צ'יין סאק
לצורך התיאור, תחשוב על הקראנק כעל שעון מכני, כאשר אתה מתבונן מצד ימין של האופניים. קודם כל, תיאור של המצב הנורמאלי (ללא צ'יין סאק): בזמן סיבוב קדימה של הקראנק, השרשרת מתלבשת על שיני הקראנק מלמעלה (בערך בשעה 12), זזה עם הקראנק חצי סיבוב (עם כיוון השעון, תוך כדי העברת הכח הלאה), ומשתחררת מלמטה (בערך בשעה 6). צ'יין סאק: מצב, בו השרשרת אינה משתחררת לאחר חצי סיבוב מלמטה, אלא ממשיכה עם הקראנק לסיבוב נוסף (שעות 7,8 וכו'). תוך כדי כך, המעביר האחורי נמתח קדימה (האורך האפקטיבי של השרשרת מתקצר...). ברוב המקרים, עקב המתח המוגבר על השרשרת (או כאשר המעביר האחורי מגיע לקצה יכולת ההתמתחות שלו קדימה), היא משתחררת במכה אחת חזקה. אולם, במקרים נדירים השרשרת אינה משתחררת, ותנועת הקראנק נעצרת ע"י מכשול מכני (קצה יכולת המעביר להימתח קדימה או שהשרשרת מגיעה לשעות 10,11...) תוך גרימת נזק רב לפלטות, המעביר האחורי והשרשרת עצמה. סיבות אפשריות לצ'יין סאק: 1. שן/שיניים עקומות בפלטה קדמית: השרשרת נתקעת על השן העקומה ולא מצליחה להשתחרר. 2. שחיקה של הפלטה הקדמית: השרשרת נתקעת על שן חדה מדי (או במקרה בו הרווח בין כל 2 שיניים עמוק מדי) 3. לפעמים, הסיבה היא איכות נמוכה של הפלטות (באופניים פשוטים ביותר). 4. שמעתי על מקרים של לכלוך דביק (השרשרת נדבקת לפלטה לפרק זמן קצר ביותר), אך טרם ראיתי מקרה כזה שגורם לצ'יין סאק משמעותי. 5. הורדת הילוך מקדימה כאשר מופעל עומס גדול מאד על השרשרת: כאשר מדובר בחלקים פשוטים או בינוניים, ישנה אפשרות שבזמן שמופעל עומס על השרשרת היא נמתחת ממש מעט, אך מספיק כדי להיתפס על כמה שיניים בסביבות השעה 5 וחצי או 6 ולהשתחרר במכה אחת חזקה כשהיא מגיעה לשעה 7 או 8. קרוב לודאי, זוהי הסיבה לצ'יין סאק של הבחור שפתח את השרשור.