עזרה :)

עזרה :)

היי , אני והמדריכה שאיתי מדריכות על כ- 12 בנות בקייטנה (כתות ה-ו) . במסלול 'אומנות' , אנחנו צריכות למלא חלל של שעה + כל יום . בתור התחלה (מחר) - איזה משחקים מתאימים להכרות , בחירות שם לקבוצה , המנון לקבוצה וכו' . תודה רבה לעוזרים :) ובהצלחה לכל המדריכים בקייטנות ^^
 

בארבאבא

New member
../images/Emo20.gifמשחקי הכרות

יש לי הרגשה שאני יודעת איפה את מדריכה. לא בחרתם כבר בישיבת הצוות שם לקבוצה? משחקים:
קוביה-כל מספר בקוביה זו שאלה[דוגמא:מספר אחד-מה אתה אוהב לעשות?מספר 2.סדרה אהובה וכו']. כל אחד בתורו זורק את הקוביה ועונה על השאלה שהמספר מייצג.[אפשר גם במקום הוקבייה לחלק מסטיקים ולעשות שכל צבע ייצג שאלה]
נייר טואלט-מעבירים בין החניכים נייר טואלט,כל חניך חותך קוביות נייר,ובכל קובייה הוא מספר משהו על עצמו. [גם פה אפשר מסטקים,סוכריות..כל דבר].
הרוח נושבת-מושיבים את החניכים על כיסאות במעגל.ומכינים מספר שאלות.דוגמא: "הרוח נושבת על כל מי שלובש ג'ינס".כל הילדים שלובשים ג'ינס עוברים לכיסא הימני.אם יש ילד שיושב בכיסא ליד,הילד שקם מתיישב על הילד.
שעון פגישות:מחלקים לילדים דפים עם השעות.הם מסתובבים בכיתה ומתחילים לקבוע פגישות עם הילדים בשעה מסויימת. אחרי שהם עשו את הסבב הזה המדריך מכריז את השעה["עכשיו נפגשים הילדים של שעה אחת].הילדים שקבעו את הפגישה לאותה שעה יושבים ביחד ומתחילים לדבר על נושא מסויים.למשל..דברים שהם מתכננים לעשות בחופשת הקיץ. ועוד דברים שאפשר לעשות ביום הראשון[כדי להקל על עצמכן..] כדאי לעשות עם הקבוצה תקנון ותיאום ציפיות.
 
משחקי היכרות:

לוקחים דף ומחלקים אותו ל-4 חלקים. החניך צריך לכתוב על כל חלק את שמוולתת למדריך. המדריך מערבב את כל החלקים ונותן לכל חניך 4 חלקים אחרים. על החניך להשיג לידיו את הקלפים שלו.
טאבו- המדריך בוחר חניך ונותן לו פתק עליו כתוב שם של חניך אחר כמה מילים שמתארות אותו אבל אסור לו להשתמש במילים הללו כדי לתאר את מי שכתב לו בפתק. הרעיון הוא שהחניך מספר על מי שכתוב לו בפתק והחברה צריכים לנחש.
1. נייר טואלט/במבה/עדשים: אורמת לכל חניך לקחת כמה חתיכות נייר טואלט (קוביות)/במבה/עדשים ולא לגעת בהם (כלומר להניח לידם). אחרי שכל חניך לקח אליו מספר חתיכות, את אומרת להם ספר על עצמם דברים לפי מספר החתיכות שלקחו. דוגמא: לקחתי 5 עדשים: 1. שמי מאיה 2. אני אוהבת לאכול אבטיח 3. אני גרה ב____ 4. אוהבת לשתות מים בטעמים 5. אוהבת לשחק טאקי. וממשיכים בסבב.
מושיבים את הקבוצה במעגל סגור כשיש חניך אחד שעומד באמצע ואין לו כסא במעגל. החניך צריך לומר את המשפט הבא: "הרוח נושבת לכל מי ש_______ (יש לו משהו משותף איתו). לדוגמא: אם אני נועלת נעלי ספורט אז אני אומרת- "הרוח נושבת לכל מי שנועל נעלי ספורט" אחרי שהחניך אמר את המשפט, כל מי שנועל נעלי ספורט צריך לקום ולהחליף כיסא והחניך צריך לתפוס את אחד הכסאות. ושוב נשאר חניך שעומד ושוב הוא צריך לומר את המשפט ולהשלים אותו.
עכביש: כל הקבוצה יושבת במעגל סגור והמדריך מחזיק בידו כדור צמר. ואז המדריך אומר את השם שלו ומשהו שהוא אוהב לעשות ומחזיק בקצה של החוט וזורק את שאר הכדור למי שלפניו או צדדיו אבל לא מי שיושב לצידו (צמוד) ושוב מגיע לחניך והוא צריך לומר את השם שלו ומשהו שהוא אוהב לעשות ומחזיק בקצה של החוט (אבל החוט חייב להיות מתוח ממך לחניך) למישיהו אחר. עד שנוצר כורי עכביש. כדי שלא יהיו קשרים, החניך האחרון שאליו הגיע הכדור אומר גם את השם שלו ומה הוא אוהב לעשות ושוב את השם שלו ומה הוא לא אוהב לעשות וזורק למי שזרק לו את הכדור. אתו חניך שזרק אליו את הכדור וקיבל חזרה אותו צריך לגלג את החוט שנוצר בינו לבית החבר ולומר את השם שלו ומה הוא לא אוהב לעשות ולזרוק לזה שזרק לו וממשיכים הלאה.
תופסת שמות. בוחרים חניך אחד שהוא יהיה התופס והוא מנסה לתפוס מישהו אם יש חניך שהוא רודף אחריו וכמעט תפס אותו החניך שאמור להתפס צריך לומר שם של מישהוא אחר בקבוצה כדי שהחניך ירוץ אחריו ויתפוס אותו וכן הלאה... (ניתן מידי פעם להחליף תופס)
זכרון שמות: יושבים במעגל והחניך הראשון אומר את השם שלו ושם של חיה. החניך שיושב מצד ימין שלו אומר את השם של החניך הראשון השם של החיה שלו ואז אומר את השם שלו וחיה וממשיכים הלאה. השלישי אומר את השם והחיה של הראשון, השם של החניך והשני והחיה שלו ואז את השם שלו והחיה שלו. (אסור על שמות החיות לחזור עליהן)
סלט פירות: כל החניכים יושבים במעגל והמדריך מחלק לכל אחד שם של פרי (עד 4 סוגים- תות, בננה, אגס, מלון). המדריך בודר שכולם יודעים את השמות של הפרי שלהם ומתחילים. כשהמדריך אומר תות כל התותים (ורק התותים) צריכים לקום ולהחליף בינהם מקומות. כשהמדריך אומר בננה רק הבננות קמות ומחליפות בינהם מקומות (וככה לגבי שאר הפירות) אבל כשהמדריך אומר סלט פירות כולם קמים ומחליפים בינהם מקומות.
בהצלחה
 
למעלה