עזרה עם בעיה בהשתקפות

sasonando

New member
עזרה עם בעיה בהשתקפות

בוקר טוב נתקלתי בבעיה מעצבנת ב 3d max 9 אני מנסה לגרום לגוף עם מידת שקיפות מסויימת להשתקף על משטח ישר. למשטח נתתי מפת השתקפות raytrace עם דעיכה לינארית (attenuation) לאובייקט המשתקף הורדתי את ה opacity. אבל ההשתקפות נראית שונה לגמרי מאיך שהגוף נראה מבחינת ההצללה והבהירות, ברגע שמורידים את ה attenuation ההשתקפות נראית בסדר. מצורף קובץ להמחשת הבעיה - שני הגופים עשויים מאותו חומר, הגוף הימני הוא הגוף בעל השקיפות אני בטוח שהפתרון פשוט מאוד ושאני עושה פה משהו לא נכון... אם תוכלו להאיר את עיני אני אודה לכם מאוד!
 
באיזה סוג תאורה השתמשת?

תודא שהיא לא על shadow map אלא על raytrace ככה הATTANUATION יצליח לתפוס את ההצללה. למה בכלל אתה צריך את הדעיכה?
 

sasonando

New member
ניסיתי , לא עוזר....

השתמשתי ב omini אבל למה זה אמור לשנות? העניין הזה משפיע רק על הצללים לא? אני בכלל לא רוצה להשתמש בצללים... אני צריך את זה ספיציפת במה שאני מנסה לעשות בשביל ליצור איזשהו אפקט "אומנותי"... ובכלליות מעניין אותי מה עושים במצב כזה, אם אני לא טועה יש גם חומרים במציאות שההשתקפות דועכת באיזשהו עומק
 
רק עכשיו קלטתי איך להסתכל על התמונה

בגדול בשביל להדעיך השתקפות כמו שצריך אני מעדיף להשתמש בטריקים של falloff. השימוש העיקרי באיטניואישן הוא לחסוך זמני רינדור. הוא לא ממש גורם לדעיכה, הוא פשוט לא מרנדר אוביקטים ממרחק מסוים. הבעיה אצלך היא שהמרחק לא מוגדר נכון ולכן אתה מקבל לבן. זה לא קשור לאופסיטי. תשחק עם נתוני הstart וה end הסטארט צריך להיות על אפס והאנד תלוי במידות שאתה משתמש.
 

sasonando

New member
עדיין לא עוזר :\

ניסיתי גם כשה start על 0... וה end בסדר גמור... שים לב גם שהאובייקט השמאלי משתקף כמו שצריך... זה קשור לשקיפות של האובייקט, רק ברגע שנותנים לו שקיפות יש לו בעיה עם הדעיכה.. ניסיתי גם ב falloff, עשיתי את זה אבל כשנתתי למשטח עצמו חומר raytrace, רק שם ראיתי אופציה של falloff ב reflection וגם פה התוצאה הייתה דומה.... הנה דוגמה נוספת - כאן הגוף השקוף "מולבש" על גוף אחר... והוא פשוט גורם לכל ההשתקפות להיות לבנה במקום שיראו את הגוף שמתחת
 
אצלי זה עובד עם פרמטרים נכונים של

מרחק. תעלה את הקובץ ונראה מה הבעיה. לגבי טריקים של falloff זאת לא הכוונה לפלאוף של הריטרייס אלא לחומר falloff שבתוכו יש ריטרייס במיקום הנכון ובהגדרות הנכונות.
 

sasonando

New member
אני מצרף קובץ מקס עם הבעיה

(צריך לשנות את זה ל *.max) בכל מקרה, ניסיתי ליצור חומר falloff, אבל אין חומר כזה, יש רק מפה כזאת, אז נתתי מפת השתקפות של פולאוף ובתוכה שמתי רייטרייס (איפה שאפשר לשים מפות) ,ניסיתי לעשות כל מיני משחקים עם כל המאפיינים שם אבל התוצאה היחידה שהגעתי אליה זה השתקפות מלאה, בלי דעיכה... (שיחקתי גם עם הסטארט ואנד) אם תוכל להסביר קצת יותר בפירוט איך יוצרים אפקט כזה אני אודה לך מאוד... תודה!
 
falloff היא מפה אחו שילינג מורכבת

ואי אפשר לתת עליה הסבר ממצה בפורום. והקטע הזה של לנסות לשחק לא ממש עובד, פתח עזרה תתחיל לקרוא על המפה תחזור עם שאלות קונקרטיות. אני מניח שאמיר התכוון למשהו בסגנון של לשים ב reflection מפת falloff שנמצאת על shadow/light כשבסלוט השחור הוא הכניס gradient ramp שדרכו הוא שלו על איפה השחור מתחיל ואיפה הלבן מתחיל ובסלוט הלבן הוא הכניס איזה מפת השתקפות בסגנון של raytrace. זאת סתם ספקולציה פרועה שלי. אמיר בטח יכול להוסיף הוא עושה קסמים רק עם החומר הזה, ממש אורי גלר של החומרים. וזה אפילו בלי לעשן אותם.
 
למעלה