עופר בן אברהם
Member
אליבא דירמיהו ודיחזקאל זה דווקא לא ראוי
ירמיהו התייחס לאמירה שהייתה מקובלת בזמנו וניבא שתיעלם בעתיד: “הנה ימים באים... בימים ההם [כלומר באותם ימים שיבואו, עב"א] לא יאמרו עוד אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה, כי אם איש בעוונו ימות, כל האדם האוכל הבוסר, תקהינה שיניו" (ירמיהו לא, כו - כט).
ואישש יחזקאל: “מה לכם אתם מושלים את המשל הזה על אדמת ישראל, לאמור: אבות יאכלו בוסר ושיני הבנים תקהינה? חי אני, נאום אדונָי ה', אם יהיה לכם עוד משול המשל בישראל. הן כל הנפשות לי הֵנָּה, כנפש האב וכנפש הבן לי הֵנָּה. הנפש החוטאת היא תמות" (יחזקאל יח, ב - ד).
ירמיהו התייחס לאמירה שהייתה מקובלת בזמנו וניבא שתיעלם בעתיד: “הנה ימים באים... בימים ההם [כלומר באותם ימים שיבואו, עב"א] לא יאמרו עוד אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה, כי אם איש בעוונו ימות, כל האדם האוכל הבוסר, תקהינה שיניו" (ירמיהו לא, כו - כט).
ואישש יחזקאל: “מה לכם אתם מושלים את המשל הזה על אדמת ישראל, לאמור: אבות יאכלו בוסר ושיני הבנים תקהינה? חי אני, נאום אדונָי ה', אם יהיה לכם עוד משול המשל בישראל. הן כל הנפשות לי הֵנָּה, כנפש האב וכנפש הבן לי הֵנָּה. הנפש החוטאת היא תמות" (יחזקאל יח, ב - ד).