עידכון תשתיות רחובות

389 היחיד

New member
עידכון תשתיות רחובות

לחברי הפורום שלום
ראשית בנושא ההפרדה מפלסית בהרצל רחובות קרוב לשלושה חודשים שלא עידכנתי בעקבות עיכוב בהעתקת העצים דחיתי את העידכון ההעתקה תבוצע במהלך החודש ולאחריהם מבטיח לצלם ולעדכן עד תחילת יולי. שנית לאחרונה התבשרנו כי מעצ יצא למיכרז לסלילת עוקף מערבי מצומת גבירול ועד לכביש 40 פרטים בקישור המצורף. לגבי הפרדה מפלסית בגד פיינשטיין אין לי מידע כרגע למי שיש מידע מעודכן בנושא אשמח לדעת.
שלכם
אייל
 

yairp4

Active member
עברתי שם אתמול

אפשר כבר לראות עבודות על קירות תמך לרמפות שיחברו את הגשר לחניון הדרומי. גם הצלחתי לראות מהאוטובוס שלט על סגירת צומת אופנהיימר/הרצל.

לגבי המשך כביש 411 - הגיע הזמן! כשעוד גרתי במזכרת בתיה, לפני שפתחו את 431 ואת העוקף המזרחי, היינו נוסעים לתל אביב בכביש המשובש של שילר "העוקף" את רחובות. רוב התנועה ממזכרת בתיה וקרית עקרון לכיוון גוש דן כבר מזמן עברה ל431, אבל עדיין יש חשיבות גדולה לכביש עוקף מערבי נורמלי לאור העומס ההולך וגדל בכביש 40 (ומחלף רמלה דרום מלכתחילה לא עמד בעומסים).
עכשיו נחכה לראות מתי יסדירו סוף סוף את כביש 411 בתחומי בילו סנטר (12 שנים אחרי שהעבודות שם הופסקו!
) ויקימו את המחלף עם כביש 6, ואז לרחובות תהיה כניסה דרומית ראויה.
 

mauzer

New member
אילו עבודות היו לפני 12 שנה בצומת ביל"ו ?

הייתי עובר שם יום יום המהלך השירות הצבאי, וממה שאני זוכר, לא עבדו שם בכלל...

הייתי נוסע דרך כביש 4123 דרך שילר ומגיע אתו בסמיכות לקניון רחובות, היו ימים
 

yairp4

Active member
היו עבודות על כביש 411

בצומת ביל"ו עצמו לא היו עבודות, אבל ב-2000 התחילו העבודות להרחבת כביש 411 בין כביש 40 למזכרת בתיה.

הקטע בין כביש 40 לבית אלעזרי היה אמור גם הוא להיות עם שני נתיבים לכל כיוון והיו אמורים גם להסדיר את הכניסות לביל"ו סנטר באמצעות מעברים תחתיים. במסגרת העבודות התנועה הועברה לתוואי הנוכחי שהיה אמור להיות זמני, אלא שהעבודות הופסקו לאחר כמה חודשים בגלל בעיות תקציב (לפחות כך היה כתוב במקומונים) והתוואי הפך לקבוע מאז. את הקטע בין בית אלעזרי למזכרת בתיה המשיכו להרחיב בעצלתיים והוא נפתח ב- 2002 אאל"ט.
לפני העבודות היה במקום כביש צר בהרבה במפלס מעט נמוך יותר, עם שוליים מינימליים וללא תאורה. הכיכר במפגש בין כביש 411 לשדרות רבין/המלך חסן בקרית עקרון לא הייתה קיימת והייתה רק צומת T עם גישה לכיוון קרית עקרון (מזרח) בלבד.
 

mauzer

New member
כביש 40 היה מוכפל כבר בסוף שנות ה-90

להערכתי שנת 98 או תחילת 99, בכל הקטע מצומת כנות ועד ביל"ו וזה בוודאות ( הייתי נוסע עד צומת תל-נוף ב - 99 והוא כבר היה כפול ).
 

yairp4

Active member
כביש 40 היה מוכפל כבר באמצע שנות התשעים

אני לא יודע עד כמה זה נכון, אבל אבא שלי מספר שבשטפונות של חורף 1992 הכביש נחסם ויחד איתו נחסם כביש הגישה הראשי לבסיס תל נוף, ואחת התוצאות של החסימה הזאת הייתה האצה של התוכנית לשיקום והרחבת הכביש בין רחובות לגדרה.
למיטב ידיעתי באמצע שנות התשעים קטע הכביש הזה כבר היה מוכפל, ויש לי גם זיכרון מעומעם של העבודות על הרחבת הכביש בין ביל"ו לרמלה באותה תקופה.
 

mauzer

New member
בטעות כתבתי על כביש 40, אל תתייחס.

עכשיו נזכרתי ותודה על ההסבר.
 

amit1270

New member
העבודות בקטע בית אלעזרי-מזרכת בתיה התנהלו

כמו שצריך, לא מהר מדי ולא "בעצלתיים". לצערי ההמשך שנדחה "באופן זמני" לא בוצע עד היום באופן שערורייתי (ודי צפוי).
 

yairp4

Active member
עניין של נקודת מבט כנראה

בגיל 15-16 כשנסעתי שם מידי יום זה נראה כמו נצח. גם היום שנתיים להרחבת קטע באורך שני קילומטרים נראה לי כמו הגזמה.

בכל מקרה, הקטע "הזמני" הוא אכן המסובך והיקר ביותר לביצוע, ולא מפתיע שהוא נדחה עד להודעה חדשה. מצד שני, לא האמנתי שנזכה לראות פרוייקטים אחרים באיזור יוצאים לדרך (הפרדה מפלסית ברחוב הרצל או העוקף המערבי) אז אולי עוד יש תקווה.
 
למעלה