עזרה - שרטוט מפות טיסה

בוחריס

New member
עזרה - שרטוט מפות טיסה

האם קיימת דרך יעילה לשרטט נתיב טיסה על מפה באמצעות תוכנת מחשב ולא בדרך ה"מסורתית" ?
 

גד יצחק

New member
פעילות ספורטבית

כידוע אנו ערב מפגש חשוב של אגודת התעופה בכותרת כנס בטיחות. אני חושב כי התעופה הינה מקצוע הדורש מיומנות ואימון שוטף לשמירה על המיומנויות הרבות הקשורות בטיס.ההתיחסות לטיס כתחביב מהווה סכנה לטייס אפשר וכולנו אוהבים את העיסוק אך אל לנו להתיחס לזה כתחביב. .באשר לנחיתות דיוק במסגרת תחרותית לא רוצה לטוס במטוס שטייס לפני התנפל על הזברה בכל מחיר כדי לזכות בניקוד ואני למחרת מוצא נוחת וכן-נסע קורס. כמו כן אני לא חושב כי טיסות במסגרת תחרויות נווט 500 מעפ"ש (איך שומרים בדיוק) משאירות הרבה זמן תגובה לטייס במקרה של תקלה ורובנו טסים במטוסים שהוגדרה על ידי אורחת שלי כמטוס לאספנים. למרות האמור לעיל במידה ותימצא קבוצה שתתאמן ותתודרך בצורה מקצועית על מטוסים שיהיו ידועים לכלל אוכלוסית הטיסים ויחליטו שזה הכייף שלהם "שפו" אי לכך אני מציע לאגודת התעופה לקדם רעיונות להעלאת רמת הטיסים ורמת הבטיחות בטיסה. ברוב סרטי התעופה התחרותיים והפעלולים ישנה כתובית "לזכרו של הטייס המהולל _______ שנספה בעת תרגיל או מופע " תחסכו לנו את זה אין לנו זמן לזה. צר לי להיות משבית שמחות!!!!
 
מטוסים לאספנים?!

לא ברור לי למה אתה טס על מטוס שנראה כמו "מטוס לאספנים". בחברת א.י.מ. תעופה ("יצחקי") שבה אני שותף, כל המטוסים נראים מעולה, הן לוח המכשירים, הן הצבע החיצוני, והן הריפוד בפנים. אפילו צור התפעל מהשטיח ב 152 שלנו. כמובן, הפייפר נראה כמו ... פייפר. אבל לגבי יתר המטוסים, אני מבטיח לך שהאורחים יחשבו שמדובר במטוס חדש - בטח לא יתנו לו יותר מגיל 5. לגבי הפעילות הספורטיווית עצמה, דעותי אני מניח ידועות ואני לא רוצה להתערב בנושא.
 

david hr

New member
מיקי אתה משווק טוב אבל

אבל מי שמכיר את המטוסים של יצחקי הם נראים כאילו הרכיבי אותם מלגו אישית היתי מפחד לטוס בהם
 
הצחקת אותי

בתור מי שעשה 70 שעות קורס טיס וטרם סיים, וכבר מחפש לטוס לקפריסין, אני מציע לך לפחד מדברים אחרים. (על פי הודעה קודמת של david hr)
 

dantzur

New member
מה מרחב האופציות?

ראשית, אם טיסה אינה תחביב, מה נותר? מקצוע? דומני כי רוב חברי הפורום בחרו או קיבלו את העובדה כי הטייס אינו מקצועם לפחות במובן הפרנסה. יש הבדל בין תחביב לבין חובבנות כפי שנהוג להדגיש לא פעם. ניתן להשתפר ולהקפיד על רמת הטיסה גם אם אין מדובר במקצוע אלא פשוט בשאיפה אישית, ובצורך בטיחותי. לגבי טיסות נווט - האם זה באמת משנה אם אתה טס ב 500 רגל מדויק או ב 450? האם לא כדאי כטייס שיהיה לך אומדן גובה גם ללא המכשיר, ודאי כשמדובר בגובה נמוך? (מנסיון, בעת בחינת הרישוי לדאון, כוסה מד הגובה ונאלצתי להעריך גבהים בכל שלב בהקפה - שיעור מאלף) ולגבי נחיתות דיוק - אין דבקות במטרה משמעה התאבדות. לפחות מבחינתי המטרה היא לנחות בדיוק מקסימלי עם מטוס שלם, ולא להשאיר כתם בכל מחיר על הקו. הרי מהות הטיסה הינה החלטות רצופות אשר תמיד אמורות לקחת בחשבון אילוצים - בחירתו של הטייס הינה מידת ההתפשרות על בטיחות, וודאי שלא תנאי מוקדם לתחרות, בה מושם דגש על בטיחות. אגב, כטייס אז"מ כל טיסתי מוגבלת בגובה הבעייתי של טיסות הנווט... (וכדי לחסוך הערות בהמשך, אני גם טייס מסחרי פעיל)
 

גד יצחק

New member
שרטוט מפות

התשובה הינה כן.במידה והינך טייס קימות מס תוכנות בתשלום הנותנות פתרונות אך לא בקונפיגורציה הנדרשת במהלך קורס הטיס האזרחי.באם תזדמן לשדה חיפה אשמח להציג לך הנושא במחשב במועדון טיסי חיפה.
 
המפה הזו מאוד חמודה, אבל!

היא ממש לא נכונה, ואני לא מתייחס לקנה מידה שלא בדקתי אותו. יש נקודה בשם מריציה והיא לא על שדה התעופה הצבאי מריציה אלא על הכפר מריציה שנמצא מזרחית לשדה הצבאי. בכל אופן,אני יכול לתת לך את המפה האוריגינלית שלהם עם כל הנקודות כולל לכיוון השני של האי שהיא עשויה לא יפה כמו המפה שלך, ואתה אולי תוכל לשרטט אותה יפה כמו בדוגמה שלך ולתת אותה כאן כך שאוכל להדפיס אותה.
 

גד יצחק

New member
מפת VFR

המפה עליה אתה מדבר נמצאת ברשותי ואף ניתן להוריד אותה באינטרנט .המפה אותה צרפתי לא שורטטה על ידי אלא הופקה ממחשב שמכיל את כל נתוני IFR ואילו נקודות VFR מוכנסות על ידי המשתמש ומכאן והלאה הכל נערך אוטומטי כולל תוכנית טיסה וכל החישובים הדרושים לביצוע טיסה.
 

גד יצחק

New member
תוכנה לתכנון טיס לאיל מוכתר

תתקשר לטלפון בשעות הערב 048247326 ביום 050240932
 
למעלה