עינת אני ממש מתחננת ליחס :) זה חשוב לי מאוד

עינת אני ממש מתחננת ליחס :) זה חשוב לי מאוד

יש לי 2 בנות, האחת בת 5.5 חוד' ואחת בת שלוש וחודשיים, כבר בתייעצתי איתך לגבי ביתי בת השלוש מספר פעמים וכמעט תמיד העצות שלך עבדו לטובה, אז תודה על קיומך :) אני פונה אלייך שוב, ביתי, ילדה מקסימה, מפותחת מאוד קוגנטיבית ורגשית, כבר תקופה ארוכה שהיא מדברת אל עצמה כאילו יש עוד אישיות בתוכה, קוראים לה לביתי, לדוג' מיכלומשפחתה ישראלי, אני שומעת את מיכל מדברת עם עצמה כמו- אמא אמרה שתאספי את המשחק, ואז היא אומרתלעצמה חזרה, לא רוצה ואז היא עונה לעצמה אבל צריך לאסוף אחרי שמשחקים וכו', כמו כן היא באה אלי ואומרת אמא, היא הרביצה לי, ואין אף אחת בבית אז אני אומרת לה- מי? היא עונה לי מיכל ישראלי (שזהו שמה שלה עצמה) אז אני אומרת לה תגידי לה שאני לא מרשה להרביץ למיכל ואז אני שומעת אותה אומרת אמא אמרה שהיא לא מרשה... וכך הלאה, השאלה אם אני אמורה לשתף פעולה כמו שאני עושה או האם לפעול בדרך אחרת? שמתי לב שהיא מדברת ככה אז כמעט תמיד הגוף שלישי זאת המיכל שעושה דברים לא טובים- מרביצה, דוחפת, לא מסכימה לסדר וכו, והיא עצמה בגוף ראשון היא כביכול הטובה, האם זה יכול להעיד על איזה שהוא פיצול אישיות? האם זה תופעה נורמלית? היא יודעת להסיק את עצמה נפלא, מקבלת ממני המון מחמאות וחיזוקים על כל דבר חיובי שאני יכולה ובכלליות ילדה מדהימה, מבינה וממושמעת, הייתי רוצה לשמוע את דעתך, דבר נוסף באותו עניין הייתי איתה לאחרונה בהופעה של יובל המובלבל, היא בדרכ לא רואה סרטי די וי די ולפעמים רואה את יובל, היא מאוד התרגשה שפתאום ראתה אותו באמיתי, וצעקה לו במשך ההופעה אתה חמוד, אני אוהבת אותך ומאוד נהנתה מהחוויה, שבוע אחכ הגיעה כמה פעמים בלילה למיטה שלנו, כמה פעמים היות והחזרנו אותה למיטתה באותו לילה, במשך היום אמרה לי בכמה הזדמנויות יובל נמא בחדר שלי ואני מפחדת - הלכתי לחדר וחיפשנו אותו יחד ולא מצאנו, אחרי שחזרה על כך ביום אחר נקטתי בגישה אחרת, שאלתי אותה איפה הוא ולמקום שהצביעה אמרתי, יובל בא אלי, עשיתי פנטומימה כאילו הוא נותן לי יד והלכתי עד לדלת הראשית פתחתי אותה ואמרתי תלחץ במעלית כניסה ותיסע לאמא שלך, היא היתה מאושרת ונרגעה מאז לא אמרה שהוא בחדרה. השאלה אם פעלתי נכון? האם יש דרך נוספת? תודה לך. אני
 

survivorrr

New member
שנ י דברים בהפוכה.

דוקא בגלל שפעלת בנושא השני באופן יוצא מן הכלל (וכל השבחים מגיעים לך) אני מתפלא שאת לא פועלת בדיוק באותה צורה בענין הראשון. לפי מה שכתבת עוד מעט תשלחי אותה לאישפוז פסיכיאטרי בכפיה (סתאאאם). למה לא תנצלי את זה? הרי היא יודעת לחלק את הדברים לטובים ורעים, מסיחקה מסקנות נכונות ומסבירה את עצמה יפה (כך לפי דבריך). היא משייכת לעצמה בגוף ראשון את הטובים ולעצמה בגוף שלישי את הרעים. מצויין. זה הזמן שלך להכנס לתמונה עם הכוונה וחינוך. אין זמן יותר מתאים מזה. אם היא אומרת לך שמיכל הרעה אמרה או עשתה כך וכך, תלחשי לה באוזן (שהרעה לא תשמע) מה להגיד לרעה וכיצד להתנהג איתה. למשל אם הרעה לא רוצה לסדר את החדר "אז תגידי לרעה למה צריך לסדר ולמה זה טוב ותסבירי למיכל הרעה למה.... וכו' וכו'" בדיוק כמו שעשית בעצמך עם יובל המבולבל. רק שהפעם את מנחה והיא העושה בפועל. ולא.... לא צריך לאשפז אותה.
 
תודה, אוציא אותה מהאשפוז עוד היום :)

טוב, לא עד כדי כך, אבל היות שאני לא מכירה את התופעה לא יודעת איך לפעול במצב כזה, לא ידעתי אם זה סימן התפתחותי טוב או להיפך, בכל מקרה המון תודה על תשובתךהמרגיעה, בכל מקרה אפעל כפי שאת ממליצה משום מה עינת לא מגיבה לי וזה חבל, כנראה יש עומס, אני אכן פועלת כך כמובן בלי המילה הרעה, הטובה אבל בהחלט זה - תגידי למיכל ש.... תודה שוב
 
הילדה בריאה...

שלום רב, הילדה בריאה ובעלת אינטליגנציה רגשית מפותחת. בתך מצאה דרך יצירתית "לטפל "בעצמה. דרך המעידה על התמודדות עם מצבים, וניסיון עצמי ללמוד ולהתגבר. אחד ממאפייני הגיל הוא ערבוב דמיון ומציאות וחוסר יכולת להבחין בין השניים. בברכה, עינת
 
עינת תודה אבל האם

האם פעלתי נכון בעניין הפחדים שלה מהדמיון כגון- יובל המבולבל במיטה שלי ואני מפחדת והטיפול שלי בלקחת אותו כביכול לדלת שילך לאמו וכדו', האם זאת הדרך?
 
למעלה