עזרו לי בקשר לב"ס גבוהים ולימודי 3D

keren678

New member
עזרו לי בקשר לב"ס גבוהים ולימודי 3D

הכיוון שלי הוא אנימציה תלת מימדית. חשוב לי לשלוט היטב בתוכנה כמו מאיה.עם זאת חשוב לי באותה מידה הפן של היצירה האומנותית באנימציה. (יש לי כמה סטורי בורדס ורעיונות ואני מקווה שהם לא ישארו על הנייר) לא קמתי בוקר אחד ואמרתי "אני אהיה אנימטורית" ואני לא מאותם חובבנים. אני מודעת לכך שמאוד קשה ללמוד מאיה ותוכנות תלת מימד בכלל. יכול להיות שצריך גם ראש מתמטי כדי להבין יותר טוב את התוכנה. (ולי זה יותר קשה, הרמה שלי במתמטיקה על הפנים) וגם קשה למצוא עבודה. רמת השליטה שלי במאיה עדין מאוד בסיסית. כמו כן אני עובדת על פלאש ויודעת פריהנד, פוטושופ, וברמה בסיסית פרימייר ואפטר אפקטס. בשנתיים האחרונות אני בהתלבטות אם אכן כדאי להשקיע 3-4 שנים בב"ס כמו בצלאל, אסכולה מימד ודומיהם. הייתי בייעוצים ובימים פתוחים בחשיפה, תלתן, קמרה אובסקורה, בצלאל (איך לא), ואסכולה. התרשמתי לטובה מהב"ס, מרמת הלימוד, מרצים טובים, חוות מחשבים ודברתי גם עם תלמידים ובוגרים ורובם מרוצה. עם כל הרצון הטוב שלי ללמוד באחד מהמוסדות האלה אני עדין ספקנית לגביהם. בכל מוסד שמכבד את עצמו יש תהליך קבלה מתיש (לפחות בשבילי) של הגשת תיק עבודות. הם דורשים תיק עבודות בכל תחום שהוא אבל בתכל'ס מדובר ברישום. אני לא יודעת לצייר. הייתה תקופה שאיכשהו השקעתי קצת ברישום. (יש לי נסיון מר עם סדנאות רישום והכנה ללימודים גבוהים). מבחינתי החלק הזה בהליך הקבלה למוסדות האלה סוגר בפניי טוטאלית את האפשרות ללימודים גבוהים. אולי יש עוד אנשים שחושבים כמוני (אבל מפחדים להגיד את מה שהם חושבים). נכון שזה חלק מהליך הקבלה ומועמדים חייבים לעמוד בדרישות. אבל יש עוד משהו שברצוני להוסיף. היות ואני רוצה להתמחות במאיה או בכל תוכנת תלת מימד אחרת, האם זה באמת הכרחי לדעת רישום/ ציור/ פיסול? (בלי קשר ללימודים גבוהים) כמובן זה לא יכול להזיק. במקרה שלי אני לא יודעת לצייר ולפסל. נקודה. האמת שזה נראה לי די אבסורד לבזבז זמן על לצייר ולפסל במקום ללמוד את התוכנה. וכמו שציינתי קודם השליטה בתוכנה מאוד חשובה לי. כמובן שגם בררתי בב"ס שמלמדים נטו את התוכנה, אבל אני ספקנית לגביהם עד כמה זה יכול לעזור לי ולארנק שלי. קראתי המלצות שאם כבר לקחת שיעורים פרטיים שיכולים לקדם. ולהתאמן הרבה. האם משך הזמן של לימודי התוכנה כמו מאיה במוסדות האלה אכן מספיק? להתחיל ללמוד מאיה בשנה ג'?! אני לא רוצה להגיע למצב שאני מגישה פרוייקט גמר שלא לרוחי ואצא בהרגשה שלא מיציתי את עצמי במהלך הלימודים ובהרגשה שבזבזתי זמן וכסף. ועוד שאלה: אם אני רוצה לעסוק בתחום באופן מקצועי אז ללמוד maya ו/או 3d max שמובילות בשוק העבודה? או אפשר תוכנה אחרת כמו סופטימאג', לייט וייב, בלנדר בנוסף או כתור התחלה? אז בקיצור אני זקוקה לתשובות ולא חשוב אם אתם תלמידים במסלול אנימציה במוסד כלשהו, בוגרים, ואנימטורים העוסקים ב3D- (שלא עברו מסלול לימודים בב"ס מסוג אלה שציינתי). בתודה קרן
 

guyzi

New member
צודקת!

אני, שהחלום שלי הוא לעסוק בתלת מימד באופן מקצועי, די מבואס מהעובדות שציינת שהם כ"כ נכונות... כל הבתי ספר הגבוהים רוצים את הדברים האלה ואני יודע על כמה אנשים שהרישום הפיל אותם במבחנים וזה לא פייר כי גם אם אני לא יודע לצייר, זה לא אומר שאני לא יהיה טוב במידול/טיקסטור או כל דבר אחר, וכרגע אני מנסה ללמוד לבד (בהצלחה חלקית ביותר...) ולמרות שאני מבין בגרפיקה (בעיקר דפוס) זה לא משנה לאף אחד שם. בקיצור, מה שנשאר להגיד זה : אוף!
 

VooLKan

New member
אין ייאוש

אם אתם רוצים להתקבל לבתי ספר האלה וחסר לכם ידע בציור פשוט תתפסו עיפרון או כל דבר ותתחילו לצייר כל דבר שעולה לכם לראש, אין כזה דבר לא יודע\ת לצייר אם אתם עושים גראפיקה יש לכם את הטאצ' האומנותי וזה פשוט מאוד עניין של תרגול, ובכלל זה לא רק יעזור לכם להתקבל לבתי הספר האלה זה גם יפתח את הדמיון שלכם והבנה של דברים, אין לכם מה להפסיד, אני אישיתי התחלתי שוב עם ציור בעיפרון ממש לפני ימים ספורים, ואני נהנה לגלות איך לתת עומק בעצמים וזה פשוט חוויה ואני נהנה בדיוק כמו למדל במקס, אז אני ממליץ לכם להתחיל לצייר עם ובלי הבתי ספר הללו, אחרי הכול זה לטובתכם האישית.
 

Voxel

New member
כיוון אחר

שלום, הייתי שמח להציע לך כיוון אחר. אני מהנדס תוכנה ועובד בחברת הייטק כבר כמה שנים, נתפסתי לנושא לפני שנה וקצת. התחלתי ללמוד את ZBrush ו 3dsmax. לפני כחצי שנה עזבתי את 3dsmax ועברתי ל Maya. אני לומד בזמן הפנוי שיש לי וחורש את האינטרנט כדי למצוא Tutorials. מדהים כמה חומר יש. הכי מומלצים הם סרטי ההדרכה של GNOMON, המחירים שלהם לא בשמיים. מבחינת מה ללמוד, ממה שאני מבין וקורא, 3dsmax שולט יותר בתעשיית המשחקים וללמוד Maya זה יותר לכוון לתעשיית הסרטים. אני מצרף תמונה של הפרוייקט האחרון שלי. שילוב של ZBrush עם Maya רק כדי שתביני שאפשר להגיע לתוצאות טובות בזמן קצר יחסית..
 

robi1234

New member
טוב אז ככה...

מכיוון שגם אני הייתי במצבך ,חיפושים אחרי הבית ספר שיביא אותי לרמה טובה באנימצייה התלת מימדית . ואף התנסתי באחד מבתי הספר שהזכרת ולא הגעתי לרמה המצופה הייתי ממליץ לך על מכללה שאני לומד בה עכשיו שעונה על כל מה שכתבת ויותר והיא נקראת המכללה הישראלית לאנימצייה ששייכת לסטודיו פוליגון מומלץ ביותר לדעתי. טלפון של המכללה לבירורים : 03-6482345 לינק של סטודיו פוליגון:http://www.studiopolygon.com/
 

keren678

New member
הבהרה! חשוב לי לציין כמה פרטים

קודם כל אני רוצה להודות לאנשים שהגיבו וניסו לייעץ (למרות שלא כ"כ חידשתם לי משהו). וברור לי שהתוכנות הן לא המטרה עצמה אלא אמצעי בלבד. אולי נשמעתי קצת פנאטית בכל הנוגע לתוכנות. אבל במקרה שלי דווקא התוכנות זה נקודת תורפה, גם בגלל שהן מורכבות מאוד. אולי לא הדגשתי את זה מספיק בפעם הקודמת. תבין שגם אם ההיתי טובה בציור ורישום והייתי לומדת את כל מה שמסביב שקשור לתחום האנימציה מקומפוזיציה, תסריט, עיצוב דמויות וכו' בב"ס כלשהו עדין הייתי נתקעת עם התוכנות. ואם כל הכבוד לידע הזה אך הוא לא בא לידי ביטוי ביצירה שלי בתוכנות ואני לא בונה תיק עבודות אז מה הטעם לכל זה? אני לא מצפה ללמוד אותן תוך זמן קצר. זה לא פשוט. וצריך להשקיע הרבה זמן. אני לא מחפשת קיצורי דרך בלימודי התוכנות האלה. אבל אם יש למישהו עיצה איך אפשר להבין אותן יותר טוב (מלבד תרגול כמובן) אשמח לשמוע. אז אם לסכם את מה שאמרתי - הידע הטכני זה מה שמגביל אותי.
 
למעלה