אני מנסה לרנדר בקבוק זכוכית בעל צילועים מסוימים על גביו. הכנתי סט תאורה,עצמיי השתקפויות. ועדיין אני לא מצליח ליצור תמונה מספיק טובה.(השאיפה לריאליזם) . רצוי לציין,שאני עובד על MAYA 6.5 ומרנדר על ה MENTAL RAY.
high dynamic range image נראה לי... זו בעצם תמונה רגילה... רק שמקום שיהיה לך רק ערכים של צבע יש לך גם ערכים אנרגיה... כלומר אם יש לך מקור אור בתמונה, מנועי רינדור מסויימים יכולים להחשיב את זה כמקור אור.. וככה לגבי כל התמונה (אפשר ממש לבנות מתמונה כזו מערך תאורה) ולעומת זאת אם אתה משתמש בתמונה כזו להשתקפויות... אז המקורות אור יראו הרבה יותר בהירים משאר התמונה (ממש כמו specular). מקווה שהסברתי טוב. פשוט תריץ חיפוש בגוגל ותקבל מספיק תוצאות
בתפריט ה "Render Globals " של ה-mr ישנו למטה למטה..משהו שנקרא IBL[ Image Based Lighting יש שם אופציה אחת בלבד = Create ברגע שתלחץ על זה תווצר לך בסצנה ספרה צהובה לתוכה אתה מכניס Image בפורמט HDRI ודבר אחרון... לא לשכוח להפעיל Finel Gather וזהו על קצה החוט...זה אמור לעזור לך נ.ב. טיפ חשוב....אם אתה משתמש בתאורה עם Raytrace shadow ... צפה מראש לזמני רנדור מאוד מאוד מאוווווווד כבדים ! ( בכל מקרה ממומץ לוותר זה נראה טוב כמו שזה בלי תאורה נוספת )
אני צודק שאפשר לקחת 10 תמונות(שהם אותה תומנה רק בהפרשי חשיפה שונים) ולהפוך אותן לתמונת HDRI, ב-Photoshop CS2? האם יהיה אפשר להשתמש באותה תמונה שיצרתי במקס?
אבל לא העליתי דבר בחכתי. אני אשמח אם מישהו יכול לכוון אותי לאישהו טוטוריאל של מאיה על הנושא. (בקבוק זכוכית.) העניין הוא,שהגעתי לתוצאות די טובות,שהבקבוק על רקע שחור אבל הלקוח דורש לראות אותו על משטח לבן ונקי. פה מתחילות הבעיות .