים. הבעיה היא שכל המשלוחים מוויגל לישראל מגיעים עם מעקב ומגיעים ל EMS בישראל. ווידאתי את זה עם שירות הלקוחות של וויגל.
גם אם הזמנתם משלוח מוויגל ב "Priority International Untracked Delivery" הוא בפועל כן יהיה עם מעקב, ויגיע לשירות ה EMS בישראל. זה מה שקרה לי. לכן לפני שאתם מזמינים משלוח מוויגל, קחו בחשבון את עלות העמלות של ה EMS.

 

quant1

New member
nachshon, יש 2 אפשרויות: לשלם, או לבקש שהחבילה תוחזר לשולח

128.7ש"ח זה תשלום עמלות לשירות ה EMS של דואר ישראל.
יש רק 2 אפשרויות:
1. לשלם את כל העלות הנוספת.
2. לבקש שהחבילה תוחזר לשולח (וויגל). תוכל לעקוב אחר מיקום החבילה שלך באתרים כמו:
https://www.internationalparceltracking.com
https://www.17track.net/en
אחרי שהיא תגיע בחזרה לוויגל, תבקש לקבל את הכסף בחזרה.

אפשר גם לנסות לכתוב לשירות הלקוחות של וויגל, ולאמר להם שהעובדה שהם שולחים חבילות לישראל רק עם מעקב ודרך שירות EMS בישראל, גורמת לכך שיהיה כדאי פחות לקנות מהם. אם מספיק לקוחות יכתבו להם, אולי הם יאפשרו לשלוח חבילות אחרת לישראל.
 

nachshon4

New member
תודה על המידע. האמת, זו פשוט חוצפה.

בפעם שעברה הזמנתי מאתר שנקרא BIKE24, הזמנה בסכום אפילו יותר גבוה (157EUR), והיא הגיעה אלי במשלוח של דואר ישראל עד הבית בלי לשלם אגורה נוספת.
הפעם, בלי שום שליטה שלי, זה שוב בדואר ישראל, מחכה לי בסניף כרכור, ומישהו פשוט חוגג עלי עם 227 ש"ח, על הזמנה של 167$.
באמת אין לי מה לעשות עם זה?
מאיפה לך כל המידע הזה?
 

mk4th

New member
זה תלוי בשולח

בDHL מBike24 או bikeDisdcount זה תמיד מגיע לדואר, גם אם תזמין אופניים שלמים.
אישית, הפסקתי לקנות מCRC וWiggle(שזו אותה חברה בעצם), כי הם שולחים בEMS.
בדרך כלל האתרים הגרמנים זולים יותר, אבל עלות המשלוח הבסיסית גבוהה יותר.
ויש עוד אתרים קטנים ששולחים בRoyal Mail רגיל, בלי כל הטררם הזה של EMS.
אלו עלויות שיגבו ממך גם אם תקבל שליח של UPS. זה בגלל שזה "דואר שליחים".
&nbsp
אגב, השליח היה אמור להגיע אליך לבית. בגלל שאתה גר בקיבוץ, אז זה מגיע לדואר?
אגב, לי לא נח שיבוא שליח בשעות העבודה, אלי הביתה...
&nbsp
אפשר לקרוא הרבה על ציוד וקניות ברשת בבלוג של רן פרגמין:
http://zayedet.com/2013/07/05/online_shopping/
 

nachshon4

New member
לא יודע, קיבלת הודעה

לבוא לאסוף את החבילה בסניף הדואר בכרכור. אני גר בעמיקם. כשהזמנתי בפעם הקודמת מ BIKE24 הגיע אלי עד הבית, ולא הייתה לי שום עלות חוץ ממה ששילמתי באתר.
כשאתה מזמין מאתר כלשהו, איך אפשר לדעת באיזה שרות משלוח הם ישתמשו כשזה יגיע לארץ ?
 

nachshon4

New member
ועוד מה...

כשאני חושב על זה, טובין עד 500$ בכלל לא חייבים במכס, רק במע"מ. רק מה, אם תסתכל בטבלאות שהוספת, כל התשלומים האלה ל-EMS הם עמלות על.... שחרור ממכס! פשוט חוצפה.

הנה תשובת הדואר:
"חברת דואר ישראל פועלת משנת 2008 בהתאם להליכים אותם קבע אגף המכס ברשות המסים. כל טובין המתקבל בתהליך בלדרות (EMS) חייב לעבור תהליך מכסי ממוחשב, התשלום בעד השירות אינו כלול במחיר המשלוח של הפריט מחו"ל ועל כן הוא חל על נמעני הפריטים. העמלות שנקבעו לשרות מבוססות על עלויות התפעול הכרוכות בשחרור הטובין מהמכס. תנאי השירות עבור שירות EMS מפורסמים הן על ידי איגוד הדואר העולמי והן באתר הדואר של חברת דואר ישראל. עמלות חברת הדואר בגין שרות זה נבדקו ואושרו ע"י משרד התקשורת וע"י ערכאות משפטיות במסגרת עתירה כללית שהוגשה נגד השירות ונמצאו כשרות".
 

tulkin

New member
אני החזרתי את החבילה

קרה לי דבר דומה בקניה מCRC. סירבתי לקבל את החבילה. פעלתי מול CRC וקיבלתי מהם זיכוי מיידי על כל סכום הקניה לקניה עתידית.
כשביררתי והבנתי שבעצם אני לא יכול להימנע מהתשלום הנוסף, וכשהבנתי שהתשלום לEMS קבוע (למעט המע"מ, ואת זה אין לי בעיה לשלם), הבנתי שעדיף לי לקנות דווקא בסכומים גדולים, לא קטנים, ואז ההוצאה השערורייתית לEMS הופכת לקטנה יחסית. כמובן רק אם קונים דברים שצריכים, ולא מנפחים את הקניה סתם כך.
אז חיכיתי כמה חודשים עד שיצטברו עוד דברים שאני צריך, וקניתי בצורה מרוכזת בכ350$ במקום ב140$ שקניתי בפעם הראשונה. השתמשתי כמובן בזיכוי שניתן לי. וזהו. שוב הייתי צריך לשלם את עמלות הEMS המגוחכות, אבל הפעם זו היתה תוספת קטנה יחסית לקניה שספגתי. עדיין יצא יותר זול מלקנות בארץ.
&nbsp
 

tulkin

New member
אגב, הם לא באמת מחזירים את החבילה לשולח

זה הרי יעלה להם הרבה כסף להחזיר חבילה לחו"ל. יש לדואר מחסן מיוחד לחבילות שאין להן דורש, ואחת לחצי שנה הם עושים מכירה פומבית כדי לרוקן את המחסן, ואז אפשר לקנות חבילות כאלה בגרושים.
 

quant1

New member
שירות הלקוחות שלהם טוען שהם מחזירים לשולח אם אתה מבקש

למה אתה חושב שהם לא מחזירים את החבילות? אתה יודע על מקרים שחבילות שנשלחו דרך EMS לא הוחזרו לשולח, אלא "נעלמו"\נמכרו ע"י הדואר?

כשהתקשרתי לשירות הלקוחות שלהם, הם אמרו לי שאם אבקש (אסרב לקבל את החבילה), הם יחזירו אותה לשולח. בלי שאשלם שקל.
אפשר לוודא את זה איתם שוב לפני שמבקשים להחזיר לשולח, וגם לברר כמה זמן יקח לחבילה לחזור.
 

tulkin

New member
במקרה שלי זה לא חזר.

ביררתי מול החנות. גם טלפון מוזר מהדואר כמעט חודש אחרי במטרה לברר אולי בכל זאת אעדיף לקבל את החבילה מגביר את חדשים שאין להם כוונה לשלוח חזרה. וגם קישור שחבר שלי לי לאתר המכירה הפומבית.
&nbsp
 

asherme

New member
מעניין ...

זה סידור מעניין:
הספק נאנס ליתן זיכוי (דרך PAYPAL למשל) ולא מקבל המוצר בחזרה.
פסיכי מי ששולח לישראל מוצרים.
אחר כך אנחנו מתפלאים ומאשימים את כל העולם ואשתו ב"אנטישמיות".
 

tulkin

New member
קוראים לזה שירות לקוחות

לחנויות האלה *כדאי* לזכות את הלקוחות גם אם לא שולחים להם את המוצרים חזרה. כי לקוחות מרוצים חוזרים, וישלמו עוד הרבה כסף. בסה"כ החזרת חבילה היא ארוע יחסית נדיר, וכל עוד זה עדיין היוצא מן הכלל, הזיכוי האוטומטי, הוא התגובה הנכונה של החנות מול הלקוח. הדבר הראשון שהם צריכים ללמוד מדברים כאלה, אם זה יפסיק להיות יוצא מהכלל, זה עם איזה חברות שילוח לעבוד. למשל, אני מזמין לא מעט ציוד טיולים מרשת blacks באנגליה. הם כבר למדו לא להתעסק עם הדואר ושולחים רק עם GCX (שהם יקרים משמעותית מEMS בעלויות המקומיות פה בארץ, אבל בקניה בחנות עלות המשלוח זניחה. השירות שלהם, לעומת זאת, מעולה מהנסיון שהיה לי איתם)
 
למעלה