עיצוב התנהגות
אני חוזרת ומעלה דילמה חשובה - של יתרונות וחסרונות השיטה ההתנהגותית בטיפול באוטיזם. אני אישית חושבת, שבמקרים קשים יחסית,של חוסר תקשורת מוחלט או מוגבל מאוד, חשוב מאוד לנסות את השיטה ההתנהגותית כי היא עשויה להביא לתוצאות טובות בזמן יחסית קצר. אני מתלבטת דווקא לגבי מקרים של תפקוד גבוה- הבן שלי מטופל בינתיים לפי שיטה הנחשבת כטבעית, ועובדים איתו בעיקר דרך משחקי דמיון, משחק חופשי וכו'. הכל טוב ויפה, אבל אני עשיתי לעצמי רשימה של דברים שצריכים להשתפר אצלו מבחינת השפה וההתנהגות, ונדמה לי שהדברים זזים לאט מדי, ויש לזכור שיש לו יכולת למידה ממש מצוינת. אולי כדאי לתגבר אותו גם בטיפול התנהגותי? אני חושבת שבדרך לימוד מובנית הוא יכול לקלוט דברים ממש מהר וגם ליישם אותם, אולי בהתחלה זה יהיה קצת רובוטי, אבל בלי ספק יגיע גם שימוש ספונטני ונורמלי. מה דעתכם? אשמח לשמוע דעה של הורים לילדים בתפקוד גבוה, וכאלה שניסו לשלב בין גישות טיפול.
אני חוזרת ומעלה דילמה חשובה - של יתרונות וחסרונות השיטה ההתנהגותית בטיפול באוטיזם. אני אישית חושבת, שבמקרים קשים יחסית,של חוסר תקשורת מוחלט או מוגבל מאוד, חשוב מאוד לנסות את השיטה ההתנהגותית כי היא עשויה להביא לתוצאות טובות בזמן יחסית קצר. אני מתלבטת דווקא לגבי מקרים של תפקוד גבוה- הבן שלי מטופל בינתיים לפי שיטה הנחשבת כטבעית, ועובדים איתו בעיקר דרך משחקי דמיון, משחק חופשי וכו'. הכל טוב ויפה, אבל אני עשיתי לעצמי רשימה של דברים שצריכים להשתפר אצלו מבחינת השפה וההתנהגות, ונדמה לי שהדברים זזים לאט מדי, ויש לזכור שיש לו יכולת למידה ממש מצוינת. אולי כדאי לתגבר אותו גם בטיפול התנהגותי? אני חושבת שבדרך לימוד מובנית הוא יכול לקלוט דברים ממש מהר וגם ליישם אותם, אולי בהתחלה זה יהיה קצת רובוטי, אבל בלי ספק יגיע גם שימוש ספונטני ונורמלי. מה דעתכם? אשמח לשמוע דעה של הורים לילדים בתפקוד גבוה, וכאלה שניסו לשלב בין גישות טיפול.