עזרה

d o l c e

New member
עזרה../images/Emo53.gif

אני צריך עזרה!!! קניתי אופניים ביום שישי עם מעביר ACERA מקדימה ו ALIVIO מאחורה (24 הילוכים) והם עשו אחלה עבודה עד שהיום (יום שלישי) יצאתי בלילה לסיבוב בקיבוץ. העברתי להילוך 1 מקדימה (הפלטה הקטנה ביותר) וקיבלתי CHAIN SUCK פתאום ואין לי מושג למה. מישהו מוכן להסביר לי למה??? ואם כבר אז ממה בכלל קורה CHAIN SUCK ???? דרך אגב: לא הצלבתי !!
 
צ'יין סאק

לצורך התיאור, תחשוב על הקראנק כעל שעון מכני, כאשר אתה מתבונן מצד ימין של האופניים. קודם כל, תיאור של המצב הנורמאלי (ללא צ'יין סאק): בזמן סיבוב קדימה של הקראנק, השרשרת מתלבשת על שיני הקראנק מלמעלה (בערך בשעה 12), זזה עם הקראנק חצי סיבוב (עם כיוון השעון, תוך כדי העברת הכח הלאה), ומשתחררת מלמטה (בערך בשעה 6). צ'יין סאק: מצב, בו השרשרת אינה משתחררת לאחר חצי סיבוב מלמטה, אלא ממשיכה עם הקראנק לסיבוב נוסף (שעות 7,8 וכו'). תוך כדי כך, המעביר האחורי נמתח קדימה (האורך האפקטיבי של השרשרת מתקצר...). ברוב המקרים, עקב המתח המוגבר על השרשרת (או כאשר המעביר האחורי מגיע לקצה יכולת ההתמתחות שלו קדימה), היא משתחררת במכה אחת חזקה. אולם, במקרים נדירים השרשרת אינה משתחררת, ותנועת הקראנק נעצרת ע"י מכשול מכני (קצה יכולת המעביר להימתח קדימה או שהשרשרת מגיעה לשעות 10,11...) תוך גרימת נזק רב לפלטות, המעביר האחורי והשרשרת עצמה. סיבות אפשריות לצ'יין סאק: 1. שן/שיניים עקומות בפלטה קדמית: השרשרת נתקעת על השן העקומה ולא מצליחה להשתחרר. 2. שחיקה של הפלטה הקדמית: השרשרת נתקעת על שן חדה מדי (או במקרה בו הרווח בין כל 2 שיניים עמוק מדי) 3. לפעמים, הסיבה היא איכות נמוכה של הפלטות (באופניים פשוטים ביותר). 4. שמעתי על מקרים של לכלוך דביק (השרשרת נדבקת לפלטה לפרק זמן קצר ביותר), אך טרם ראיתי מקרה כזה שגורם לצ'יין סאק משמעותי. 5. הורדת הילוך מקדימה כאשר מופעל עומס גדול מאד על השרשרת: כאשר מדובר בחלקים פשוטים או בינוניים, ישנה אפשרות שבזמן שמופעל עומס על השרשרת היא נמתחת ממש מעט, אך מספיק כדי להיתפס על כמה שיניים בסביבות השעה 5 וחצי או 6 ולהשתחרר במכה אחת חזקה כשהיא מגיעה לשעה 7 או 8. קרוב לודאי, זוהי הסיבה לצ'יין סאק של הבחור שפתח את השרשור.
 

xX Parsi men Xx

New member
תודה על ההסבר!!

כשיש צ'יין סאק האוזן יכולה להתלש ואיתה המעביר ולהסתבך בתוך השפיצים?! (ליראות אם זה מה שקרה לי באופניים הקודמות)...
 
בבקשה ../images/Emo13.gif

תיאור הזוועות שחוית מזעזע בהחלט, אך לא סביר שזה נגרם מצ'יין סאק (לא אמרתי שלא יכול להיות... רק מאד לא סביר...) אני משער שמה שקרה לך נבע מהגבלה לא טובה של אזור ה-LO במעביר האחורי: המעביר זז מעבר לגלגל השיניים הגדול ביותר, נגע בשפיצים (כאשר הגלגל הסתובב כמובן), נתפס ונתלש יחד עם האוזן... הנזק המירבי שנבע מצ'יין סאק שאני נתקלתי בו היה: אוזן עקומה, כמה גלגלי שיניים עקומים מקדימה ומאחורה ושרשרת קרועה. מישהו נתקל במשהו יותר קיצוני?
 

nintense

New member
תסגור טיפה את הבורג שמגביל...

את המעביר מלרדת למטה, חצי סיבוב אמור להספיק.
 
למעלה