עזרה!!!

micpri

New member
עזרה!!!

מקווה שהגעתי למקום הנכון... התחלתי השנה ללמד כיתה של לקויות למידה - י"א לבגרות (גיאוגרפיה). כל הכיתה מוגדרת כHDAD . שעות הלימוד הן או השעתיים הראשונות של הבוקר (לפני שהריטלין משפיע) או בצהריים (אחרי השפעת הריטלין פגה). מרבית הכיתה מתקשה להתרכז ולעקוב אחרי השיעור כולו. אז: א. אילו טכניקות קיימות כדי ל"העיר" אותם, ולספק למידה גם בשעות הקשות (כל שיעור מורכב מחלק פרונטאלי בו אני מלמדת ומדפי עבודה לסיכום הנלמד)? ב. איך הכי טוב ללמד כך שיזכרו את החומר, היות וכולם כותבים רק בקושי רב, כך שאיני מכתיבה כלל בכיתה? תודה!
 
אסטרטגיות לקשב וריכוז

הריטלין משפיע כחצי שעה לאחר לקיחתו, כך שיש סיכוי שלפחות חלק מהשיעור הם מאד מרוכזים. בכל מקרה - את מדברת על שלושה נושאים : א. טכניקות לכך שלא ישתעממו ב. טכניקות לזיכרון נראה לי שהרעיונות שיש לי נוגעים לשני הדברים - אם לא ישתעממו, ויהיו לומדים פעילים, סביר להניח שגם יוכלו להיזכר. כדי לא להשתעמם מומלץ להחליף פעילויות כל 10 דקות בערך, כלומר, אם בונים דף עבודה, שיהיה קצר, וכל כמה זמן כשמסיימים לוקחים אחר. (אני מניחה שמספר התלמידים לא גדול, כך שאין בעיה של תזוזה בכיתה). מתוך ניסיון עם כיתה שהיו בה רבים עם קשיים בקשב וריכוז, וצורך בתנועה, במקום שהמורה תסתובב בין התלמידים ותחלק כל פעם דף, הם היו צריכים להגיע אל המורה. והולך כך : כל אחד שצריך לשאול משהו את המורה, נרשם על הלוח, המורה קוראת לפי סדר, יוצא, שכל תלמיד צריך היה לקום פעם כדי לרשום, ולהמשיך להכין מה שיכול בדף העבודה, וגם להגיע למורה להסבר, וכשסיים צריך היה שוב להגיע, כדי לקחת דף אחר. תאמיני לי - לא היה רעש... התלמידים נהנו מהאפשרות לקום באופן חוקי, וכך היה לציון גואל. בעניין הזיכרון - יש אפשרות לתרשימים מסוגים שונים, כשמסכמים את החומר, כל אחד יכול להכין את התרשים בדרך הנוחה לו, או שאת מציעה כמה אפשרויות ובוחרים, או מציעה והם ממציאים. אם משהו מתוך הדברים לא היה מובן... תשאלי....
 

zivadina

New member
עצות למורים של תלמיד ADHD

שלום micpri . הנה מספר קישורים לעזרתך. שנה טובה!
 
למעלה