לעיסת נייר ישנם כמה שלבים חשובים. לפני העיסה עצמה רצוי להכין עיצוב בפלסטלינה או בחימר . [אני אישית מפסלת בפלסטלינה] אם מפסלים בחימר צריך לפני העיסת נייר לצרוח שכבת ואזלין על העבודה. לאחר שרהדוגמא מפוסלת מתחילים בעבודה. ספר טלפונים ישן ישמש כחומר גלם מצויין ואף יתרום לאיכות הסביבה. חותכים מתוכו רצועות נייר בצבע צהוב [פירסומות בדפי זהב] ורצועות לבנות [שמות וכתובות ] מכינים עיסה של דבק פלסטי ומים [לא דליל מדי] [אני לא משתמשת בדבק טפטים הוא רעיל לנשימה ויש לו השפעות שליליות לטווח הרחוק] לדוגמא : פיסלתי ראש בובה מפלסטלינה . על הראש אני מניחה שכבה ראשונה של רצועות קטנות טבולות במים בלבד!!! כדי שבסוף, העבודה תשתרר בקלות. שכבה שנייה אני טובלת נייר בדבק ומניחה על השכבה הראשונה......וכן הלאה. בדרך כלל אני מכינה 6-7 שכבות . אני מבדילה בין שכבה לשכבה לפי צבע הדפים ...לבן או צהוב.
שיהיה לך בהצלחה אני כבר מעלה כמה תמונות לדוגמא........
הנה עוד תמונה. והפעם המשך....לאחר שהבובה מתייבשת חותכים חתך זיג זג בעזרת סכין יפנית ומוציאים את הפלסטלינה בנידנוד קל. [בפלסטלינה תווי הפנים ייצאו שלמים] לאחר מכן מאחדים את שני החלקים ומדביקים בפנים גולגולת הבובה. לאחר הייבוש מתקנים עם חתיכות נייר משי ודבק. ושוב לאחר הייבוש מורכים שפכטל קירות [1-2 שכבות לפי הצורך] ומחכים לייבוש מלא ............
תודה על התשובה המספקת. עכשו אני מבינה למה משמש השפכטל בעבודות עם עיסת נייר. האמת שגם אני בונה בובות- מריונטות אבל אני משתמשת בכדור קלקר כבסיס לבניית הראש עם עיסת נייר. את הגוף אני בונה מעץ. אם מישהו יוכל לאמר לי איזה עץ מתאים לגוף המריונטה? תודה ושבוע טוב אור
ההיגיון נראה לי עץ אלון. אני אשאל את השכן שלי יורם- מתיאטרון סטגדם , הוא עובד ויוצר מריונטות ומוסיקאי . כרגע אין תשובה ממנו אנסה מאוחר יותר.... להית' דבי.