"הקבוצה הזאת לא מתגאה על אחרים"
הנה כמה דוגמאות כיצד קבוצה נחמדה זו לא מתגאה על אחרים, ישראל שהרג גר תושב אינו נהרג עליו בבית דין שנאמר: 'וכי יזיד איש על רעהו'. ואין צריך לומר שאינו נהרג על הגוי. ואחד ההורג עבד אחרים, או ההורג עבדו הרי זה נהרג עליו, שהעבד כבר קבל עליו מצות ונוסף על נחלת ה'", רמב"ם פ"ב הלכות רוצח. "היתה חצר שיש בה גוים וישראל, אפילו ישראלי אחד ואלף גוים, ונפלה עליהם מפולת, מפקחין על הכל מפני הישראלי" רמב"ם פ"ב הל' שבת. שור של ישראל שנגח לשור של נכרי,פטור. ושל נכרי שנגח לשור של ישראל, בין תם בין מועד משלם נזק שלם. בבא קמא פ"ד מ"ג. מניןלאבדת גוי שהיא מותרת? שנאמר: 'וכן תעשה לחמורו וכן תעשה לשמלתו וכן תעשה לכל אבדת אחיך' אבדת אחיך ולא אבדת גוי. בבא קמא קיג. "אמר רב יהודה אמר רב : המשיא את בתו לזקן, והמשיא אישה לבנו קטן, והמחזיר אבידה לגוי,עליו הכתוב אומר: 'למען ספות הרוה את הצמאה לא יאבה ה' סלוח לו'". בסנהדרין מו. הגוי אין לו הוניה שנאמר: 'איש את אחיו'. וגוי שהונה את ישראל מחזיר הוניה בדינין שלנו-לא יהיה זה חמור מישראל" רמב"ם הלכות מכירה, פי"ג. ת"ר: הרואה קברי ישראל אומר: 'ברוך אשר יצר אתכם בדין, וכלכל אתכם בדין, ואסף אתכם בדין, ועתיד להקימכם בדין'. מר בריה דרבינא מסיים בה משמיה דרב נחמן בר יצחק: 'ויודע מספר כולכם, והוא עתיד להחיותכם ולקיים אתכם בדין, ברוך מחיה המתים'. קברי אומות העולם אומר: 'בושה אמכם מאד חרפה יולדתכם, הנה אחרית גוים מדבר ציה וערבה. ברכות נח'. ר"ש בן יוחאי אומר: קברי גוים אין מטמאין, שנאמר: 'ואתן צאני צאן מרעיתי, אדם אתם'. אתם קרויין אדם – ואין אומות העולם קרויין אדם. בבא מציעא קיד'. 'אשר בשר חמורים בשרם' ברכות כה'. ההבדל שבין הנשמה הישראלית, עצמיותה, מאוייה הפנימיים, שאיפתה, תכונתה ועמדתה, ובין נשמת הגוים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ועמוק, מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי". הראי"ה קוק אורות ישראל פ"ה. אבא נורמלי לא ישאיר סכין חדה על השולחן ולא גפרורים ללא השגחה. אולי היה כדאי, שאלוהים יבחר לו עם אחר להתעלל בו.