עזרה קטנה, יותר אולי, הכוונה

פגית

New member
עזרה קטנה, יותר אולי, הכוונה

בוקר טוב לבאי הפורום.
לאחרונה סיימתי תואר ראשון בביולוגיה ואני שוקלת את צעדי. ואחרי הרבה שנים של עיניין בתחום, עיצוב תעשייתי נכנס גם הוא לרשימה. מאיפה מתחילים? תיק עבודות? מכינה? בתי ספר מומלצים? יש לציין שאין לי מושג מה ארצה לעשות עם זה, ואם באמת אעצב מוצר כל חיי, אני חייבת שאלו יהיו מוצרים משמעותיים, שייצורם ועיצובם תורם משהו לאדם.
מלא תודה, פגית.
 

EdisonGirl

New member
ברוכה הבאה


גם אני עברתי מתחום הביולוגיה+פסיכולוגיה (חקר המוח, למעשה) לעיצוב תעשייתי. לא מחוסר עניין אלא מסיבות אחרות לחלוטין, כאשר 2 המקצועות האלה היו כמעט באופן שווה בראש מעייניי. אני מרגישה שיש הרבה מן המשותף- לא בצורת הלימוד ולא בתחומים הנלמדים, אבל בתחושה הזו שאת חודרת לתחום שהוא מתחת לפני השטח- שאת רואה דברים באופן יומיומי לא כפי שהם. הן התחום הביולוגי והן העיצובי יוצרים שינוי מרגש בתפיסה בעיניי.

טכנית, את יכולה ללכת היום לפתוח סטודיו, לארגן לעצמך תיק עבודות, ועם מספיק כריזמה וכישרון- להיות מעצבת תעשייתית מבלי שהיית יום אחד באקדמיה. ולכן ה"איפה?" הופכת בעיניי לשאלה שולית יחסית. בלימודים האלה, אם תלמדי במוסד נחשב בתחום או במוסד שאף אחד לא שמע עליו, אם אין לך תיק עבודות מכובד, יהיה לך מאוד קשה עד בלתי אפשרי להשיג עבודה בתחום, בייחוד כשכירה, שאז מתחשבים גם לעיתים בצורה בולטת יותר במוסד בו למדת. תיק העבודות שלך הוא כרטיס הביקור שלך והוא הכי חשוב.

מן הסתם אני לא אמליץ לך על מוסד זה או אחר, בייחוד היות ואני לומדת רק באחד מהם מן הסתם, ולא התנסיתי באחרים, ולכן לא מרגישה שזה הוגן. לדעתי, גם אם לא תעסקי בתחום בסופו של דבר, מדובר בתחום מאוד חשוב, שאם הוא מעניין אותך, זו נוסחת הקסם להגיד לו "כן".

דווקא גיוון יש בתחום הזה, והרבה. את לומדת מן מילה כללית כזו שנקראת "עיצוב" ויכולה להתמקד על אחד מבין עשרות תתי נושאים. במסגרת לימודים תקבלי כמובן פרויקטים שלא את בחרת, אבל בחיים המקצועיים את יכולה אפילו לקפוץ מתחום אחד לאחר. את לא חייבת לעצב ארונות לכל אורך חייך, ואת גם לא חייבת לעצב עם איזושהי משמעות ברומו של עולם. חלק מהמקצוע הוא האישיות שלך, שהיא הדנ"א של מה שאת יוצרת, כך שאין "צריך" קולקטיבי כלשהו. וזה כל הקסם


חוצמיזה, את בהחלט מוזמנת להישאר בפורום ולכתוב, גם אם תבחרי לרדת מהרעיון


עדכני!
 

פגית

New member
חלילה מחוסר עיניין, מחוסר עבודה כנראה

מחקר הוא עדיין בראש מענייני, אבל אני מבררת אופציות אחרות.
מה הוא סוג העבודה אחרי הלימודים? האם אנשים פותחים סטודיו כמעצב תעשייתי כללי או על פי נושא(מוצר ) מסויים? האם קל להתברג לחברה\מפעל? יש לי תחושה שיש אינפלציה כיום במעצבים תעשייתים, האם זה נכון? ושאלה אחרונה-במידה ואני רוצה להתחיל ללמוד במוסד כזה או אחר, איך מכינים תיק עבודות? אני מניחה שעשרות הציורים שלי לאורך השנים לא רלוונטים, או שכן?
 

EdisonGirl

New member
ממה שאני שמעתי, אכן יש כיום יותר היצע מביקוש

בייחוד שבעת האחרונה החלה נהירה לתחום. בכל זאת, כמה עו"ד יש? עשרות אלפים! ועדיין עורכי דין צעירים מצליחים להתברג. נתון של היצע וביקוש הוא לא הפרמטר היחיד להצלחה בתחום. בעיצוב תעשייתי, יותר מהרבה תחומים אחרים, מה שאת עושה יכול לקבוע באופן ישיר את ההצלחה שלך. לגבי סטודיו- נתקלתי בהרבה כאלה שאין להם תחום ספציפי, אלא מתפרסים על סוגים שונים ומנסים כל דבר שלקוח מביא להם לנסות (הלקוח בוחר בך לפרויקט שלו בהתאם לתיק העבודות שלך ולהתרשמות שלו ממך). אני מאמינה וזה כנראה גם הקו שלהם, שככל שאתה יוצר דברים מגוונים יותר, כך אתה מוכיח את היכולות שלך לעצב ולהישאר עם ראש פתוח. ההתמקדות היא הכרחית במידה ויצרת עסק בתת נושא מסוים, כמו עיצוב תכשיטים או עיצוב רהיטים.
או במילים אחרות, בחרי במה שעושה לך את'זה, ושם את תצליחי
 

פגית

New member
לא החלטתי עדיין אבל

אני גם לא פועלת יותר מידי בכיוון, מעסיקים אותי דברים אחרים כרגע ונראה לאן אתגלגל בהמשך. מטרידה אותי העובדה שזה נורא אצמעי ושכל הזמן צריך לשווק את עצמך.
 

פגית

New member
אגב אני רואה קשר קרוב מאוד בין התחומים

לטעמי, מוח חוקר הוא מוח ממציא בדיוק כמו מוח מעצב...
 

Jack Page

New member
התחלה

היי
ראשית מגניב שאת פתוחה להתחלות חדשות - ולתחומי עניין חדשים
אני מציאה להתחיל מההתחלה - תקראי קצת מאמרים על מזה עיצוב תעשייתי. ותראי אם את מזהה את עצמך שם.
לדוגמה : כשאני נכנס לסופרפארם - ומחזיק בקבוק שמפו כזה או אחר... אני מתחיל (בראש שלי) לבקר את המוצר... למה ככה ולא ככה, נוח לא נוח... חומר כזה או אחר
זהו היסוד לדעתי.

זכרי אף פעם לא מאוחר

בהצלחה
ג'ק
 
למעלה