כמה דברים בעניין particles
כפי שכבר נאמר כאן, את רוב סוגי ה-particles ניתן לרנדר רק עם Maya hardware, אבל ניתן לכוון את ה-particles ככה שירונדרו בתוכנה (Maya software/Mental Ray). בחר את החלקיקים שלך וב-Attribute Editor עבור ללשונית ה-Shape שלהם. חפש את Render Attributes וב-particles render types תראה שאתה יכול לשנות את סוגי החלקיקים שלך. כל הסוגים אשר מופיע לידם s/w ניתנים לרינדור בתוכנה. לחיצה על Current render type מאפשרת לקבוע את נתוני החלקיקים (רדיוס, זנבות וכו'). שים לב שאם בחרת Cloud אתה חייב לחבר לחלקיקים Shaders מסוג Volumetric (כגון Particle cloud או Volume fog) אבל לא Surfaces (כגון blinn, phong וכו'). עוד כדאי לשים לב, באותה לשונית Shapes, ה-Render stats של חלקיקים כברירת מחדל שונה מזה של גופים רגילים (לא משתקף ולא שובר אור).