עזרה מנסיונכם

יהב11

New member
עזרה מנסיונכם

שלום, יש לי בן שבתחילת ספטמבר יהיה בן 4 ותשעה חודשים ( הילדון יליד דצמבר) ולפי החוק הוא אמור לעלות לגן חובה. הגננת טוענת בתוקף ואנו מסכימים איתה שהוא לא מתאים לגן חובה. פנינו לאבחון ובאבחון ראו פער מאוד משמעותי בתחום הגרפו מוטורי ובתחום המוטוריקה העדינה.ראו אי בשלות ללמידה עקב הקשיים הגרפו מוטוריים, קושי בהתארגנות וחלוקת קשב לקויה. ההמלצה הייתה חד משמעית גן משולב. פנינו לועדת שילוב, אני והגננת סיפרנו על הילד ואני אמרתי שאני רוצה גן משולב הייתה התנפלות כללית עלי.. הם אמרו שאין מבחינתם סיכוי ולנו יש שתי אופציות או גן חינוך מיוחד או גן חובה רגיל. ניסנו להגיד ששתי האופציות לא מתאימות לילדון אבל הרגשתי שאין עם מי לדבר. ניסנו להציע אופציה שישאר שנה נוספת בגן טרום חובה אבל גם את זה הם שללו. בועדה לא היה לנו את כל הנתונים ומה שסוכם שברגע שיהיה לנו אז נעביר לעירייה. העברנו את כל הדוחות. בקשתי מהגננת שתברר מה קורה עם ההחלטה היא ביררה והאחראית על הגנים אמרה לה שהיא קראה את הדו"ח ולא נראה לה שהילד צריך גן משולב וגננת שיח תספיק ומקסימום שישאר שנתיים בגן חובה ושהם ידונו עליו מחדש. אתמול התקשרתי לברר מה התשובה של הועדה והתשובה שקיבלתי שלא מעלים אותנו לועדת השמה, והחומר הועבר וידונו עליו ביוני לראות אם מגיע לו גננת שיח.... היא הציעה לי לפנות למפקחת על כל הגנים שהיתה בועדה ולדבר איתה היא הבהירה לי שזה "פיקוח עירוני" ואין סיכוי להכניס אותו לגן כזה. אני מרגישה שאני נלחמת בתחנת רוח... ניסיתי להתקשר למפקחת אבל אין כל ואין עונה... יש בעיה בעיר שבו אני גרה של מצוקה בגנים המשולבים. איך שאני מדברת על גן משולב ישר מתנפלים עליי שאין אופציה כזו ומי שיכול להכנס לגנים האלה הם רק ילדים מהחינוך המיוחד.אני מתכוונת לערער ולעשות הכל כדי שהילד שלי באמת יקבל את מה שהוא צריך וזקוק לו. הבעיה שלי שאני לא כ"כ יודעת איך לפנות ולמי עלי לפנות כדי לקבל תשובות ומענה. אשמח אם למישהו יש נסיון והוא יוכל לעזור לי. תודה מראש יהב
 
מסגרת לימודית מתאימה

שלום רב. נשמע שאתם נמצאים בצומת מאוד משמעותית מבחינתכם וניצבים מול הבירוקרטיה של מערכת החינוך, שאינה תמיד פשוטה. למיטב ידיעתי אכן לא מקובל להשאיר ילד שנה נוספת בגן טרום חובה, ובמידת ועולה הצורך בשלב מאוחר יותר יש אפשרות להשאיר את הילד שנה נוספת בחובה.מסגרת של גן משולב היכולה להוות לעיתים מסגרת אופטימלית, אכן הינה מסגרת שהולכת ונכחדת (לצערי המאוד רב, ולצערם של ילדים רבים שהיו יכולים להפיק ממסגרת כזו). אפשרות נוספת שאפשרית מעבר למסגרת המיוחדת שהוצעה לכם (ושלא נראית לכם מתאימה - ודרך אגב במסגרות החינוך המיוחד מדובר בילדים בעלי קשיים נרחבים מאוד)היא מסגרת מחוץ למסגרת הלימודית. יש מסגרות מיוחדות המסובסדות ע"י משרד החינוך והעירייה בהן הילד מקבל מענה טיפולי רב תחומי בתחומי התפקוד בהם הוא מתקשה בשעות אחר הצהריים. העלויות נמוכות, בד"כ מדובר במסגרות מקצועיות, אך לצורך קבלת טיפולים מסוג זה יש צורך לעלות לוועדת שילוב, לבחון את הצרכים של הילד ובהתאם המערכת עושה את החלטותיה. כך בנכם יוכל לזכות לתמיכה טיפולית שתקל עליו בצמצום הפערים הקיימים ותיתן בידיו כלים להתמודדות.מצטערת שאין לי מענה אחר, אך שווה כבר לבדוק בכיוון כי וועדות השילוב מתקיימות ממש בימים אלו. (דרך אגב גם גננות השיח כיום כמעט אינן יושבות בתוך הגנים אלא נותנות מענה בשעות אחר הצהריים במסגרות כדוגמת זו שציינתי).בכל אופן בכל דרך אליה תפנו חשוב שילובה של מרפאה בעיסוק שתוכל לשים דגש על ההבטים התפקודיים הגרפומוטוריים, תפקודי מוטוריקה עדינה והקנית אסטרטגיות למידה והתארגנות. בהצלחה רבה וחג שמח.
 
מקווה לעזור מנסיוני

יהב שלום. מנסיוני האישי (כפסיכולוגית השפ"ח בגנים) אני רוצה להמליץ לך על כמה כיוונים: 1. לערב עד כמה שניתן את הפסיכולוג של השפ"ח. אני לא יודעת אם הפסיכולוג שערך את האבחון לבנך הוא של השפ"ח או אחר, אבל יש בכל רשות את הליווי של השירות הפסיכולוגי והוא על פי רוב מחוייב גם לגיל הבן שלך, בטרום חובה- ובכל מקרה במעברים ובהפניות לועדות שילוב השירות צריך להיות מעורב. הפסיכולוג יכול באופן אישי להיות נוכח בועדת השילוב ולהיות זה שינסה לשכנע את הפיקוח ומחלקת החינוך. 2. למרות שאת והגננת חשבתן על הפיתרון האופטימלי עבור בנך, ניתן למצוא פתרונות נוספים כגון מספר שעות של שילוב בתחומים בהם ילדך זקוק לחיזוק. זה באמת תלוי בהמלצה וביכולת לשכנע את חברי הועדה, ועל כן אני מציעה שוב בחום לשתף כמה שניתן גורם מקצועי חיצוני. * חשוב לי להגיד לך גם שאכן ההעדפה היא לאפשר לילד שנתיים של גן חובה במידת הצורך (ובמקרה של ילדך, שהוא צעיר מאוד בשנתון, ממילא סביר להניח שזה מה שיקרה) מכל מני סיבות, ובעיקר בגלל הסיוע האפקטיבי ללמידה וההבשלה של המערכות בשלב הזה. כמו כן, החוק אינו מאפשר לילד להישאר שנתיים מעבר לזמן המוקצב לשנתון, ועל כן יכול לקרות מצב שהוא ישאר בגן טרום חובה, יגיע לסיום גן חובה ועדיין יזדקק לסיוע שעדיף שיהיה במסגרת גנית - וזה לא יוכל להתקיים. חבל. 3. לא הזכרת האם קיים ליווי של היחידה להתפתחות הילד ביישובכם. אולם, אם במקרה ילדך לא מלווה במסגרת זו, אני ממליצה לפנות בהקדם בעזרת המלצת הגננת, הפסיכולוג ורופא משפחה אל היחידה להתפתחות הילד לצורך אבחון ובמידת הצורך ליווי זה או אחר ו/או מעקב. 4. בקשר למי לפנות: ראשית אל הגננת, כמקשרת עם הפסיכולוג, מחלקת חינוך - שירות פסיכולוגי חינוכי (אפשר לבקש פגישה עם הפסיכולוג האחראי על ליווי הגן) אל נציג ועד ההורים הארצי - על מנת לדעת את זכויותייך (אנסה להשיג עבורך את הכתובת או הטל', ניתן לחפש ברשת - יש נציגות כזו בכל ועדה, אך הם פתוחים לסייע להורים וגם לאפשר שמירה על הזכויות, מתן מידע וכו' - כדאי ליצור קשר ולשתף בהתלבטויות, יש הרבה ניסיון שם). זהו, בהצלחה. מקווה שבמעט עזרתי.
 
למעלה