עיצות מאנשים שמבינים בקטנועים

polop

New member
עיצות מאנשים שמבינים בקטנועים

היי אני רוצה לעשות רשיון על קטנוע אוטומטי עד 500 סמ"ק. אחכ' אני רוצה לקנות קטנוע לשימוש בתוך העיר. איזה קטנוע כדי לקנות שיהיה חסכוני גם בדלק? וכמה הוצאות דלק יש בערך, כמה זה לק"מ בערך...? כמה עולה קטנוע בערך? תודה רבה
 

yuvalfra

New member
כמה שאלות וכמה תשובות

האם עשית רשיון עד 50 סמ"ק בעבר והחזקת כלי בנפח 50 סמ"ק? אני מניח שזהו הרשיון הראשון שלך על דו"ג ולכן למרות ההגבלה הנדיבה של הרשיון אולי כדאי לשקול בכל זאת לקנות כלי בעל נפח 50 סמ"ק. הכל תלוי במרחקים שאתה נוסע (אם זה בתוך העיר אני מניח שרכיבות קצרות?) והדרישות שלך מהכלי. קטנוע 50 סמ"ק הוא זול יותר לקניה ושותה פחות דלק אבל יקר יותר לתחזוק (טיפולים תדירים יותר למשל). מצד שני הביטוח על קטנוע 50 סמ"ק זול יותר מאשר נפחים גבוהים, ככה שהעלויות פחות או יותר מתקצצות לכן או לכן. אם השימוש אכן רק בתוך תחומי העיר אז שווה לבדוק אופציה של קטנוע 50 סמ"ק מקורר אוויר (מקורר מים גם יתאים לנסיעה עירונית אבל אני מבין שאתה לא דורש ביצועים) דוגמאת טייפון, ויוהסיטי, סטריטבורד, מאסק, אולי אפילו פיור או DJ? הכל תלוי בתקציב. תוכל גם לשימוש עירוני לקנות קטנוע בעל נפח גדול מעט יותר. שארק, דיוק, דינק, הרואיזם וכו'. בקשר לדלק כפי שציינתי קטנוע 50 סמ"ק שותה הכי פחות דלק, אבל דלק באמת הוא לא ההוצאה העיקרית ומה שצריך להטריד אותך. שתיית דלק של קטנוע 50 סמ"ק מקורר אוויר היא בסביבות 20-30 ק"מ לליטר הייתי אומר. כדאי לספק קצת יותר פרטים בקשר לדרישות שלך (נפח? תקציב?)
 

polop

New member
אז ככה

היי באמת תודה רבה על התשובה המפורטת. אתה מדבר איתי ברמה מידי גבוהה אני בקושי מבין משהו במכוניות ובטח לא בקטנועים. יש לי רישיון על אוטו ואני רוצה לעשות פעם ראשונה רישיון על קטנוע , חשבתי לעשות רישיון על קטנוע אוטומטי עד 500 סמ"ק. זה שווה כזה רישיון? אני שואל את כל השאלות הנ"ל, כדי לדעת אם אני יעמוד בהוצאות. אני לא צריך בכלל ביצועים, אני רק רוצה שהוא יסע היטב וזהו (אני לא צריך יותר ממהירות 100 קמ"ש) 1.כמה סמ"ק אני צריך שיהיה עד מהירות 100 קמ"ש? 2. כמה עולה בערך קטנוע שכזה (יד שניה)? (התקציב שלי עד 5-6 אלפים) 3. מה היחס בין דלק לק"מ בערך (בנסיעה ישרה ללא פקקים)? וכמה עולה הדלק בערך לק"מ? 4. כמה עולה (בערך) ביטוח? 5.מה זה מקורר? סליהח על הבורות, אבל באמת שאין לי מושג בכל העסק הזה ואני רוצה לבדוק אם זה משתלם בכלל או לא (בשבילי) תודה רבה
 

guy1405

New member
קצת סדר:

בקשר לשאלותיך- 1. אם אתה רוצה לשייט במהירות של כ-100 קמ"ש אז עדיף לך לעשות רישיון של עד 500 סמ"ק וללכת על קטנוע 125/150/200 סמ"ק (אוטומטי). קטנוע 50 לא יספק את צריך במידה מספקת. 2. קטנוע בתקציב שכזה (5-6 אלף) אפשר למצוא, יש כמה דגמים טובים בשוק, כמו סופר דיוק/הרואיזם וכד'.... אם אתה מעוניין יש לי קטנוע קימקו הרואיזם 150 סמ"ק אוטומטי מודל 2000 שאני רוצה למכור (המחירון שלו 9,000 ש"ח ואני רוצה עליו 6,500 ואני גמיש). שלח לי מסר אם אתה מעוניין. 3. יחס דלק לק"מ הוא בערך 20-30 ק"מ לליטר (זה דיי תלוי...). ליטר בנזין עולה היום בסביבות 4.5 ש"ח. 4. ביטוח חובה לכלים בין 50 ל-250 סמ"ק עולה לדעתי בסביבות 3,200 ש"ח (תקנו אותי אם אני טועה). 5. מקורר = האם המנוע מקורר בקירור אויר או למשל קירור מים.....
 

yuvalfra

New member
תגובה

אני יענה לך על מה שאני יודע והשאר אני ישאיר למומחים. לפי דעתי אתה עושה בשכל אם תעשה רשיון עד 500 סמ"ק. כך אתה שומר לעצמך את כל האופציות פתוחות (לפחות מבחינת חוקית) קצת הופתעתי כשקראתי שאתה מצפה מהכלי להגיע למהירות 100 קמ"ש. איפה בדיוק תיסע 100 קמ"ש ולמה? 100 קמ"ש היא מהירות בשביל כבישים בין-עירוניים ואילו אתה מחפש כלי שישמש אותך לנסיעות עירוניות שבהם הרי המהירות המותרת היא 50 קמ"ש (כמובן שזו לא המהירות המרבית שנוסעים, אבל 100 קמ"ש? קצת מוגזם) 50 סמ"ק ללא שום שיפורים לא יסע 100 קמ"ש ובייחוד לא מקורר אוויר (יש 2 סוגים - מקורר אוויר ומקורר מים, מלשון "קירור", קירור מים מניב ביצועים גבוהים יותר בתחום המהירות וההאצה, אך יש לו גם כן חסרונות, לכן הקניה חייבת להתבע לפי הצרכים שלך ולא יכולות הכלי) 50 סמ"ק מקורר אוויר דוגמאת טייפון או סטריטבורד לא יסע הרבה מעל 85-80 קמ"ש. ויוהסיטי או מאסק לא הרבה מעל 75 קמ"ש ואילו פיור או DJ לא הרבה מעל 70 קמ"ש. כמובן שהמהירויות לא מדויקות אבל אלו הם טווחי המהירויות המרביות לערך (לא מומלץ להגיע למהירויות שכאלה בתדירות גבוהה מדי, המנוע קטן ולא בנוי לעמוד בכאלו מהירויות לאורך זמן) המהירויות הנ"ל יספיקו לך לניוד עירוני, תאמין לי, וגם ישמרו עליך שלא תעשה שטויות (100 קמ"ש באמצע עיר צפופה?) אבל שוב, ל-50 סמ"ק יש יתרונות וחסרונות. אם כבר אתה עושה רשיון עד 500 סמ"ק אז שווה לבדוק אופציה של 125 סמ"ק או 150 סמ"ק. כלים אלו חזקים יותר, מהירים יותר ולעתים נוחים יותר (רוב הדגמים לפחות) לגבי הביטוח, ביטוח חובה לקטנוע 50 סמ"ק יעלה לך כ-1700 ש"ח. ביטוח מקיף יעלה בין 1,000-1,5000 אם אינני טועה. לגבי נפחים גדולים יותר אינני ביטוח אבל המחיר גבוה ולא במעט. דרך אגב 5-6 אלף לא יקנו לך נפח גדול מ-50 סמ"ק במצב טוב (אפשרי לאתר במחיר שכזה, אבל לרוב המצב לא יהיה מרנין במיוחד). ניתן למצוא קטנועי 50 סמ"ק במחיר שכזה ובמצב טוב, אבל לא מהדגמים המובילים (לפחות לא בשנתונים האחרונים) תוכל לקנות פיור או DJ שנת 2003 אבל אלו הקטנועים הזולים ביותר. ביצועיהם ירודים כמו גם נוחות הנסיעה. מצד שני הם יעילים בצורה בלתי רגילה ואמינים בטירוף. תוכל גם לקנות קטנוע ויוהסיטי שנת 2002 שהוא קטנוע מעולה לניוד עירוני, נוח ואמין. אם תגדיל את התקציב לקראת 7-8 אלף אפשר לקנות דברים יפים (טייפון או טרקר במצב מעולה למשל שנת) בכל אופן בסכום שנקבת אין אפשרויות מפתות במיוחד לכלים בעלי נפח גדול מ-50 סמ"ק.
 

Moo Moo

New member
צר לי אבל... 90% ממה שרשמת קישקוש!

א. למה אתה דוחף אותו לקנות 50 סמ"ק מסכן? ב. אני בטוח שתמיד יהיה את הצורך בנסיעה במהירות של 100 קמ"ש, גם עם השימוש העיקרי הוא לעיר, תמיד יש נסיעות בינעירוניות. וחוצמזה המהירות הסופית לא המיגרעת היחידית של 50 סמ"ק אלא גם התאוצה, שתינתן הרבה יותר טוב בכלי יותר גדול (מן הסתם). ג. לגבי ה"קירור", אין הרבה קשר בין סוג הקירור להאצה, העיתרון הגדול של קירור מים בקטנועים הוא האפשרות לינסוע מרחקים גדולים יותר מבלי לעצור עקב התחממות יתר. ד. אפשר וניתן להשיג טיפון 125 למשל ב6000 ש"ח.
 

S A T L A N

New member
שמע אני לא בא להיות מרצה...

אבל מומו אתה טועה בגדול ואולי תחזור לספרים אני לא יודע אם הקירור מים משפיע ישירות על האצה אבל מה שבטוח זה מוסיף כוח למנוע (עוד כוחות סוס!!!) אז תקשיב למה שלאחרים יש להגיד לך (במקרה זה WAVESILK) ותלמד למה חבל לדבר שטויות!!! בכל מקרה אם אני טועה אני מוכן לקבל הערות מכל אחד שבטוח בעצמו שמבין בעניין...
 

D X

New member
GS מול NRG...

הGS מקורר אוויר, הNRG מקורר מים - מי נוסע מהר יותר?... כלומר - ישנם גורמים המשפיעים על הכוח שהמנוע נותן (וזה מבלי להיכנס למושג "כוח" - האם הכוונה להספק/מומנט וכו'). הקירור אינו גורם המשפיע על הכוח, וודאי לא כשמנוע לא מגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד, ולחלק מהכלים והיעודים השונים קירור אוויר בהחלט מספיק (כפי שציינתי הgs מקורר אוויר, ההירואיזם מקורר אוויר/שמן, שארק מקורר אוויר, טייפון ועוד). עם זאת בקטנועים המתהדרים בביצועים טובים ("ספורטיביים") על מנת לשמור על איכות הביצוע (רמת וזמינות הכוח) לאורך זמן ישנה בהם מערכת של קירור מים (בדומה לפחית). כך הסבירו לי, ואני לא מבין גדול בטכניקה, נראה מה יאמרו המבינים.
 

waveslike

New member
לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד

בהשוואה הזו. נכון, יש הרבה גורמים שמשפיעים על תפוקת המנוע וקירור המנוע כן יכול להוסיף כמה סוסים לעדר, ולאו דווקא רק ישירות למנוע (לדוגמא מצנני ביניים למינייהם בטורבו למינייהם). כמו כן זו עובדה שמנוע מקורר אויר (כמו ב-GS שנתת לדוגמא) כן "מחזיק" לאורך זמן בארץ כמו שלנו גם בלי המים.
 

ixmix

New member
הערה קטנה, בלי לנקוט עמדה.

האם שמת לב כי הקישור שנתת הוא של חברה בעלת אינטרס מובהק לתת לך חצאי אמיתות מנוסחות כאמת מדעית?
 
זה לא מוסיף כוחות סוס אבל...

בוא שמע משהו... בקטגורית ה-50 סמ"ק יש חברות שמנסות להוציא כמה שיותר תפוקה כוח ומהירות מהמנוע הקטן הזה העיקר לא להגדיל אבל מנסים כמה שיותר לחזק אותו, אבל זה יוריד מהאמינות שלו שיתחנו אותו כ"כ חזק עם כזה סל"ד גבוה למשל, אז כדי שלא תוך חודש האופנוע ימות שמים לו קירור מים, אז זה יוצא ככה שהאופנועים המקוררי מים חזקים יותר כי מרשים לעצמם בחברה לסחוט מהם עוד 10 קמ"ש...
 
כמו, שלמה פיור אמין...

כי וואלה 50 סמ"ק לא בנוי לעבור את ה-85 קמ"ש ותאמת.. גם לא את ה-75, אז פיור בדרך כלל לא עובר את זה, ובגלל זה הוא נשמר...
 

waveslike

New member
לא הבנתם

מנוע עובד
מנוע מתחמם
מנוע מקורר ע"י מים
מנוע יכול לעבוד בטמ"פ נוחה יותר בסל"ד גבוה או לאורך זמן
הספק יותר גבוה ואיקס- זה פשוט מה שמצאתי אבל הוא לא משרת רק את האינטרסים של החברה אלא גם את שלי
 

S A T L A N

New member
עם תקציב כזה והדרישות שלך...

הייתי ממליץ לך לרדת בכלל מהעניין, יש לך תקציב שאולי בדוחק יספיק ל-50 סמ"ק, ועם הביטוח חובה, לפחות תרשה לי לפחפח מעט עליך!!! ועוד עם העור שלך חשוב לך, אז התקציב שהקצבת, יספיק בערך לביטוח מיגון לקטנוע, ומיגון מינימלי בשבילך, ואולי שני טיירים, ועוד אתה רוצה שיגיע ל-100 קמ"ש שכח מי זה!!! אין רבים כאלה שמסוגלים!!! (שלי כן!!!
)!!! מצד שני נגיד קטנוע טייפון 125 יספק את הצרכים שלך, אבל בתקציב שיש לך, אולי לכסות ביטוח וקצת יותר זה יספיק לך (3200 שקל ביטוח על נפח שמעל 50 סמ"ק לעומת 1700 של 50 סמ"ק) בלי הכלי כמובן!!! צ'מע לי, אתה רוצה כלי שיעמוד בדרישות שלך בכבוד, ושגם יהיה לך כסף לביטוח וציוד נלווה...? תארגן איזה 10000 שקל ככה פלוס מינוס, ואז תחזור אלינו, עד אז עדיף שתגיד לכולם לרדת מהעניין, ושיפסיקו לזיין לך תשכל בקשר להכל!!!
 

S A T L A N

New member
חזר חזר אבל בלי...

קרבורטור הוא לא היה מתאים!!! בסופו של דבר אז רק דיזות החליפו לי!!!!
 
למעלה