אבל אני חושב שאתה מטעה אותו
שוב, לשון החוק: (2) בשירות - בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. מהו השרות? גישה לאינטרנט. מהו המועד בו אמור השרות להינתן? אין במקרה הזה מועד, אלא מועדים. 365 מועדים עוקבים. מה שאתה טוען, הוא שברגע שאנחנו עומדים בנקודת זמן שהיא פחות מיומיים (שאינם ימי מנוחה) מהיום הראשון של השרות, לא ניתן לבטל את ההסכם מכח סע' 14ג. זאת לדעתי מכיוון שאינך יורד לכוונת המחוקק. כוונתו היתה לא לאפשר לצרכן לקבל שרות ולאחר מכן לבטל את ההסכם מכח סעיף זה. אבל את השרות הזה לא ניתן לקבל ביום אחד, כי מטבעו הוא שרות שצריך להינתן לאורך זמן. יתכן שניסוח הזעכיף לא הכי מוצלח, אבל הוא בוודאי לא אומר את מה שאתה טוען שהוא אומר. שוב, כל זה לא נוגע בכלל לביטול מכח חוק החוזים (תרופות). הלקוח לא מתכחש להזמנת השרות אבל מתכחש לפרטי העיסקה, כפי שהם נטענים (כנראה) ע"י הספק. במקרה זה, צריך לבדוק על סמך מה התקשר הלקוח. אולי על סמך פירסומת כתובה, או משודרת בטלוויזיה או על סמך פס פרסום (באנר). כל הרעיון לגבי עיסקה במסמך חסר הוא שכאשר הלקוח חולק על פרטי ההסכם, ולדעתי הוא לא צריך לחלוק על 100% מפרטי ההסכם, מי שצריך להוכיח לחברת האשראי את החיוב הוא הספק ולא הלקוח. ההצעה לפנות לפורומם צרכנות בין של ynet ובין אחרים הוא רעיון תמיד. לגבי מה ספקי האינטרנט מבטיחים, אינני יודע. מה כל אחד מבטיח. צריך לבדוק לפני שמתקשרים ומומלץ מאד לעשות סקר שוק ולבדוק מי ספק אמין ומי לא, כדי שלא נצטרך אח"כ לעסוק במאבקים סביב 40 ש"ח לחודש. אני אישית, התקשרתי במהלך השנים עם ספקים שונים, בד"כ בטלפון, לתקופות קצובות. אני זוכר שרק פעם אחת, לפני די הרבה שנים, ספק שלח לי תנאי התקשרות מודפסים. אני גם זוכר שכמה פעמים התקשרתי לשנה מראש, אבל בשיחות הטלפון, מעולם לא הוזכרה המילה קנס או ביטוי בעל משמעות דומה ולא סכום של קנס. היה גם מקרה ששדרגתי את החיבור ושלחו לי לאחר מכן הודעת דוא"ל בה נאמר שמתאריך פלוני שודרגה חבילת הגלישה שלי והמחיר החדשי השתנה, אבל לא נכתבה אף מילה על איסור להתנתק או תשלום קנס במקרה של ניתוק. אם הייתי צריך להדיין על כך בבית המשפט, זה מה שהייתי מעיד והייתי מציג את הדוא,ל שקיבלתי, לראיה שהספק לא סיכם איתי איסור ניתוק וקנס. מה קורה אצל אחרים איני יודע. אני גם לא בטוח שהייתי מבקש ניתוק, אם הייתי מגלה שהמהירות נופלת מהמובטחת. אולי הייתי שוקל דווקא לדרוש צוו עשה, להעמיד את המהירות על המובטח ולשלם פיצויים על התקופה בה קיבלתי מהירות נמוכה מהמובטח. אולי הייתי שוקל אפשרות להגיש תביעה ייצוגית. יש מספיק דרכים לטפל בבעיות האלה. כמובן לא הייתי רץ לבתי משפט אלא קודם כל פונה במכתב רשום לספק ומעלה את דרישותיי ואת טענותיי ומקציב זמן לתיקון הלקוי.