עזרת בתכנון מתנת יום הולדת

עזרת בתכנון מתנת יום הולדת

שלום, אני מתכננת לקחת את אמא שלי השנה ליום הולדתה ה50 לאירלנד ואני רוצה להיעזר בכם בתור אנשים שמכירים את אירלנד.. ניסיתי להיעזר בפורום אירופה של למטייל ולנסות להבין מה כדאי לראות באירלנד והכל אבל הם לא ממש ענו לי שם על השאלות ואז חיפשתי עוד פורומים שקשורי לאירלנד והגעתי לפה וקיוויתי שאולי אתם תוכלו לעזור לי... הדבר הראשון שחיפשתי היו טיסות מתאימות ובסוף הגעתי לטיסה יחסית זולה של לופטהנזה עם קונקשן בפרנקפורט [620$ לאדם]. אחרי שמצאתי טיסה הדבר השני שחשבתי עליו זה לינה וחיפשתי מקומות לינה. כמובן שאז הבנתי כמה אירלנד ענקית מה שאומר שכדאי שאני אדע לאיזה איזור בערך אני רוצה לקחת אותה ואז להתאים את המלון לטיול... כשקראתי את הטיפים ב"למטייל" כל אחד המליץ על איזור אחר ולמען האמת אני ממש ממש מבולבלת... אני יודעת שיש לי עד אז 4 חודשים אבל מכיוון שאני באמת לא מבינה שום דבר כדאי שאני אתחיל להבין ויהיה לי איזשהו שמץ של מושג, לא? היות ולא יהיה לי מספיק כסף כדי לקחת אותה להרבה זמן אני בטוחה שגם 4 ימים יהיו בסדר, אני רוצה בעצם לעשות טיולון שהוא "טעימה" קטנה מאירלנד... אמא שלי היא לא אדם כזה של בילויי לילה וכל הרעיון שלי הוא בעצם שנרגיש את האווירה הקסומה של המקום... אז השאלה העיקרית שלי אליכם היא בעצם איזה מקומות אסור לפספס בשהות של 4 ימים באירלנד? איזה נופים הם הכי מדהימים? יש איזשהם אתרים שקשורים בעצם לאגדות של אירלנד? אם כן בבקשה ספרו לי עליהם כי זה בעצם אחת הסיבות שאמא שלי רוצה לבקר שם... תודה מראש על כל תשובה יעלה
 

Amber

New member
לדעתי...

אני מניחה שבשלב מסוים בטיול תהיו בדבלין... ולכן המקום הראשון הקסום שחשבתי עליו והוא גם בערך שעה נסיעה מדבלין כך שלא תהיה טירחה גדולה לנסוע אליו - הוא גלנדלוך (glendalough) אשר במחוז וויקלו. מקום מקסים עם היסטוריה ונופים באמת עוצרי נשימה... ויש בו שבילי פיות קטנים בצידי שבילים שמיועדים למטיילים שאני לא בטוחה מי יצר אותם אבל הייתי פשוט מוקסמת. ובתמונה כאן
יש תמונה מהאיזור ושל "נהר הגינס". מקום נוסף, היא העיירה קינסייל (Kinsale). עיירה קטנה וממש מקסימה שאמנם יש בה המון תיירים אבל אני הגעתי לקצה שלה- מול אי ממש קטן (שהסבירו לי שחיות עליו כבשים שהביאו אליו ובני המקום רק באים לבקר אותן מדי פעם) והאיזור היה מבודד לגמרי. בהתאם לשאלתך- כשישבתי שם בחוף אמרתי לעצמי שהנה- זו בדיוק הסיבה שכל כך רציתי להגיע לאירלנד. קינסייל נמצאת משהו כמו 25 ק"מ דרום מערבית לקורק שבדרום מזרח אירלנד כך שהגישה עד קורק בדר"כ נוחה מאוד וזמינה ואני מניחה שהגישה לקינסייל קצת פחות זמינה- אבל שווה לחפש דרכים להגעה (אני הגעתי אליה בטרמפים). תהנו!
 

Amber

New member
מצטערת על האיכות הנוראית של התמונות...

בלתי אפשרי להעלות אותן בגודלן הרגיל... חבל.
 
תודה רבה על התשובה! אבל...

יש מרחק די ענקי בין המקומות שציינת.... השאלה כזה זמן לוקח בערך להגיע מדבלין לקורק? כי העיירה שתיארת [קינסייל] נשמעת לי ממש מקסימה!
 

jonbaum

New member
אם יש כל כך מעט זמן

רצוי להישאר רק באיזור אחד לדעתי. מדבלין לקורק לוקח בערך שעתיים וחצי ברכבת, ובערך שלוש וחצי שעות באוטו. אם איזור הדרום מושך אותך (והוא בהחלט מומלץ) אפשר לטוס ישירות לקורק ולוותר בכלל על איזור דבלין. או שאפשר לטוס לדבלין ולהתמקד רק בה והאיזור המזרחי. הטיסות כבר מוזמנות?
 
הטיסות עוד לא מוזמנות

אבל ממה שראיתי טיסות לקורק עולות פי2 מטיסות לדבלין:/ האיזור של קורק ושל טבעת קרי נשמעים לי יותר יפים ומיוחדים... על מה אתה ממליץ?
 

jonbaum

New member
מה עם טיסות לשאנון?

לא מזמן בוטל הקו משאנון להית'רו, אבל במקומו הקימו קו שאנון-שארל דה גול עם אייר פרנס.
 

Amber

New member
קצת קשה לי לבחור בין המזרח לדרום...

באמת יכול להיות שהדרום יותר מגוון (אם תרצי אוכל להמליץ לך על מקומות נוספים בסביבה) אבל אני חושבת שלא הייתי מוותרת על דבלין בטיול לאירלנד- עם כל אופיה האובר- תיירותי.
 

Ice Age

New member
נראה לי

שהנסיעה מדבלין לאיזור קורק זה משהו כמו 4-5 שעות. אם משלבים את זה עם טיולים באמצע, למשל לעבור דרך גלנדלוך, אז אפשר לעשות טיול מהמזרח לדרום מערב. אפשר לעשות יום בדבלין, ואז יום נסיעה לדרום שכולל את גלנדלוך בדרך, עד שמגיעים לאיזור טבעת קרי ששם מחפשים B&B נחמד. משם מטיילים יום וחצי באזור, וחוזרים לטיסה (בהנחה שהיא בערב).
 

Amber

New member
אני מסכימה...

בכל איזור יש יתרונות וחסרונות... קורק אפורה מדי (לפחות לטעמי), ודבלין מלאת תיירים וגורמת לכל המוטיבים האירים להרגיש קצת מזויפים- מה שלא קורה בכל המקומות הקטנים יותר, אפילו אם הם מאוד מתויירים... כך לפחות אני הרגשתי, ועדיין לא הייתי רוצה לוותר על אף אחת מהן בטיול. בכל אופן- שתי הערים הללו מוקפות באיזורים שחבל להחמיץ לפחות טיול קצר בהם, בייחוד בשל הפחד "לבזבז" כמה שעות על נסיעה שאגב- גם היא חוויה נהדרת, אפילו אם זה באוטובוסים. אגב... מושושינה, איך אתן מתכוונות להתנייד שם? להשכיר רכב? או תחבורה ציבורית?
 
למעלה